Dienst Speciale Interventies (DSI) / Unit Interventie Mariniers (UIM)

Auteur Topic: Dienst Speciale Interventies (DSI) / Unit Interventie Mariniers (UIM)  (gelezen 59141 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Waarom niet een paar ex-Oost-Duitsers naar Schiphol halen. Die weten perfect/hebben expertise hoe je een 99,9% waterdichte grens kan maken, voor bezoekers en eigen personeel..... ;D ;D ;D ;D ;D ;D
(misschien nemen ze nog wat collega's mee die bij de staatsveiligheid gewerkt hebben......)

(als ik zo de berichten in de media lees over naar Amerika reizen en hoe daar de grenscontrole gaat, gaat het wel erg op het ijzeren gordijn lijken...... :-X)
Volgens mij zijn er ook genoeg oost-duitsers naar het westen overgelopen.... Zelfs als ze met mitrailleurs op het hek stonden.... Terrorisme is geen zaak van gezond verstand, maar van overtuiging/extremisme..... Dus als je alles "rationeel" dichtgetimmerd hebt(niemand is zo gek om dat te proberen)  komt er toch een idioot uiteindelijk....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Volgens mij zijn er ook genoeg oost-duitsers naar het westen overgelopen.... Zelfs als ze met mitrailleurs op het hek stonden.... Terrorisme is geen zaak van gezond verstand, maar van overtuiging/extremisme..... Dus als je alles "rationeel" dichtgetimmerd hebt(niemand is zo gek om dat te proberen)  komt er toch een idioot uiteindelijk....

Ik ben het helemaal met je eens! Alleen denk ik niet dat wij de enige slimme mensen op deze aarde zijn....  ;D Waarom gaan de regeringen (EU+USA) dan zo repressief te werk..... ??? ??? ???


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Ik ben het helemaal met je eens! Alleen denk ik niet dat wij de enige slimme mensen op deze aarde zijn.... ;D Waarom gaan de regeringen (EU+USA) dan zo repressief te werk..... ??? ??? ???
Omdat "de media" denkt "het publiek" te zijn en dat verwacht dat er actie wordt ondernomen.... Een verhaal "we hebben het maximale gedaan tegen terreur" is een stuk beter te verkopen dan "we doen wel veel maar terreur is niet te stoppen"

Daarbij zit er natuurlijk ook een verborgen agenda in bij de firma Bush Olie-exploitatie ::), en snappen de amerikaanse media er nog minder van dan wat er hier rondloopt  ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ik vind het ongegrijpelijk dat de regering daarin meegaat... of zou dat het fortuyn effect zijn?? Als we niet zeggen wat het publiek/media roept, dan worden we afgeserveerd.... >:(

Ik heb tegenwoordig het gevoel dat er totaal geen lijn meer in het beleid zit. Volgens mij komt dit inderdaad mede door wat de media brengt. De problemen van vandaag moeten morgen opgelost zijn.... en de regering gaat daarin mee... :-X


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
De pers is daar de oorzaak van.... er staat bijna geen artikel meer in de krant...alles is gericht op het met de mening van de massa punten scoren om maar 20 kranten meer te verkopen op een dag... Gaat dezelfde kant op als amerika.. het land wordt niet meer geregeerd door politici maar gereageerd door "mediadeskundigen"....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.nu.nl/news/1030199/21/%27Antiterreureenheden_EU_kunnen_de_grens_over%27.html

'Antiterreureenheden EU kunnen de grens over'
Uitgegeven: 3 april 2007 13:06

AMSTERDAM - Als een Europees land te maken krijgt met een grote terreuraanslag of kaping, moeten antiterreureenheden uit andere landen kunnen bijspringen.

Dat heeft Oostenrijk voorgesteld aan de justitieministers van de EU-lidstaten. "Geen enkele lidstaat kan pretenderen dat het over alle middelen en deskundigheid beschikt die nodig zijn in grootschalige crisissituaties," staat in een nog vertrouwelijk document. Daarin wordt een aantal voorbeelden genoemd van situaties waarin grensoverschrijdende bijstand nodig kan zijn.

Zo zou Nederland de bijstand moeten kunnen aanvragen van Belgische en Duitse speciale eenheden als een gekaapt Amerikaans vliegtuig op weg naar het Midden-Oosten op Schiphol landt om bij te tanken. Een ander scenario is een massale gijzeling in Luxemburg door islamitische extremisten. Luxemburg beschikt volgens het document niet over voldoende antiterreureenheden om zo'n situatie de baas te kunnen.

Afspraken

Om de grensoverschrijdende inzet van speciale eenheden mogelijk te maken, moeten de Europese landen juridische afspraken maken. Duidelijk moet zijn wie verantwoordelijk is voor eventuele schade of doden. Ook zijn afspraken nodig over de bevoegdheden van de buitenlandse eenheden die optreden.

Atlas

De antiterreureenheden van de Europese landen werken sinds 2004 al samen in het zogenaamde Atlasnetwerk. Binnen dat netwerk vinden gezamenlijke oefeningen plaats. Ook worden uitrusting, tactieken en communicatieapparatuur op elkaar afgestemd. In oktober 2004 oefenden Nederlandse, Belgische, Franse, Duitse en Zweedse speciale eenheden in de Rotterdamse haven op de beëindiging van de fictieve kaping van een zeeschip.
(c) NU.nl


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #17 Gepost op: 3 augustus 2009, 20:22:42
Hoe zit het momenteel met de AT's van de Politie

Welke regio heeft zijn eigen AT en welke hebben een interregionale AT?
Google laat tegenstrijdige informatie zien.

alsvast bedankt O0
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 3 augustus 2009, 21:02:22
Welke regio heeft zijn eigen AT en welke hebben een interregionale AT?

Gevonden op www.arrestatieteam.nl :



Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #19 Gepost op: 3 augustus 2009, 21:12:39
Hoe zit het momenteel met de AT's van de Politie

Welke regio heeft zijn eigen AT en welke hebben een interregionale AT?
Google laat tegenstrijdige informatie zien.

alsvast bedankt O0
Het AT van de KMar opereert interregionaal. Voor de rest denk ik dat het toch wel regio gebonden is, muv van DSI