Plaats hier foto's van Landrover voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Landrover voertuigen  (gelezen 132167 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.



louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #31 Gepost op: 7 juni 2005, 19:48:46
Johan

van die Forward Control uitvoering hebben er nog twee bij bedrijfsbrandweren dienst gedaan. de firma DOW in Terneuzen had ooit een Forward Control als Poederbluswagen in gebruik. hier kan ik nog niet veel over kwijt. want dat zie je binnenkort wel. daarnaast heeft een voormalige Engelse Leger Forward Control nog dienst gedaan bij een bedrijfsbrandweer daar over straks meer. en van deze zelfde wagens hebben er een paar bij particulieren als hobbywagen dienst gedaan of zijn daar nog steeds aanwezig. het museum in Borculo heeft er nog steeds een in hun bezit. de eerder genoemde voormalige legerbakje is thans in particulierbezit in Ede.   
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #32 Gepost op: 7 juni 2005, 20:02:47
ik vergat bijna het mooiste stukje van mijn verhaal.
hier de Forward Control met HCB-Angus opbouw welk bij de bedrijfsbrandweer van Smid&Hollander of wel ESHA in Groningen dienst deed. het kom ook nog schuim maken door middel van een stel jerrycans met Schuimvormendmiddel welk bovenop het voertuig mee werden gevoerd. het voertuig heeft nooit een kenteken gehad. daar aan tegen had de bijgesloten Landrover 88 LightWeight wel een kenteken namenlijk HB-84-54 en dat is een kenteken uit 1974. dit houd dus in dat we hier te maken hebben met een voormalige beproevingsvoertuig van de Landmacht. hier heeft men bij ESHA een voormalige PBA-250 achterin gebouwd. twee opvallende wagens die inmiddels niet meer actief zijn.   

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jwpots

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 24 juni 2005, 01:29:53
Overwachts afgelopen week op bezoek geweest op het MVK-Valkenburg. Daar stond paraat deze bijzondere ambulance op basis van een Landrover110.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


brw_sluis

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 24 juni 2005, 11:47:43
De Ovd West Zeeuws Vlaanderen, 5595, was eerst Ovd Gem Sluis maarja nu nie meer,
© christof grahame, gemaakt bij HV, Koe te water in Cadzand :P



Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #35 Gepost op: 24 juni 2005, 11:49:51
wel genig 'zulke beschermers voor de blauwe lampen maaree die zie je volgensmij amper als ze aanstaan...... :-\

http://www.the-twelfth.org.uk/images/S1010096.JPG


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #36 Gepost op: 24 juni 2005, 15:32:19
Overwachts afgelopen week op bezoek geweest op het MVK-Valkenburg. Daar stond paraat deze bijzondere ambulance op basis van een Landrover110.

Groet
Johan

Heeft iets wag van een camper, maar ik vind het toch een mooi voertuig.
Kun je me vertellen wat er zoal in die aanhanger zit?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #37 Gepost op: 24 juni 2005, 17:06:23
Volgens mijn informatie is deze gele Landrover van de Marine geen Ambulance maar een mobiel noodhospital. en word deze ingezet bij grote incidenten. als ambulance's doen enkele Mercedes-Benz Sprinters dienst. een soort gelijke Landrover doen dienst op vliegveld De Kooy. en zover mijn informatie reikt zijn er ook maar twee van deze Landrovers. wel heeft het korps Mariniers enkele Landrovers als ambulance's in dienst maar deze zijn iets anders en gecamoufleerd.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #38 Gepost op: 24 juni 2005, 18:56:51
Deze combinatie rijdt ergens in Zuid-Limburg rond.

Gr
Erik



[verwijderd door de admin]


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #39 Gepost op: 24 juni 2005, 19:58:44
ik heb even het kenteken opgezoekt van de andere marine Landrover 110 Defender mobiele noodhospital. het gaat hier om de kentekens en staandplaatsen
KM-58-17   marinevliegkamp Valkenburg
KM-58-18   marinevliegkamp De Kooy

ze schijnen iets af te wijken. de wagen van Valkenburg heeft een vierkant vlak met hierin het rode kruis en de wagen van De Kooy heeft een rond vlak met hierin het rode kruis. vraag we af wat er met de wagen van Valkenburg gaat gebeuren nog het vliegveld dicht gaat.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief