#SR13 Serious Request (3FM) Glazen Huis Wilhelminaplein - Leeuwarden 18 t/m 24-12-2013

Auteur Topic: #SR13 Serious Request (3FM) Glazen Huis Wilhelminaplein - Leeuwarden 18 t/m 24-12-2013  (gelezen 36351 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Hmmm...

Misschien iets voor een forumuitje?
Verplichte inleg een tientje? In te leveren bij de brievenbus en dan de plaat De Ambulance of Twee Mobiele Ogen van Rubberen Robbie aanvragen?  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Zie ook Serious Rescue

Citaat van: Kapitein Haeck link=msg=1227272 date=1386674086
Mijn puur PERSOONLIJKE mening is niet alleen gericht naar SRescue, maar naar het hele evenement van 3fm.

IK WALG ER VAN.

Waarom geven mensen alleen als ze daarvoor in de spotlight worden gezet? Want het is 1 groot media circus. 1 groot reclame bord. We zetten een paar zielige 3de wereld landen op de foto en de hele westerse maatschappij maakt er misbruik van.

We moeten bezuinigen als de pest in dit land. We betalen 21% btw inmiddels (en de rest van alle belastingen) en we kunnen niet eens voorkomen dat we zelf een mega groep mensen hebben die naar de voedselbank moeten.
Dan kan je natuurlijk zeggen: je hoeft in dit land geen honger te hebben of naar de voedselbank, als je maar werkt.
Prima, maar al die mensen die vrijdag te horen krijgen dat ze maandag niet terug hoeven te komen. Omdat hun werkgever ook moet inkrimpen?

Als we nou eens al dat geld, in onze eigen economie pompen, die weer gezond maken en hier mensen aan een baan helpen, dan komt er meer geld vrij voor de 3de wereld, voor ziektes, voor andere dingen.

En mijn gerichte mening over SR?
Een goed doel wat zelf geld dient op te halen om zijn hoofd boven water te houden gaat zich ineens inzetten voor een ander goed doel??????????????????? Heel vreemd!
Want ook dat is een poppenkast.......
Ook dat is alleen maar: Kijk RB die is er bij, RB zo is er ook bij, kijk mij foto hier, foto daar, kijk mij met de fakkel voor op de boot............

En begrijp me niet verkeerd hoor, het gaat mij er echt niet om dat het de Reddingsbrigade is, want dat maakt me echt geen zak uit. Maar ik vind de insteek echt verkeerd!

Als de RB nou mensen zou beveiligen die iets zouden doen om geld op te halen zou ik het nog begrijpen. Nou is het alleen maar een poppenkast. Even met zijn alle in de vitrine staan.


Ik denk dat je de algehele insteek van Serious Request mist. Doel er van is dat zij juist aandacht geven aan zaken die anders nooit in het daglicht komen te staan. We geven gul aan rampen zoals op de Fillipijnen, en worden er ook grote tvacties opgezet. 3FM Serious Request geeft aandacht aan de kleinere rampen die onderbelicht blijven, en waar ook keihard geld voor nodig is. En ik denk dat we ons, en zeker de regering dood moeten schamen dat hier in Nederland nog steeds mensen aangewezen zijn op de voedselbank.
Hier in Nederland hebben we een goede medische zorg, in de landen waar het bij SR omgaat moet men maar afvragen of iemand uberhaupt medische hulp kan krijgen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Kapitein Haeck,

http://seriousrequest.3fm.nl/nieuws/detail/5350416/rode-kruis-helpt-ruim-50000-babys-en-45000-zwangere-vrouwen

Dat voor wat betreft de eerste verantwoording.

Over de grote problemen die we met z'n allen hier hebben het volgende.
Niet ik ga daar over, maar onze wijze dames en heren in Den Haag - al dan niet gedreven door hun eigen agenda's welke dusdanig versnipperd zijn door partij-ideologie, lobbyisten en donoren. En hun oproepen om geld in te zamelen voor onze eigen armen, die heb ik effe gemist of niet gehoord.

Raaaarrrrrr.... om er maar effe een Ekdom-isme uit te gooien.

Maar misschien wordt hier wel een mooi idee geboren. Ik zou zo zeggen start een nieuwe actie.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Voor de adverteerders en de luistercijfers ongetwijfeld een prima doel, en veel bedrijven kunnen zichzelf even in het zonnetje zetten.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Breaking news!

De eerste slaapgast is bekend. En wat voor 1. Die stond niet op mijn shortlist. :o

André Kuipers slaapgast tijdens 3FM Serious Request 2013
Astronaut André Kuipers komt op maandag 23 december langs in het Glazen Huis om een nachtje door te halen met de DJ's. André heeft in ieder geval al ervaring met vloeibaar voedsel, dus dat zal het probleem niet zijn!

bron: http://seriousrequest.3fm.nl/nieuws/detail/5350484


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Ik hou, door mijn achtergrond, wel van een goed stukje (visual) radio wat dat betreft mooi om hiernaar te kijken. Daarnaast is het ook altijd een mooi feestje op de desbetreffende locatie en kom ik vaak even wat biertjes nuttigen.

Verder herken ik me in vrijwel alle argumenten van hierboven, al dat commerciële gebedel hoeft van mij ook niet. Echter denk ik wel dat SR iets is waarmee ook echt mensen geholpen worden, dat vertrouwen heb ik bij alle andere "shows" om geld op te halen niet bepaald...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Foto op twitter van een ondergrondse broodjesketen toont een mobiele KPN-mast waarschijnlijk  geplaatst naast het Fries museum. Aangezien de radioverbindingen bij mijn weten gewoon met een straalwagen worden verzorgt via glasvezelkabel lopen, ga ik ervan uit dat deze mast voor het mobiele netwerk gebruikt gaat worden. Zullen ze nodig hebben.  ^-^

https://twitter.com/search?q=%23KPN%20%23sr13&src=typd&f=realtime

http://www.stadsringleeuwarden.nl/component/content/article/9-werk-in-uitvoering/40-uitzendingen-serious-request-via-stadsring-leeuwarden


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Citaat van: Diamondback link=msg=1227913 date=1386857871
Foto op twitter van een ondergrondse broodjesketen toont een mobiele KPN-mast waarschijnlijk  geplaatst naast het Fries museum. Aangezien de radioverbindingen bij mijn weten gewoon met een straalwagen worden verzorgt via glasvezelkabel lopen, ga ik ervan uit dat deze mast voor het mobiele netwerk gebruikt gaat worden. Zullen ze nodig hebben.  ^-^

https://twitter.com/search?q=%23KPN%20%23sr13&src=typd&f=realtime

http://www.stadsringleeuwarden.nl/component/content/article/9-werk-in-uitvoering/40-uitzendingen-serious-request-via-stadsring-leeuwarden

De mast staat naast het gerechtshof, is dinsdag geplaatst. Is een normale telefonie mast. Achter het gerechtshof heeft men een grote tent neer gezet, achter de welbekende zwarte schermen. Het huis is ook nog in deze hekken ingepakt, waar de regie enzo komen weet ik nog niet. Zal morgen de vorderingen even bekijken


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Line-up voor het eindconcert zojuist de wereld ingeslingerd via deze tweet:


3FM Serious Request
‏@3FM_SRQ
@AlainClark @kensingtonband @caroemerald @NielsonMusic @destaat @JettRebel @Krystlmusic @racoonband @timknol - artiesten eindconc. #SR13 !

https://twitter.com/3FM_SRQ/status/412012423747731457