Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 112274 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #10 Gepost op: 20 november 2013, 12:13:30
Citaat van: nielsdewinterr link=msg=1221451 date=1384941751
Als een bestuur met partners (sponsoren doneren eenmalig :P) overlegt staat het veel beter z'n overhemd. Daarnaast vind ik het meer lijken alsof het dan een team is. Het gaat niet om het dagelijks gebruik maar meer om het omgaan met partners en officiële gesprekken.

Voor een presentatie bij ABN-Amro heb ik een overhemd mogen lenen van het bondsbureau. Dit was een fijn overhemd (zonder reclame) van "huisleverancier" LDM. Later heb ik een reclame-variant ontvangen, die beroerd zit, zeer snel kreukt, bijna onstrijkbaar is en van zeer slechte kwaliteit is.

Op het verzoek om voor ons hele bestuur overhemden te kunnen aanschaffen nog steeds geen reactie van de bond gehad. We gaan nu waarschijnlijk zelf kijken naar een oplossing.


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #11 Gepost op: 20 november 2013, 13:19:31
Citaat van: bAdemArk link=msg=1221471 date=1384946010
Voor een presentatie bij ABN-Amro heb ik een overhemd mogen lenen van het bondsbureau. Dit was een fijn overhemd (zonder reclame) van "huisleverancier" LDM. Later heb ik een reclame-variant ontvangen, die beroerd zit, zeer snel kreukt, bijna onstrijkbaar is en van zeer slechte kwaliteit is.

Op het verzoek om voor ons hele bestuur overhemden te kunnen aanschaffen nog steeds geen reactie van de bond gehad. We gaan nu waarschijnlijk zelf kijken naar een oplossing.

Aangezien Interpolis geen sponsor meer is zullen ze toch wel wat nieuws moeten gaan verzinnen.

Maar mensen: Blijf on topic! :)


Wat ik trouwens ook wil opmerken, die nieuwe drijf/beschermvesten die ze gebruiken op de RWC (waterscooter) http://www.kanushop-kanatu.de/palm-rescue-800-schwimmweste-p-150.html zijn echt kut. Sorry voor mijn taalgebruik, maar ze zitten niet (oncomfortabel), zijn veels te groot (lees dik) voor het werk, en zijn bij te water raken nog gevaarlijk ook omdat ze heel erg naar boven drukken.

Daarnaast, niet geheel onbelangrijk, zien ze er ook niet uit met die clown kleuren! Neem dan iets wat bij de RWC en de helm past, zoals de SeaDoo zwart/oranje vesten die ze leverde bij de eerste waterscooters.
http://www.parkeryamaha.com/2013-sea-doo-force-pullover-pfd-vest.aspx


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #12 Gepost op: 20 november 2013, 15:01:13
Citaat van: De reddende engel link=msg=1221482 date=1384949971
Aangezien Interpolis geen sponsor meer is zullen ze toch wel wat nieuws moeten gaan verzinnen.

Maar mensen: Blijf on topic! :)


Wat ik trouwens ook wil opmerken, die nieuwe drijf/beschermvesten die ze gebruiken op de RWC (waterscooter) http://www.kanushop-kanatu.de/palm-rescue-800-schwimmweste-p-150.html zijn echt kut. Sorry voor mijn taalgebruik, maar ze zitten niet (oncomfortabel), zijn veels te groot (lees dik) voor het werk, en zijn bij te water raken nog gevaarlijk ook omdat ze heel erg naar boven drukken.

Daarnaast, niet geheel onbelangrijk, zien ze er ook niet uit met die clown kleuren! Neem dan iets wat bij de RWC en de helm past, zoals de SeaDoo zwart/oranje vesten die ze leverde bij de eerste waterscooters.
http://www.parkeryamaha.com/2013-sea-doo-force-pullover-pfd-vest.aspx
Zoveel mensen, zoveel wensen...
Men levert niet "iets" bij de RWC, je kunt "iets" bestellen als PBM. Als je een Seadoo-vest wilt, bestel je toch een Seadoo-vest?

