Kustwachtcentrum Den Helder

Auteur Topic: Kustwachtcentrum Den Helder  (gelezen 2542 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KNRM-veere

  • Gast
Gepost op: 5 juni 2005, 22:00:15
Zijn er onder de forumgebruikers ook medewerkers van het kustwachtcentrum Den Helder aanwezig?
Kunnen jullie eens wat meer vertellen over jullie beroep? Maar ook bijvoorbeeld hoe snel alarmeren jullie een reddingboot? Moet een melding/noodoproep aan bepaalde criteria voldoen voordat een reddingboot wordt gealarmeerd?
 Hebben jullie ook foto's van de werkdesks waar jullie aan werken?

Hoop dat ik wat meer info kan krijgen :)

Alvast bedankt.




muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2005, 22:28:06
Sander
Je kunt ze bellen en daar een rondleiding krijgen. Hebben wij ook gehad zeer intressant


KNRM-veere

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2005, 22:51:59
Ja heb ik ook al over nagedacht, maar Veere - Den Helder is weer zo'n afstand  ;) Moeten we maar eens een dagje voor uittrekken dan  :laugh:


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2005, 23:21:47
Zijn er onder de forumgebruikers ook medewerkers van het kustwachtcentrum Den Helder aanwezig?
Kunnen jullie eens wat meer vertellen over jullie beroep? Maar ook bijvoorbeeld hoe snel alarmeren jullie een reddingboot? Moet een melding/noodoproep aan bepaalde criteria voldoen voordat een reddingboot wordt gealarmeerd?
 Hebben jullie ook foto's van de werkdesks waar jullie aan werken?

Hoop dat ik wat meer info kan krijgen :)

Alvast bedankt.

Het is "de Nederlandse Kustwacht" of "Den Helder Rescue", Sander!  ;D al twijfelen ze zelf ook nog wel eens.

Henk


KNRM-veere

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2005, 08:23:32
Zo noem je ze over de VHF, tijdens een actie "Den Helder rescue" en tijdens oefening "Nederlandse Kustwacht" o.i.d. Maar in de volksmond wordt het "gebouw" het Kustwachtcentrum genoemd.


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #5 Gepost op: 6 juni 2005, 11:49:31
Ik werk niet op het KWC maar op een verkeerspost, maar wat alarmering betreft, gewoon het devies, beter 10 x voor niets als 1 x te laat.
Het hangt uiteraard van de omstandigheden af m.b.t. onmiddelijk gevaar voor schip (lees lading, gevolgen etc.) en/of bemanning hoeveel haast er geboden is. Als er zeker gevaar bestaat of ernstige onduidelijkheid maar wel met gerede kans op het voorgaande, wordt er gealarmeerd.

Kees  8)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2005, 12:41:49
Hier staan een paar leuke plaatjes:
http://www.rfieret.nl/foto.htm
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s