Radar met lifeliners?

Auteur Topic: Radar met lifeliners?  (gelezen 81180 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #20 Gepost op: 26 november 2013, 21:36:57
Citaat van: Adriaan1988 link=msg=1223238 date=1385497603
Bijvoorbeeld de Vlucht naar Eerbeek voor de LL3 hele zit te kijken maar zie niks komen,

Kan ook zijn omdat ze voor opstijgen zijn afgemeld of met de auto gaan (nu zal dat naar Eerbeek wel niet). Inzet van MMT bij Amsterdam Arena is ook geen heli te zien, die gaan met de auto ter plaatse. ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Reactie #21 Gepost op: 26 november 2013, 21:43:24
Citaat van: Danny722 link=msg=1223240 date=1385498217
Kan ook zijn omdat ze voor opstijgen zijn afgemeld of met de auto gaan (nu zal dat naar Eerbeek wel niet). Inzet van MMT bij Amsterdam Arena is ook geen heli te zien, die gaan met de auto ter plaatse. ;)
oke dankje,


ricie

  • Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #22 Gepost op: 26 november 2013, 21:57:57
Citaat van: DaMook link=msg=1223237 date=1385497382
Ow dan heb ik ook gold :P . Ik heb ook geen windows, maar zelfs op windows is dat alleen via vnc ;) .

Ik heb er nooit op gelet of ik er traumaheli's op kan zien, vandaar mijn vraagteken.

Oooow ik dacht dat je voor windows gewoon normale software had en meer kon als op een mac ofzo, maar dan zal het inderdaad niet want ik heb daar ook nooit een lifeliner op gezien.
Echter zie je op de radar bij ATC ook de kleine vliegtuigjes niet volgensmij en die zie je bij bezoekbas wel zag ik....
Ricardo Ernst Fotografie | Canon 40D | Sigma 17-70 F2.8 - 4 | Sigma 70-300 F4 - 5.6 | http://ricardoernstfotografie.nl | http://112-gouda.nl


JanWillemHam

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #23 Gepost op: 27 november 2013, 07:06:53
Gisteren is de KLM [KL895] vanuit Amsterdam naar Sjanghai vanwege technische problemen weer teruggekomen naar Schiphol [Runway 27]. Ook dit soort incidenten zijn te beluisteren als zo'n vliegtuig gaat landen op Schiphol op: http://liveairtrafficcontrol.blogspot.nl/p/live-atc-schiphol-international-airport.html?m=1
Twitter: @JanWillemHam | Freelance Foto- en Videograaf in regio Rotterdam e.o.


Bart S

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 27 november 2013, 15:38:14
Citaat van: Adriaan1988 link=msg=1223238 date=1385497603
Bijvoorbeeld de Vlucht naar Eerbeek voor de LL3 hele zit te kijken maar zie niks komen,

Lifeliners 3 en 4 zal je waarschijnlijk ook nooit zien op deze site. Deze informatie is eigenlijk bedoeld om de omwonenden meer inzicht te geven in het vliegverkeer in de omgeving van Schiphol. De vliegtuigbewegingen zijn gebaseerd op radar- en vliegplangegevens die live door Luchtverkeersleiding Nederland worden geleverd. Je ziet dus alleen het westen van Nederland.


JanWillemHam

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #25 Gepost op: 27 november 2013, 17:12:35
De Lifeliner3 is heel af en toe te zien als deze naar West-Brabant vliegt. De Lifeliner3 is overigens wel te horen op: http://liveairtrafficcontrol.blogspot.nl/p/live-atc-volkel-airbase.html
Twitter: @JanWillemHam | Freelance Foto- en Videograaf in regio Rotterdam e.o.


Tom(zulu10)

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #26 Gepost op: 27 november 2013, 17:13:08
Citaat van: B link=msg=1223385 date=1385563094
Lifeliners 3 en 4 zal je waarschijnlijk ook nooit zien op deze site. Deze informatie is eigenlijk bedoeld om de omwonenden meer inzicht te geven in het vliegverkeer in de omgeving van Schiphol. De vliegtuigbewegingen zijn gebaseerd op radar- en vliegplangegevens die live door Luchtverkeersleiding Nederland worden geleverd. Je ziet dus alleen het westen van Nederland.
En dat klopt als de LFL3 of LFL4 in de buurt van het westen of noord-westen van Nederland komt zijn ze te zien anders niet.
En de politieheli`s zijn er ook niet op zie zien ivm de veiligheid.
Alarmeringen via Twitter @Tom_zulu10


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #27 Gepost op: 27 november 2013, 19:22:50
Citaat van: JanWillemHam link=msg=1223289 date=1385532413
Gisteren is de KLM [KL895] vanuit Amsterdam naar Sjanghai vanwege technische problemen weer teruggekomen naar Schiphol [Runway 27]. Ook dit soort incidenten zijn te beluisteren als zo'n vliegtuig gaat landen op Schiphol op: http://liveairtrafficcontrol.blogspot.nl/p/live-atc-schiphol-international-airport.html?m=1

Niet altijd! Het vliegtuig krijgt vaak een aparte frequency mee waarop de toren en piloten vrij kunnen praten zonder het andere verkeer te storen.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Gast

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 27 november 2013, 20:56:37
Op de echte radar zien wij uiteraard wel alle Lifeliners, alle politie-heli's en ook gewoon alle kleine toestellen.
Als je kijkt via flightradar of ATCBOX dan ben je afhankelijk van mensen met een ADS-B ontvanger die een gecombineerd "radarplaatje" aanleveren. De plaatsing van hun antenne's is zeker bepalend voor het vertonen van vluchten die (erg) laag zitten en blijven. Dat toestellen niet te zien zijn vanwege de veiligheid is een loze uitspraak.
Er zijn ook vliegtuigen en helicopters die deze ADS-B data niet uitzenden, waaronder de Embraer E190's (van KLM bijvoorbeeld) en militaire toestellen.
Voor meer informatie over wat je wel en niet kunt zien op de ATCBOX streams kun je op het forum aldaar genoeg info vinden.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #29 Gepost op: 28 november 2013, 00:29:38
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1223485 date=1385582197
Op de echte radar zien wij uiteraard wel alle Lifeliners, alle politie-heli's en ook gewoon alle kleine toestellen.
Als je kijkt via flightradar of ATCBOX dan ben je afhankelijk van mensen met een ADS-B ontvanger die een gecombineerd "radarplaatje" aanleveren. De plaatsing van hun antenne's is zeker bepalend voor het vertonen van vluchten die (erg) laag zitten en blijven. Dat toestellen niet te zien zijn vanwege de veiligheid is een loze uitspraak.
Er zijn ook vliegtuigen en helicopters die deze ADS-B data niet uitzenden, waaronder de Embraer E190's (van KLM bijvoorbeeld) en militaire toestellen.
Voor meer informatie over wat je wel en niet kunt zien op de ATCBOX streams kun je op het forum aldaar genoeg info vinden.

Die echte radars ga ik eens bekijken als we volgende maand met de vliegclub bij dutch mill op bezoek gaan :D . Ben benieuwd naar wat we te zien krijgen :) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)