Zoals gezegd: het blijft een persoonlijk verhaal, iedereen heeft z'n eigen voorkeur. Maar om dan een (internationaal veelgebruikt) vest met dergelijke taal zo af te schieten gaat mij wel een beetje ver.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #13 Gepost op: 20 november 2013, 16:35:17
Citaat van: Rhonus link=msg=1221511 date=1384956073
Maar om dan een (internationaal veelgebruikt) vest met dergelijke taal zo af te schieten gaat mij wel een beetje ver.

Smaken verschillen! Maar ik verwacht dat als je een set (RWC, helmen, vesten) bestelt, alles doordacht is en wel. Die palm vesten zijn dit zeker, maar voor ander werk. Daarnaast worden ze bij internationaal gebruik geleverd met kruisbanden, en moet het vest je juist ''laten drijven''. Voor andere doelen is het weer een super vest.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #14 Gepost op: 22 november 2013, 00:31:37
Volgens mij staat het iedere brigade vrij om welke kleding waar dan ook te bestellen. RN biedt een 'service' door afspraken met LDM waardoor je bv. geen logo's hoeft in te sturen en dergelijke. Plus door de grote aantallen kunnen ze inkoopvoordeel bieden. Ga maar eens zelf zulke polo's met geborduurd logo per stuk of per 10 bestellen, dan ben je het veelvoudige kwijt ;)

Voor ons als binnenwaterbrigade voldoen de polo's en truien prima, de zwemshorts zijn van slechte kwaliteit. De werkbroeken zijn redelijk, jassen zijn goed. Overigens zag ik vorige week een nieuwe partij in de markt die standaard Reddingsbrigade-kleding in het assortiment heeft. Met logo en in de juiste kleuren. Assortiment wijkt iets af van LDM, zo hebben ze wel een softshell, maar weer geen zwemshorts...

http://www.rescuewear.nl/#4 en omdat het geen reclame mag zijn ook even de andere leverancier erbij ;)
http://www.ldmcompanywear.nl/ldm/rescue/reddingsbrigade/
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #15 Gepost op: 22 november 2013, 10:32:21
Citaat van: joostvankempen link=msg=1221949 date=1385076697
Ga maar eens zelf zulke polo's met geborduurd logo per stuk of per 10 bestellen, dan ben je het veelvoudige kwijt ;)

Dat ligt maar net aan... Ik heb met externe leveranciers behoorlijk goede prijsafspraken kunnen maken, voor een niet al te grote partij en betere kwaliteit dan de standaard leverancier. Ik denk eerder dat de leverancier van RN veel te veel vraagt voor de geleverde kwaliteit. Dat is leuk voor als je een keer een dag in zo'n pak loopt, maar indien je het dagelijks aan hebt ben je snel klaar met een aantal zaken. Daarnaast biedt het pakket dat geleverd wordt door RN nou niet echt altijd de uitstraling die je als organisatie wil hebben, kijk alleen al naar de maatvoering van een aantal artikelen.

Met als resultaat dat collega's, aldanniet collectief, zelf naar "oplossingen" gaan zoeken...


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #16 Gepost op: 22 november 2013, 10:36:38
Citaat van: -Joost- link=msg=1222007 date=1385112741
Dat ligt maar net aan... Ik heb met externe leveranciers behoorlijk goede prijsafspraken kunnen maken, voor een niet al te grote partij en betere kwaliteit dan de standaard leverancier. Ik denk eerder dat de leverancier van RN veel te veel vraagt voor de geleverde kwaliteit. Dat is leuk voor als je een keer een dag in zo'n pak loopt, maar indien je het dagelijks aan hebt ben je snel klaar met een aantal zaken. Daarnaast biedt het pakket dat geleverd wordt door RN nou niet echt altijd de uitstraling die je als organisatie wil hebben, kijk alleen al naar de maatvoering van een aantal artikelen.

