Verschil tussen agent en hoofdagent

Auteur Topic: Verschil tussen agent en hoofdagent  (gelezen 18224 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #20 Gepost op: 5 april 2014, 23:35:34
Citaat van: Ilyasftw link=msg=1256387 date=1396706539
Dus hoofdagenten hebben alleen ''recht'' op meer neventaken, een hoger salaris en een extra streepje op de schouder?

Een agent gaat na 3 jaar goed functioneren ook automatisch naar de rang hoofdagent en dito schaal. In het oude stelsel misten er wat stukjes Sociaal Psychische Problematiek en Jeugdzorg, dingen die in de praktijk echter ook gewoon door surveillanten en agenten gedaan worden. Voor een doorstroom naar een brigadiersfunctie is vaak wel een PK4 diploma vereist. In het dagelijks werk op straat is nauwelijks verschil, bij ons werken ook gewoon agenten samen en ook een agent heeft wel eens een student op de auto.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Razem95

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #21 Gepost op: 6 april 2014, 15:37:21
Citaat van: Hunter link=msg=1256418 date=1396723144
Net zoals in het bedrijfsleven. In mijn sector begin je ook als junior en eindig je als senior. Dat zijn gewoon "automatische" promoties met bijbehorende salarisverhogingen en inderdaad extra taken zoals het opleiden en sturen van junior collega's, om maar een voorbeeld te noemen. Daarom denk ik dat het groter gemaakt wordt dan het is :)
Maar je kunt gemakkelijk beginnen als hoofdagent bij de politie?
De sollicitaties van 3 april bijvoorbeeld? In het bedrijfsleven begin je als junior en krijg je steeds een hogere rang.
Bij de politie kun je gelijk hoofdagent worden.. vreemd :P


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #22 Gepost op: 6 april 2014, 18:07:08
Je kan gelijk brigadier worden, en soms zelfs inspecteur. Vroeger zei de rang wat over ervaring bij de politie. Dat is al een tijdje niet meer zo.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #23 Gepost op: 6 april 2014, 23:33:07
Het zegt echter formeel nog wel wat over de hiërarchie


Chazia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #24 Gepost op: 9 april 2014, 15:53:12
Bij een beroepsvoorlichting vertelde een agent die avond, dat op zijn korps alle mensen die niveau 5 hebben afgerond, maar zelden op straat werken.
eat or be eaten


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #25 Gepost op: 9 april 2014, 15:57:15
Dat is dan een keuze die ze zelf gemaakt hebben. Ook als N5 kan je gewoon noodhulp rijden, maar op termijn zal je idd minder buiten komen dan als je N3 of 4 hebt gedaan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Chazia

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #26 Gepost op: 9 april 2014, 16:17:42
Ah oke  ;) Ik denk dat je dan maar vooral moet kijken waar je voorkeur ligt..Het is natuurlijk ook een bachelor opleiding, je zal ook dingen moeten gaan onderzoeken, zoals bij elke bachelor opleiding.
eat or be eaten


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #27 Gepost op: 9 april 2014, 17:02:10
Het zal ook deels van je eenheid afhangen. Niet elke eenheid doet hetzelfde met politiekundige.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #28 Gepost op: 9 april 2014, 19:24:03
Citaat van: Chazia link=msg=1257220 date=1397053062
Ah oke  ;) Ik denk dat je dan maar vooral moet kijken waar je voorkeur ligt..Het is natuurlijk ook een bachelor opleiding, je zal ook dingen moeten gaan onderzoeken, zoals bij elke bachelor opleiding.

Klopt de opleiding bestaat ook veel uit onderzoeken doen, beleid, dieper op wetgeving ingaan (o.a. hovj examen) en natuurlijk een thesis. Maar daarnaast is er voldoende ruimte om ook de noodhulp in te gaan, het ligt inderdaad aan je voorkeur. Maar... als je hart echt ligt bij de noodhulp ligt kun je beter voor N4 gaan. Daar krijg je net iets meer de ruimte, want uiteindelijk wil de organisatie andere dingen met je.

Citaat van: DiNozzo link=msg=1257234 date=1397055730
Het zal ook deels van je eenheid afhangen. Niet elke eenheid doet hetzelfde met politiekundige.

Gelukkig is dat grotendeels al veranderd; in iedere eenheid moet er gelijk mee omgegaan worden. Maar we zijn er nog niet, er zijn idd nog verschillen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.