Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 112354 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VIK

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #20 Gepost op: 22 november 2013, 19:35:13
Besto is een prima product van eigen bodem, maar wat te denken van de mogelijke vervanger van het droogpak, het pak van de KNRM is ontwikkeld over een periode van bijna 5 jaar en het is niet goed genoeg voor ons? Nu zullen de criticasters wel weer beginnen over zwemmen in woest kolkende rivieren maar toch wat uitstekend is voor de een waarom is het dan niet goed voor de ander. Hierbij komt nog dat we met z'n allen toch willen samenwerken, of zoals het bestuur het zo treffend wist samen te vatten ''het reddingswerk op en rond het water en alle daaraan gerelateerde activiteiten kunnen het beste vanuit een landelijk samenhangend opererende reddingsorganisatie worden georganiseerd” dan ligt uniformiteit hieraan toch ten grondslag? Wie is bepalend in deze? Bereid je voor op hetzelfde maar dan minder! Niet samenwerken is een doodlopende weg en elke vorm van tegenwerking eigen belang!


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #21 Gepost op: 22 november 2013, 19:38:24
De kern van dit topic heeft betrekking op de dagelijkse werkkleding, niet de persoonlijke beschermingsmiddelen. Indien gewenst kan hier een nieuw topic voor worden geopend.


IfOnly

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33


IfOnly

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #23 Gepost op: 22 november 2013, 23:06:24
Was nog niet helemaal klaar... :|

Ik denk dat je voor water en land de zaken moet/kan scheiden. Elk vereist toch min of meer zijn eigen expertise en dat zou meerdere leveranciers rechtvaardigen. Voor het land gedeelte kun je volgens mij heel snel klaar zijn door eens goed te kijken naar aanbieders van werk kleding. Die hebben vaak een groot assortiment, toegespitst op allerlei werkomstandigheden. En tegenwoordig is de stijl ook belangrijk. Ik denk b.v. aan een Engelbert-Strauss oid

Voor het water gedeelte zijn er legio leveranciers mogelijk, bijna alle gerenommeerde watersport merken komen wel in aanmerking. Maar ik denk dat op watergebied brigades toch wel hun eigen gang blijven gaan dus om daar als RN heel veel energie in te steken....


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #24 Gepost op: 23 november 2013, 13:08:54
Citaat van: VIK link=msg=1222166 date=1385145313
Besto is een prima product van eigen bodem, maar wat te denken van de mogelijke vervanger van het droogpak, het pak van de KNRM is ontwikkeld over een periode van bijna 5 jaar en het is niet goed genoeg voor ons? Nu zullen de criticasters wel weer beginnen over zwemmen in woest kolkende rivieren maar toch wat uitstekend is voor de een waarom is het dan niet goed voor de ander. Hierbij komt nog dat we met z'n allen toch willen samenwerken, of zoals het bestuur het zo treffend wist samen te vatten ''het reddingswerk op en rond het water en alle daaraan gerelateerde activiteiten kunnen het beste vanuit een landelijk samenhangend opererende reddingsorganisatie worden georganiseerd” dan ligt uniformiteit hieraan toch ten grondslag? Wie is bepalend in deze? Bereid je voor op hetzelfde maar dan minder! Niet samenwerken is een doodlopende weg en elke vorm van tegenwerking eigen belang!

Er schijnt een hele werkgroep geweest te zijn om de huidige droogpakken te vervangen. Ik heb me laten vertellen dat er ontwerpen door leveranciers zijn gemaakt, en dat er zelfs leveranciers zijn geselecteerd om een testpak te maken. Ik geloof dat dit de huidige leverancier en nog een was. De KNRM pakken schenen bijna 2 keer zo duur te zijn als de huidige pakken, dus dat kon je niet aan de man brengen...

Maar inderdaad, dit is een ander draadje!

