Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)

Auteur Topic: Nieuwe werkkleding Reddingsbrigade (nieuws & ideeën)  (gelezen 112223 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #250 Gepost op: 2 februari 2016, 11:21:03
En zo krijg je toch weer een hoop verschil in kleding.  98uiye
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #251 Gepost op: 2 februari 2016, 21:45:53
Ik vind de jas opvallend veel lijken op die nieuwe van de bond.

Alsof er nu geen wildgroei is:

  • LDM 1e generatie met driehoek
  • LDM 1e generatie met overgenaaide boei
  • LDM 2e generatie met boei
  • verschillende kleuren binnen LDM-series
  • Rescuewear-lijn (bij gebrek aan LDM-voorraden)
  • Gaastra strandlijn (met rode jassen)
  • Gaastra werklijn (rood/geel)
  • oranje droogpakken met tekst en rugrits, rode droogpakken met oude logo, minder rode (meer oranje) droogpakken met nieuwe logo, rood/gele droogpakken

Mijn vorige jas kwam bij de Brandweerwinkel weg. Helemaal geel met reflecterende logo's en uitneembare voering. Prima voor de winter. De nieuwe set zit erg lekker en ik ben benieuwd of hij ook voldoende warm is op koude dagen.

Hierbij nog een foto van mijn oude set:

Foto: Reddingsbrigade Zwolle / J. Duijf (met toestemming assistent webbeheer)

Groeten,
Mark


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #252 Gepost op: 4 februari 2016, 23:46:19
Citaat van: Nils1984 link=msg=1394926 date=1451334665

Deze kleding kan ook alleen door Reddingsbrigades worden besteld en niet door andere bedrijven of instanties.

Onze club is een onderdeel van de brandweer en wij dragen ook reddingsbrigade kleding....


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #253 Gepost op: 10 februari 2016, 13:46:55
Citaat van: Shifty link=msg=1404145 date=1454625979
Onze club is een onderdeel van de brandweer en wij dragen ook reddingsbrigade kleding....

Hoi Shifty, kan je dat wat meer uitleggen? "onze club" en onderdeel van de brandweer snap ik niet. Brandweer is een publieke dienst dus als je daar onderdeel van uitmaakt kan je nooit van een cclub zijn. Strandwacht in hoek van holland (bij gebrek aan reddingsbrigade) is ook een onderdeel van de brandweer maar geen aparte club. Zei werken ook in de kledinglijn van Redned.
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #254 Gepost op: 10 februari 2016, 18:07:30
Citaat van: Markvniel link=msg=1405490 date=1455108415
Hoi Shifty, kan je dat wat meer uitleggen? "onze club" en onderdeel van de brandweer snap ik niet. Brandweer is een publieke dienst dus als je daar onderdeel van uitmaakt kan je nooit van een cclub zijn. Strandwacht in hoek van holland (bij gebrek aan reddingsbrigade) is ook een onderdeel van de brandweer maar geen aparte club. Zei werken ook in de kledinglijn van Redned.

Drie keer raden waar dit dan over ging ;)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #255 Gepost op: 11 februari 2016, 12:22:25
Citaat van: -Joost- link=msg=1405537 date=1455124050
Drie keer raden waar dit dan over ging ;)

Ik vat het niet, maar de periode dat ik student was ligt ver achter me.
Ja dat was in een tijd dat de strandwacht een man was met een witte ijscoman pet, een toeter en een opgestroopte broek.

En verdrinken er nu met al die lifeguards en alles wat daar aan hangt etc.relatief meer/minder mensen ?


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #256 Gepost op: 15 februari 2016, 15:16:05
Citaat van: Thor link=msg=1405722 date=1455189745
En verdrinken er nu met al die lifeguards en alles wat daar aan hangt etc.relatief meer/minder mensen ?

Zou je dat met cijfers onderbouwd willen zien??  98uiye

Zelfde vraag, zijn er met alle politiemensen nu minder inbraken? Zijn er met alle brandweermensen nu minder doden?

Ik denk zeker dat er minder mensen verdrinken, iedere redding die ze doen is er 1, kan ik dit met cijfers onderbouwen nee.

In Vlaardingen hebben we een zwemplas, hier is geen bewaking want daar is geen geld voor, afgelopen jaren zijn hier 3 mensen verdronken. 2 personen verdronken in het weekend/vakantie. Had je die met een reddingspost kunnen redden? Lastig te zeggen maar gevoelsmatig zeg ik zeker dat het helpt!

Citaat van: -Joost- link=msg=1405537 date=1455124050
Drie keer raden waar dit dan over ging ;) ;D

Ik denk het ook Joost maar altijd leuk als mensen dingen roepen maar dit dan lekker vaag houden! Halve en loze opmerkingen zijn dat dan zeg maar. >:D
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #257 Gepost op: 15 februari 2016, 15:26:34
Citaat van: Thor link=msg=1405722 date=1455189745
En verdrinken er nu met al die lifeguards en alles wat daar aan hangt etc.relatief meer/minder mensen ?

Je hebt wel meer lifeguards nu, maar vergeet niet dat er nu ook veeeeell meer badgasten zijn. De onwetendheid is groter, mensen "durven" en doen helaas steeds meer en het is nog maar de vraag of men nog even goed kijkt en luistert naar de rode en gele vlaggen wanneer deze hangen.
Gisteren nog een mooi voorbeeld= groepje van 10-20 mensen ging in hun zwembroek, met aflandige wind, temperatuur van 2 graden, sneeuwval en een gevoelstemperatuur van -3 zwemmen in de Noordzee. Ik bedoel ook echt zwemmen, ze waren er voor deze condities echt ver uit. Ik denk niet dat men dat vroeger ook deed. Maarja, nu hebben we een reddingsbrigade die ze wel was komen redden, dat was vroeger anders. Alles is veranderd dus een vergelijking gaat niet op.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #258 Gepost op: 16 februari 2016, 13:52:57
Citaat van: Markvniel link=msg=1406695 date=1455545765
Ik denk het ook Joost.

Het ging dus over Hoek van Holland, wat Shifty als 'zijn club' aanduidde. Overigens zijn er wel meer 'wolven in schaapskleren' oftewel strandwachten in reddingsbrigade tenue, maar bijvoorbeeld in dienst bij de gemeente. Gezien de organisatiestructuren her en der zal een dergelijk heterogeen beeld ook niet in 14 dagen verdwijnen. ;)

Citaat van: Thor link=msg=1405722 date=1455189745
Ja dat was in een tijd dat de strandwacht een man was met een witte ijscoman pet, een toeter en een opgestroopte broek.

Tegenwoordig leven we in de 21ste eeuw, maar mocht dit je voorkeur hebben ga ik je niet tegenhouden om zo op het strand te gaan liggen.

Citaat van: Thor link=msg=1405722 date=1455189745
En verdrinken er nu met al die lifeguards en alles wat daar aan hangt etc.relatief meer/minder mensen ?

Door het aantal verdrinkingen te vergelijken met enkele jaren terug kan je geen causaal verband aantonen met ontwikkelingen op het gebied van waterveiligheid, daarvan zijn vele factoren afhankelijk. Wat we wel weten uit de landelijke registratie van Reddingsbrigade Nederland dat er gemiddeld 302 personen per zomerseizoen (periode 2008-2015) in levensbedreigende situaties worden geholpen. Dat zegt echter nog niets over de preventieve activiteiten van deze strandwachten.