Diplomatieke onschendbaarheid bij foutparkeren?

Auteur Topic: Diplomatieke onschendbaarheid bij foutparkeren?  (gelezen 27165 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 13 april 2012, 14:21:29
Of je betaald gewoon niet? ???
========================
Haagse diplomaten betalen boetes niet

DEN HAAG -  Diplomaten in Den Haag kregen in 2011 bij elkaar ruim 1200 parkeerboetes, maar daarvan is tot nog toe meer dan de helft niet betaald.

Na vragen van GroenLinks komt het Haagse college van burgemeester en wethouders met dit antwoord, meldt Omroep West.
Hoewel er nog meer dan 30.000 euro moet binnenkomen, kan de gemeente Den Haag geen betaling afdwingen. De diplomaten genieten namelijk diplomatieke onschendbaarheid.
GroenLinks wil hen nu alsnog dwingen om te betalen door een zwarte lijst te maken van landen die het slechtst betalen, zoals die in Washington en New York al bestaat.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11904232/__Diplomaten_betalen_boetes_niet__.html




Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #1 Gepost op: 13 april 2012, 17:01:29
Of je betaald gewoon niet? ???
========================
Haagse diplomaten betalen boetes niet

DEN HAAG -  Diplomaten in Den Haag kregen in 2011 bij elkaar ruim 1200 parkeerboetes, maar daarvan is tot nog toe meer dan de helft niet betaald.

Na vragen van GroenLinks komt het Haagse college van burgemeester en wethouders met dit antwoord, meldt Omroep West.
Hoewel er nog meer dan 30.000 euro moet binnenkomen, kan de gemeente Den Haag geen betaling afdwingen. De diplomaten genieten namelijk diplomatieke onschendbaarheid.
GroenLinks wil hen nu alsnog dwingen om te betalen door een zwarte lijst te maken van landen die het slechtst betalen, zoals die in Washington en New York al bestaat.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11904232/__Diplomaten_betalen_boetes_niet__.html

Die zwarte lijst lijkt me een goed idee. De diplomatieke onschendbaarheid vind ik zoiets overtrokken. Ow, ik ben diplomaat dus ik hoef me niet aan de regeltjes te houden. Er moet gewoon een landelijke database komen met daarin alle diplomatieke overtreders. En dat met een punten systeem. Dit na gelang van de zwaarte overtreding. Heb je al je punten verspeeld, dan geen diplomatieke status meer. Maar dat zal wel niet gaan ivm internationale regelgeving.

Maar die diplomatieke status zal wel een keer goed onder het licht gehouden moeten worden.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2 Gepost op: 15 september 2012, 12:16:34
Die zwarte lijst lijkt me een goed idee. De diplomatieke onschendbaarheid vind ik zoiets overtrokken. Ow, ik ben diplomaat dus ik hoef me niet aan de regeltjes te houden. Er moet gewoon een landelijke database komen met daarin alle diplomatieke overtreders. En dat met een punten systeem. Dit na gelang van de zwaarte overtreding. Heb je al je punten verspeeld, dan geen diplomatieke status meer. Maar dat zal wel niet gaan ivm internationale regelgeving.

Maar die diplomatieke status zal wel een keer goed onder het licht gehouden moeten worden.

Als iemand met een diplomatieke status het hier ten lande te bont maakt kan men(lees regering) hem de toegang tot het land ontzeggen. Dit doet men niet vaak omdat het een vrij zware maatregel is. Echter het kan dus wel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 20 november 2013, 18:13:49
Citaat van: Sylvester link=msg=1023048 date=1334319689
Of je betaald gewoon niet? ???
========================
Haagse diplomaten betalen boetes niet

DEN HAAG -  Diplomaten in Den Haag kregen in 2011 bij elkaar ruim 1200 parkeerboetes, maar daarvan is tot nog toe meer dan de helft niet betaald.

