Radar met lifeliners?

Auteur Topic: Radar met lifeliners?  (gelezen 81206 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 28 november 2013, 01:05:09
Wat je te zien krijgt is een bunker uit 1991 of nog eerder meen ik :P Hij stond er al toen ik in 1992 vanuit mijn legering erop uitkeek ;)
Waar trouwens wel sinds een paar maanden een nieuw radarsysteem op de buizen draait omdat het vorige echt aan het overlijden was, dat dan weer wel :D
Vraag maar eens of ze SAS wel een echte verbetering vinden t.o.v. Pharos II. Ow, vraag ook even, of ze verwachten nog vaker per week op Amsterdam op AAA te draaien dan de laatste maanden het geval was ;)  Nee, zeg dat maar niet hahaha! Veel plezier op de veluwe! Vraag even of jullie langs de MPR mogen rijden :D


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #31 Gepost op: 28 november 2013, 23:42:00
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1223602 date=1385597109
Wat je te zien krijgt is een bunker uit 1991 of nog eerder meen ik :P Hij stond er al toen ik in 1992 vanuit mijn legering erop uitkeek ;)
Waar trouwens wel sinds een paar maanden een nieuw radarsysteem op de buizen draait omdat het vorige echt aan het overlijden was, dat dan weer wel :D
Vraag maar eens of ze SAS wel een echte verbetering vinden t.o.v. Pharos II. Ow, vraag ook even, of ze verwachten nog vaker per week op Amsterdam op AAA te draaien dan de laatste maanden het geval was ;)  Nee, zeg dat maar niet hahaha! Veel plezier op de veluwe! Vraag even of jullie langs de MPR mogen rijden :D
Ik zal het vragen (MPR) ;) . Ben wel benieuwd, is toch iets waar je niet dagelijks achter de schermen gaat kijken. Heb me ook zo snel mogelijk ingeschreven toen ik er over las :) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


JanWillemHam

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #32 Gepost op: 3 december 2013, 19:09:01
Een MPR is een driedimensionale langeafstandsradar. Afkorting staat voor: Medium Power Radar.
Twitter: @JanWillemHam | Freelance Foto- en Videograaf in regio Rotterdam e.o.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #33 Gepost op: 3 december 2013, 19:49:46
Citaat van: B link=msg=1223125 date=1385476767
Mooi verhaal hierboven. Maar de site die je zoekt is http://inzicht.bezoekbas.nl/

Gisteren even getimed toen de LL2 over kwam, de vertraging is circa 30 seconden. Best acceptabel toch :)


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #34 Gepost op: 4 december 2013, 13:01:43
Citaat van: Hunter link=msg=1225248 date=1386096586
Gisteren even getimed toen de LL2 over kwam, de vertraging is circa 30 seconden. Best acceptabel toch :)
Da's trouwens ook iets recents, want voorheen was de vertraging 15 minuten.  :)


JanWillemHam

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #35 Gepost op: 4 december 2013, 15:33:31
Lifeliner1 is op weg naar Weesp, toen ze meldde dat ze airborne waren zag ik ze direct al op de radar verschijnen! http://liveairtrafficcontrol.blogspot.nl/p/live-atc-rotterdam-hague-airport.html  O0
Twitter: @JanWillemHam | Freelance Foto- en Videograaf in regio Rotterdam e.o.


MarcMaurerNL

  • Verpleegkundige | BLS | Burgerhulpverlener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
    • www.marcmaurer.nl
Reactie #36 Gepost op: 6 januari 2014, 22:26:24
Wie kan mij nog helpen want ik snap het niet helemaal? 998765

Stel de LL1 of de LL2 krijgt een inzet. Als ik dan snel naar http://inzicht.bezoekbas.nl/ ga. Hoe kan ik ze dan volgen. Is het dan gewoon een kwestie van direct inzoomen op het AMC of het vliegveld van Rotterdam en wachten tot je ze ziet verschijnen? Of kun je dan een zoekterm intypen en kun je ze zo volgen?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel en niet te verhalen op welke instantie dan ook.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #37 Gepost op: 6 januari 2014, 22:48:50
Wachten tot ze verschijnen, zo'n 5 minuten na de alarmering. Je kunt linksbovenin ook een eerder tijdstip opgeven en vervolgens eerdere radarbeelden (al dan niet versneld) weergeven zodat je eerdere vluchten kunt bekijken.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #38 Gepost op: 6 januari 2014, 22:53:32
Op Inzicht zit een vertraging op van 30 sec. Live is het niet maar je ziet ze in ieder geval van Airport naar Plaats Incident vliegen.
That's just the way it is.


MarcMaurerNL

  • Verpleegkundige | BLS | Burgerhulpverlener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
    • www.marcmaurer.nl
Reactie #39 Gepost op: 6 januari 2014, 23:19:02
Thanks ;)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel en niet te verhalen op welke instantie dan ook.