Citaat van: Shifty link=msg=1222097 date=1385126058
nieuwe wetsuits ik raad Cskins aan. Dikte: 5/4/3 (Zomer en winter goed) de huidige reddingsbrigadewetsuits (O'neill Reactor) zitten niet lekker en scheuren snel, de reactor is namelijk een goedkoop wetsuit van oneill.


Betere fluitjes (scheidsrechter)
http://www.lifeguardgear.co.uk/bondi-lifeguard-woven-neck-lanyard--black-classic-whistle-1576-p.asp

Strandwacht kleding:
REDDINGSBRIGADE of Reddingsbrigade WEG
STRANDWACHT of LIFEGUARD er op.
Ik ben een strandwacht of Lifeguard en GEEN reddingsbrigademeneer.

Sunvisor:
http://www.lifeguardgear.co.uk/bondi-lifeguard-navy-sun-visor-3611-p.asp

De zwemshorts of broekjes zitten niet lekker, goedkope stof, scheurt snel en die van tegenwoordig met grote letters Reddingsbrigade erop zijn helemaal lomp.

Gewoon goede kwaliteit warme lekker zittende broekjes. Denk aan sportkleding.

Ik ben het niet overal met je eens. Ik heb zeer slechte ervaringen met Cskin. Naden scheuren snel en de stoffen slijten snel.
Fluitje ben ik het met je eens. Iedereen die met fluitjes werkt, kent de fox40. maar dit is niet van belang in dit draadje
De tekst: Ik heb vernomen dat jij niet bij de KNRM of Reddingsbrigade Nederland zit. Dan is het voor jou misschien niet logisch om reddingsbrigade op je kleding te zitten. Echter, we zitten (de meeste) toch bij Reddingsbrigade Nederland. En aangezien elke nederlandse burger weet wat Reddingsbrigade betekend, lijkt mij het niet voor de hand liggend om dit niet te mogen kiezen. Op de jas van een agent staat ook Politie, en geen politieagent. Dus jouw statement is een beetje vergezocht. Misschien vind jij het niet de beste keuze, dat is je goed recht, maar om te zeggen dat het nergens op slaat gaat een beetje ver.

Die broeken zijn inderdaad niet zo prettig. Heb ik al eerder gemeld. Maar neem ZEKER GEEN warme broekjes. Die nemen in de regel meer water op, dus blijven die langer nat. Juist een nadeel van de huidige shirtjes. Daarnaast vind ik de huidige door gebrek aan ventilatie als snel klam en klef.


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #25 Gepost op: 24 november 2013, 19:05:04
Citaat van: De reddende engel link=msg=1222337 date=1385208534
Ik ben het niet overal met je eens. Ik heb zeer slechte ervaringen met Cskin. Naden scheuren snel en de stoffen slijten snel.
Fluitje ben ik het met je eens. Iedereen die met fluitjes werkt, kent de fox40. maar dit is niet van belang in dit draadje
De tekst: Ik heb vernomen dat jij niet bij de KNRM of Reddingsbrigade Nederland zit. Dan is het voor jou misschien niet logisch om reddingsbrigade op je kleding te zitten. Echter, we zitten (de meeste) toch bij Reddingsbrigade Nederland. En aangezien elke nederlandse burger weet wat Reddingsbrigade betekend, lijkt mij het niet voor de hand liggend om dit niet te mogen kiezen. Op de jas van een agent staat ook Politie, en geen politieagent. Dus jouw statement is een beetje vergezocht. Misschien vind jij het niet de beste keuze, dat is je goed recht, maar om te zeggen dat het nergens op slaat gaat een beetje ver.

Die broeken zijn inderdaad niet zo prettig. Heb ik al eerder gemeld. Maar neem ZEKER GEEN warme broekjes. Die nemen in de regel meer water op, dus blijven die langer nat. Juist een nadeel van de huidige shirtjes. Daarnaast vind ik de huidige door gebrek aan ventilatie als snel klam en klef.

