Diplomatieke onschendbaarheid bij foutparkeren?

Auteur Topic: Diplomatieke onschendbaarheid bij foutparkeren?  (gelezen 27163 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #50 Gepost op: 26 november 2013, 09:03:03
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1222931 date=1385401052
Rusland heeft ie al eens aangedaan. En dat verliep rustig  :)

Verhaal halen bij de Russische ambassade - Reporter PowNews aangehouden - Powned - HD
Wat een etterbakje, kan me voorstellen dat ze hem wegwilden. Heeft niet veel met vrije nieuwsgaring te maken maar met lomp boers gedrag. Als die gast ook zo bij mij voor de poort bezig was joeg ik hem ook weg.
Denk dat een EMG-les ook geschikt zou zijn voor sommige journalisten.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #51 Gepost op: 26 november 2013, 10:53:33
Citaat van: Arie link=msg=1221863 date=1385053041
Lekkere vent ben jij, agressie goed praten. Hij mag nog zo irritant zijn (dat is ie ook) maar je blijft met je poten van iemand af.

Zou lekker worden, mishandeling is niet strafbaar als de ander 'irritant' is.......  ::)

Lezen is ook een vak, ik schrijf nergens dat ik het geweld goed keur. Echter kan ik niet begrijpen dat een journalist die zich zo gedraagt dit niet verwacht.

Het gaat nog zo ver dat de journalist gewoon binnen wordt uitgenodigd en dan de wind van voor krijgt en zonder materieel het pand weer verlaat met butsen en builen.  :-X Een simpele verklaring dat de journalist agressief werd en door de beveiliging is buitengewerkt is dan genoeg als men de opname apparatuur later terugbezorgd zonder de opnamen.  :-X

Maar goed zoals mijn petebroer altijd zegt "Stupiditeit werkt zichzelf de wereld uit".

En ja ik ben vaak irritant voor weggebruikers, daar heb ik al diverse schade's ed aan over gehouden. Ik verwacht het ook omdat ik ook weet  hoe de maatschappij verhard. En nee ik keur het niet goed, en doe ook gewoon aangifte. Is het zonde dat ik het verwacht, ik vind het realistisch en het voorkomt dat ik mijn broodtrommeltje door een ander moet laten thuisbrengen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Rutte: geen oorlog met Angola
Rutte: geen oorlog met Angola
Het PowNews
Gepubliceerd op 26 nov 2013
Citaat
Minister Timmermans vindt het niet goed dat Danny is geklapt door de knokploeg van de Angolese ambassadeur in Den Haag. Onze premier Rutte denkt nog niet na over het voeren van een oorlog met het Afrikaanse land.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Danny: sorry Angola?
Danny: sorry Angola?
Het PowNews
Gepubliceerd op 26 nov 2013
Citaat
Angola heeft de excuses voor de mishandeling van Danny ingetrokken en eist zelfs excuses van onze verslaggever, anders volgen juridische stappen. Danny ging langs bij experts en vroeg wat zij zouden doen in zijn geval.
Samen sterk in de hulpverlening!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #54 Gepost op: 26 november 2013, 18:26:16
Citaat van: Mahad link=msg=1222933 date=1385401610
Tussen 2:20 en 3:00 min. zie je de agent die de doorgang vrij maakt. Die agent heeft het ''politielogo'' als epauletten en is bewapend. Even later zie je de blauwe auto van Dynamic Diplomatic Surveillance. Hebben de agenten van ''DDS'' standaard de logo als rang ?

DDS = BOB (Bureau Orde en Bewakingsdiensten) van de politie Den Haag. Veel van hen zijn BOA, sommige bewapend. Zoals onze Hagenaar ( >:D) al zegt lopen er ook andere rangen rond.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #55 Gepost op: 27 november 2013, 00:51:02
Meester Spong heeft nog een mooie kwinkslag.
Op Angolees grondgebied (één voet over de drempel) een misdrijf begaan (de Angolese ambassade binnendringen) kan resulteren in een uitleveringsverzoek van Angola waardoor onze "Diplomatenjager" (eigen uitspraak van Dominique Weesie) zelfs in een Angolese cel zou kunnen belanden.

Dat Danny na zijn eerste poging tot binnendringen een karatetrap kon ontwijken weerhield hem er niet van om willens en wetens nogmaals Angolees grondgebied te betreden.

Misschien was die karatetrap de Angolese manier om lokaalvredebreuk aan te zeggen.
(Ik ben niet zo bekend met hun wetgeving)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #56 Gepost op: 18 april 2014, 22:50:35
https://www.youtube.com/watch?v=fqHNI1XbsAs
PowNews 17 april 2014: Danny weer GESLOOPT door diplomatenchauffeur
Het PowNews
Gepubliceerd op 18 apr. 2014
Citaat
Uit het PowNews van 17 april 2014: Diplomatenchauffeur parkeert wild, Danny zegt 'niet doen' en chauffeur draait Danny de pols om. Klinkt bekend? Is nieuw!
Samen sterk in de hulpverlening!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 18 april 2014, 23:23:25
Citaat van: Live link=msg=1259748 date=1397854235
Die meneer is wel erg handtastelijk  :-\
Kan de politie hier iets mee als Pownews aangifte zou doen?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 19 april 2014, 08:06:31
Diplomaat slaat er bij ruzie op los en gaat vrijuit
Citaat
Een Afghaanse diplomaat die bij een verkeersruzie een 23-jarige Nederlander sloeg, gaat vrijuit omdat hij diplomatiek onschendbaar is. Dat heeft justitie besloten. Afghanistan waarschuwt Nederland de zaak niet te hoog op te spelen omdat de Nederlandse ambassade in Kabul anders gevaar loopt.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3638243/2014/04/19/Diplomaat-slaat-er-bij-ruzie-op-los-en-gaat-vrijuit.dhtml


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #59 Gepost op: 19 april 2014, 15:01:58
Citaat
Afghanistan waarschuwt Nederland de zaak niet te hoog op te spelen omdat de Nederlandse ambassade in Kabul anders gevaar loopt.

Dit lijkt me toch een verborgen dreigement  :(
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.