Brandweer in Casablanca (Marokko)

Auteur Topic: Brandweer in Casablanca (Marokko)  (gelezen 24266 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #10 Gepost op: 28 november 2013, 17:24:27
Ik vind die burger participatie (was dat geen maatschappij of zo) op zich helemaal niet zo'n drama, of elke hansworst een straal moet pakken is daarmee niet gezegd.
Ik denk dat de HV best wel wat meer hulp van de burger mag accepteren in elk geval daar waar mogelijk. Ik wil niet schoppen maar we leven wel hoe langer hoe meer in een lintjes wereld. Tel daarbij op dat de HV steeds langzaam maar zeker verder wordt uitgekleed en vroeg of laat kun je niet eens meer buiten de "meewerkende burger". Heel zachtjes begin ik dan ook nog eens een beetje te denken dat het best wel een positieve invloed kan hebben op het respect van de burger richting HV-er
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #11 Gepost op: 28 november 2013, 17:29:58
Citaat van: daanh link=msg=1221207 date=1384858378

 moeten we niet meer terug naar de basics zoals in het buitenland vaak gebeurd?

Ik ga er van uit dat je dit niet serieus bedoelt.  :| ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 28 november 2013, 22:30:33
Citaat van: pompbediende link=msg=1223761 date=1385656198
Ik ga er van uit dat je dit niet serieus bedoelt.  :| ;)
Vindt je dan dat het nu wel goed gaat binnen de brandweer?


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #13 Gepost op: 28 november 2013, 22:34:59
Citaat van: Peter71 link=msg=1223860 date=1385674233
Vindt je dan dat het nu wel goed gaat binnen de brandweer?
tov andere landen gaat het hier zeer goed, we hebben super goed materiaal en worden goed opgeleid. We mogen best trots zijn op brandweer Nederland.  Om nu weer terug te gaan naar (....? ) of kijkend naar dit soort filmpjes moet je maar snel vergeten hoe het vroeger ging.  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 28 november 2013, 22:41:31
Citaat van: pompbediende link=msg=1223862 date=1385674499
tov andere landen gaat het hier zeer goed, we hebben super goed materiaal en worden goed opgeleid. We mogen best trots zijn op brandweer Nederland.  Om nu weer terug te gaan naar (....? ) of kijkend naar dit soort filmpjes moet je maar snel vergeten hoe het vroeger ging.  O0
En toch zou het goed zijn om het eens met wat minder te doen. Ja, de opleidingen moeten goed blijven, en het materieel ook. Hoewel, als ik naar Duitsland kijk zou alleen al bij het materieel al wat minder kunnen.
Maar zolang er onnodig geld over de balk wordt gegooid, en er mede daardoor zwaar bezuinigt moet worden kan het allemaal wel minder. En vraag ik me af of we wel zo trots moeten zijn op brandweer nederland. ;)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #15 Gepost op: 9 december 2013, 17:25:47
In Nederland zou de betrokkenheid van burgers en bedrijven moeten worden gestimuleerd.
Burgers in de buurt van bijvoorbeeld een bejaardentehuis, ziekenhuis etc. die (al dan niet tweedelijns) snel mee kunnen helpen bij een evacuatie van het gebouw en bedrijven met geschikt materieel en personeel bij bijvoorbeeld natuurbranden om zo maar een paar voorbeelden te noemen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #16 Gepost op: 9 december 2013, 19:41:24
Ik denk dat die bereidheid van de burgers en bedrijven er best wel is, kijk naar Nieuwegein (de bouwvakkers) of de duinbranden en diverse andere natuurbranden.(boeren die met gierwagens water aanvoeren)
Ik denk dat hulpverlenend nederland die hulp wat makkelijker en meer zou moeten accepteren en dat is echt niet in de primaire taken maar aan de randen, denk dat veel burgers daar best behulpzaam kunnen en mogen zijn.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #17 Gepost op: 9 december 2013, 20:27:08
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1227111 date=1386614484
Ik denk dat die bereidheid van de burgers en bedrijven er best wel is, kijk naar Nieuwegein (de bouwvakkers) of de duinbranden en diverse andere natuurbranden.(boeren die met gierwagens water aanvoeren)
Ik denk dat hulpverlenend nederland die hulp wat makkelijker en meer zou moeten accepteren en dat is echt niet in de primaire taken maar aan de randen, denk dat veel burgers daar best behulpzaam kunnen en mogen zijn.

Helemaal eens.Sorry ik heb het misschien iets verkeerd verwoord.

Die bereidheid is er nmm zeker wel en ook van een interessant niveau ! Ik bedoelde dat het bij de hulpverleners moet worden gestimuleerd burgers en bedrijven meer te betrekken bij zaken waar deze een zinvolle bijdrage kunnen leveren.
Je zou kunnen denken aan een soort "buurt" hulpverleners als je het op een of andere manier zou willen formaliseren want dat schijnen de autoriteiten zo graag te doen.
Waarom wel bedrijfshulpverleners en (nog) geen buurthulpverleners ? Daar zou een ieder bij gebaat zijn, natuurlijk naast en samen met het spontaan initiatief.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 9 december 2013, 20:33:45
Citaat van: Thor link=msg=1227133 date=1386617228
Helemaal eens.Sorry ik heb het misschien iets verkeerd verwoord.

Die bereidheid is er nmm zeker wel en ook van een interessant niveau ! Ik bedoelde dat het bij de hulpverleners moet worden gestimuleerd burgers en bedrijven meer te betrekken bij zaken waar deze een zinvolle bijdrage kunnen leveren.
Je zou kunnen denken aan een soort "buurt" hulpverleners als je het op een of andere manier zou willen formaliseren want dat schijnen de autoriteiten zo graag te doen.
Waarom wel bedrijfshulpverleners en (nog) geen buurthulpverleners ? Daar zou een ieder bij gebaat zijn, natuurlijk naast en samen met het spontaan initiatief.
Dat gaat niet werken. Mensen willen best helpen, maar nergens aan vast zitten. Ga je buurthulpverleners in het leven roepen zul je dat moeten coördineren en vast gaan leggen wie er buurthulpverlener zijn. En dan zijn het dus in ene verplichtingen, ook omdat je zult moeten gaan oefenen. En dan geven veel mensen in ene niet meer thuis. Het mag vooral niet teveel tijd kosten, we hebben het zo druk tegenwoordig.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #19 Gepost op: 9 december 2013, 21:02:55
Citaat van: Thor link=msg=1227133 date=1386617228
Helemaal eens.Sorry ik heb het misschien iets verkeerd verwoord.

Die bereidheid is er nmm zeker wel en ook van een interessant niveau ! Ik bedoelde dat het bij de hulpverleners moet worden gestimuleerd burgers en bedrijven meer te betrekken bij zaken waar deze een zinvolle bijdrage kunnen leveren.
Je zou kunnen denken aan een soort "buurt" hulpverleners als je het op een of andere manier zou willen formaliseren want dat schijnen de autoriteiten zo graag te doen.
Waarom wel bedrijfshulpverleners en (nog) geen buurthulpverleners ? Daar zou een ieder bij gebaat zijn, natuurlijk naast en samen met het spontaan initiatief.

In feite is de vrijwillige brandweer van ouds een vorm van buurthulpverlening toch, of mis ik een aspect.