Ja idd die Fox40 zijn heel goed. Ik zit bij een reddingsbrigade, maar ik vind het duidelijker ook internationaal als daar in plaats van reddingsbrigade, gewoon Lifeguard staat. Je hebt inderdaad gelijk over die broekjes.


guest11765

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 25 november 2013, 10:34:15
De originele fox40 kosten iets van 3 euro (imitatie nog niet 1 euro), dus waarom niet zelf 1 aanschaffen?
Ben je meteen van al het gezeur af.

C-skin vind ik echt troep, zeker de pasvorm (nou ben ik ook weer 1 van een aparte maat, dus is niet helemaal objectief. Maar idd de naden scheuren, ze rekken totaal niet mee, ze hebben niet op de juiste plekken de juiste (dunne) stof zitten, waardoor ze al helemaal niet op de gewenste plekken rekken (denk aan b.v. met zwemmen).

Nou zijn die van ons allemaal in grote getalen gemaakt. Op bestelling. En ik heb het idee dat C-skin heeft gedacht, moahhh voor dit prijsje is dit precies goed genoeg.
Want als je kijkt in de surf scene, zijn er zat surfers uiterst tevreden!

O en 5mm is echt te dik voor in de zomer in NL. 3mm flexfit van bv O'neall is meer dan genoeg en lekker flexibel.

Wel hangt en staat alles met verzorging. Ik zie mensen wel eens een wetsuit aan en uit trekken dat ik denk: "is zeker niet van jezelf he?" Je krijgt alles natuurlijk stuk als je het wilt.


De reddende engel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #27 Gepost op: 25 november 2013, 15:02:18
Citaat van: Kapitein Haeck link=msg=1222807 date=1385372055
Wel hangt en staat alles met verzorging. Ik zie mensen wel eens een wetsuit aan en uit trekken dat ik denk: "is zeker niet van jezelf he?" Je krijgt alles natuurlijk stuk als je het wilt.

Haha, hele bekende. En vergeet niet het ''urineren'' in de pakken. Dat vinden ze ook niet zo leuk.


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #28 Gepost op: 25 november 2013, 21:01:45
Ja idd, als ik zie hoe mensen bij de reddingsbrigade met hun wetsuit omgaan kan ik soms wel janken. Verkeerd aan de hangertjes hangen enz. Natte pakken op de grond in de kleedkamer. andersom ophangen... sommige zijn echt laks, vooral als het niet van hunzelf is.

Het zou goed zijn om een mini cursus omgaan met wetsuits te implementeren, want als ik hoor dat het bij jullie ook een bekend probleem is, kunnen we hiermee onze brigades wel geld besparen (=geld verdienen), want als die suits elke keer vervangen moeten worden.... duur grapje


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #29 Gepost op: 26 november 2013, 08:58:55
Helaas is het probleem met de wetsuits bij ons ook aan de orde. Voor mij in het begin al de keuze geweest om zelf een wetsuit aan te schaffen (weliswaar naast gebruik voor de reddingsbrigade ook om te surfen in m'n vrije tijd). Om ook nog even te reageren op het topic mis ik (zoals al genoemd) een softshell jack, en degelijke polo's. De huidige polo's ervaar ik als erg warm en drogen slecht. Ik ben het ook eens over de shorts dat deze verre van comfortabel zijn. Een betere kwaliteit van de stof zou al een hele verbetering zijn, en dan bijvoorbeeld met zakken met ritsen.

Ik heb zelf ooit eens zo'n short aangeschaft:http://www.lifeguardgear.co.uk/lifeguard-red-shorts-121-p.asp en deze zit vele malen beter als de broekjes van RN. Ik heb toen ik in Miami was meegedraaid met de lifeguards op Miami Beach, en een setje kleding van hun gekregen. Die shorts zijn van degelijke kwaliteit, prima zakken als opbergruimte en zien er strak uit.

Verder hebben wij als brigade trainings- / joggingbroeken met eigen logo, deze zijn echt ideaal voor bijvoorbeeld op een koude dag of lekker warm en comfortabel na een training. Weliswaar niet in de Rood/Gele kleuren maar donkerblauw.