Na vragen van GroenLinks komt het Haagse college van burgemeester en wethouders met dit antwoord, meldt Omroep West.
Hoewel er nog meer dan 30.000 euro moet binnenkomen, kan de gemeente Den Haag geen betaling afdwingen. De diplomaten genieten namelijk diplomatieke onschendbaarheid.
GroenLinks wil hen nu alsnog dwingen om te betalen door een zwarte lijst te maken van landen die het slechtst betalen, zoals die in Washington en New York al bestaat.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11904232/__Diplomaten_betalen_boetes_niet__.html
Diplomaten kunnen alsnog worden aangepakt
Diplomaten kunnen alsnog worden aangepakt
zoominnl
Gepubliceerd op 20 nov 2013
Citaat
Bekeurde diplomaten betalen hun boete niet, maar daar heeft de PVV iets op gevonden. Woensdag dient Lilian Helder een motie in waarmee justitie om die onschendbaarheid heen kan.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 21 november 2013, 00:06:24
Citaat van: Live link=msg=1221589 date=1384967629
Diplomaten kunnen alsnog worden aangepakt
Diplomaten kunnen alsnog worden aangepakt
zoominnl
Gepubliceerd op 20 nov 2013

PowNewsFlits: Angolese diplomaten mishandelen onze eigen Danny Ghosen

FILMPJE. Diplomaat hoekt Danny Ghosen op de bek

Lange Voorhout, 's-Gravenhage. Mekka van de foutparkerende diplomaat die overal schijt aan heeft en boetes en aanmaningen lachend door de versnipperaar keilt. De polletiek doet niets. Maar PowNews-verslaggever Danny Ghosen is ze al maanden op het spoor & spreekt ze erop aan. Dat leverde geinige beelden op van duw- en trekwerk en No Comment-lispelende Ferrero Rocher-vreters. Vandaag was er een nieuw dieptepunt. Ghosen (1,22) werd door de Angolese ambassadeur (2,33m) Zijne Engnek de heer Luís José De ALMEIDA en diens diplomatieke gorilla's dusdanig vol op de bek gemept dat een check-up in ziekenhuis nodig was (schade: tand kapoet, lip gescheurd, ontwrichte kaak, hersenschudding.) Dit alles uiteraard weer tot groot online plezier van de (deels anonieme) geweldsverheerlijkende laffe Halsema fanboys en girls, die steevast vooraan lopen in marsen der beschaving. Politesse! Enfin, er is aangifte gedaan. Nu maar hopen dat verantwoordelijk minister Timmerfrans dit consulaire tuigh persona non grata op het vliegtuig naar de Angolese rimboe zet.

Diplomaat hoekt Danny Ghosen op de bek
Het PowNews·
Gepubliceerd op 20 nov 2013
Een groep Angolese asodiplomaten, onder wie ook ambassadeur Luís José De Almeida, heeft vanmiddag onze Danny Ghosen tot bloedens toe afgetuigd. Aanleiding voor het geweld? De Jaguar van de 'diplomaten' stond verkeerd geparkeerd.
Samen sterk in de hulpverlening!


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #5 Gepost op: 21 november 2013, 00:14:59
Citaat van: Live link=msg=1221695 date=1384988784
PowNewsFlits: Angolese diplomaten mishandelen onze eigen Danny Ghosen

FILMPJE. Diplomaat hoekt Danny Ghosen op de bek

Diplomaat hoekt Danny Ghosen op de bek
Het PowNews·
Gepubliceerd op 20 nov 2013
Een groep Angolese asodiplomaten, onder wie ook ambassadeur Luís José De Almeida, heeft vanmiddag onze Danny Ghosen tot bloedens toe afgetuigd. Aanleiding voor het geweld? De Jaguar van de 'diplomaten' stond verkeerd geparkeerd.
Echt schandalig, hoogtijd dat diplomaten eens flink op hun nummer gezet worden. Deze gasten gewoon het land uitzetten. Maar ja durft Rutte dat, want dan gaan ze janken als klein kinders: discriminatie.
Dikke neus discriminatie, gewoon retour !! >:(


sylvester1986

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 21 november 2013, 00:21:39
Inderdaad hoogtijd dat men tegen deze diplomaten optreedt, maar Nederland heeft geen ballen.... 98uiye


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Citaat
do 21 nov 2013, 08:04
|
Woede om mishandeling verslaggever  

 AMSTERDAM -
Politiek Den Haag heeft geschokt en boos gereageerd op de mishandeling van Danny Ghosen. Een medewerker van de Angolese ambassade sloeg de PowNews-verslaggever woensdag het ziekenhuis is.
 