Met als resultaat dat collega's, aldanniet collectief, zelf naar "oplossingen" gaan zoeken...

De prijs kwaliteit verhouding van redned is zoek. Maar wat niet geheel onbelangrijk is in deze kwestie, is dat er een 2e partij winst wilt maken. Namelijk de leverancier en redned. Kijk naar die secumar vesten, die zijn als je ze bij secumar inkoopt veel goedkoper dan bij redned. Of horen jullie hier wat nieuws?


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #17 Gepost op: 22 november 2013, 11:19:34
Citaat van: De reddende engel link=msg=1222010 date=1385112998
De prijs kwaliteit verhouding van redned is zoek. Maar wat niet geheel onbelangrijk is in deze kwestie, is dat er een 2e partij winst wilt maken. Namelijk de leverancier en redned. Kijk naar die secumar vesten, die zijn als je ze bij secumar inkoopt veel goedkoper dan bij redned. Of horen jullie hier wat nieuws?

Wij hebben een mix van Secumar (bij de droogpakken) en Besto reddingsvesten (150N). Die vesten van Besto hebben we voor een hele mooie prijs kunnen inkopen en er zit ook nog eens een goede service bij. We hebben de vesten van Besto zelfs getest in het zwembad en ze houden een persoon in volgelopen droogpak boven water. Er was nl. wat discussie of 150N wel voldeed bij de nieuwe, zwaardere droogpakken.

Voor wat betreft kleding: ik heb bij de blokker ooit een stapel gele werkjassen aangeschaft voor €5,00 per stuk. Vervolgens een drukker gevonden die over de naad op de rug het RB-logo kon drukken en voor €9,00 per jas aan drukkosten klaar. De jassen zijn gevoerd en in de winter en bij regen uitstekend te gebruiken. Ik meende dat een LDM-jas al gauw rond de €50,00 kost (mijjn fleece kostte ooit nog iets van €35,00). Verder werken wij met gele hesjes voor de leden die geen budget voor de (dure) kledinglijn hebben. Ik weet dat men in Nijeveen zelfs met rood/gele hesjes werkt. Dat ziet er helemaal mooi uit.

Groeten,
Mark


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #18 Gepost op: 22 november 2013, 11:23:54
Citaat van: bAdemArk link=msg=1222027 date=1385115574
Verder werken wij met gele hesjes voor de leden die geen budget voor de (dure) kledinglijn hebben. Ik weet dat men in Nijeveen zelfs met rood/gele hesjes werkt. Dat ziet er helemaal mooi uit.

Dat zou een mooie oplossing zijn voor inzetten buiten diensttijd in de zomermaanden.


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #19 Gepost op: 22 november 2013, 14:14:18
nieuwe wetsuits ik raad Cskins aan. Dikte: 5/4/3 (Zomer en winter goed) de huidige reddingsbrigadewetsuits (O'neill Reactor) zitten niet lekker en scheuren snel, de reactor is namelijk een goedkoop wetsuit van oneill.


Betere fluitjes (scheidsrechter)
http://www.lifeguardgear.co.uk/bondi-lifeguard-woven-neck-lanyard--black-classic-whistle-1576-p.asp

Strandwacht kleding:
REDDINGSBRIGADE of Reddingsbrigade WEG
STRANDWACHT of LIFEGUARD er op.
Ik ben een strandwacht of Lifeguard en GEEN reddingsbrigademeneer.

Sunvisor:
http://www.lifeguardgear.co.uk/bondi-lifeguard-navy-sun-visor-3611-p.asp

De zwemshorts of broekjes zitten niet lekker, goedkope stof, scheurt snel en die van tegenwoordig met grote letters Reddingsbrigade erop zijn helemaal lomp.

Gewoon goede kwaliteit warme lekker zittende broekjes. Denk aan sportkleding.