Ghosen wilde de ambassadeur van Angola voor de camera ter verantwoording roepen, omdat hij hem in Den Haag had betrapt op foutparkeren. Daar was de man niet van gediend, waarop Ghosen werd geslagen.

De kleine verslaggever moest naar het ziekenhuis om zich te laten behandelen aan verwondingen aan zijn gelaat. Zijn gezicht zat onder het bloed en een tand zat los.

"Als Angolezen het normaal vinden om hier geweld te gebruiken, dan hebben ze hier niks te zoeken. Minister Timmermans, zet die mannen op het vliegtuig!," roept PVV-kamerlid Sietse Fritsma ziedend in PowNews.

"Een ambassadeur is diplomatiek onschendbaar, maar er moet wel een maatregel volgen door de minister van Buitenlandse Zaken," vindt CDA-kamerlid Peter Oskam. Ook SP-kamerlid Ronald van Raak spreekt afkeurende woorden.

Tot grote frustratie van PowNews-verslaggever Tom Staal onderneemt minister Timmermans geen actie. "Als hij mishandeld is, moet hij aangifte doen en zal de politie het onderzoeken. Zo gaat dat in een rechtsstaat," zegt de minister van Buitenlandse Zaken.

Bekijk hieronder hoe Danny wordt mishandeld door de ambassadeur en diens beveiliger.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/22075780/__Woede_om_mishandeling_verslaggever__.html
 
Echt niet te filmen, na de Russen nu ook de Angolezen. Hoogtijd de ambassadeurs vóór ze hier komen een EMG te geven en fatsoensregels.
Ze maken maar steeds misbruik vd zo gezegde onschendbaarheid.
Anderzijds is het wel verstandig als reporter op foutparkeren die gasten aan te spreken. Misschien beter voor eigen veiligheid kenteken door geven aan politie en dat die maar bonnen schrijven.
Ik dacht dat een ambassadeur zich ook te houden heeft aan de rechtsregels en wetten van gastland. Foutparkeren is geen politieke daad die de landsbelangen van gastheer en gast schendt, dus.... in dat geval iedereen gelijk voor de wet.
Dadelijk krijgt ome Koos een klasje vol ambassadeurs.. ;D


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Citaat van: piet60 link=msg=1221722 date=1385021264
Anderzijds is het wel verstandig als reporter op foutparkeren die gasten aan te spreken. Misschien beter voor eigen veiligheid kenteken door geven aan politie en dat die maar bonnen schrijven.
Die ze vervolgens dus toch niet betalen. Dat heeft geen nut. En de politie mag sowieso geen bon schrijven op basis van een kenteken wat 'zo maar iemand' doorgeeft; dat feit moeten ze zelf constateren.

Citaat van: piet60 link=msg=1221722 date=1385021264
Ik dacht dat een ambassadeur zich ook te houden heeft aan de rechtsregels en wetten van gastland. Foutparkeren is geen politieke daad die de landsbelangen van gastheer en gast schendt, dus.... in dat geval iedereen gelijk voor de wet.
Wie zegt dat deze mijnheer de ambassadeur is ? (sterker nog: dat lijkt me niet). En wie weet is het een gewone ambassade medewerker die helemaal niet onder de diplomatieke onschendbaarheid valt. Dan kan hij dus gewoon vervolgd worden, want niet onschendbaar en mishandeling op de openbare weg gepleegd.

Peen
Redacteur van


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Ik ben wel benieuwd naar de beelden. PowNews kennende.... Waar 2 vechten hebben er 2 de schuld