Plaats hier foto's van Landrover voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Landrover voertuigen  (gelezen 133789 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #80 Gepost op: 22 juli 2005, 15:52:38
Ja, behoorlijk wat zelfs, ik heb ze alleen nog niet op m'n site kunnen zetten ivm gebrek aan ruimte, ik zal er een paar via imageshack oid plaatsen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #81 Gepost op: 22 juli 2005, 16:06:12
Ik heb nog wat ruimte gevonden!
Zie hier
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #82 Gepost op: 24 juli 2005, 11:00:36
de nieuwe Landrover Defender 110TDS van brandweer Vledder. deze PM8 word veelal in gezet bij bos en heidebranden.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #83 Gepost op: 24 juli 2005, 11:05:56
Maarten

nog bedankt voor het op het forum zetten van de andere wagens van de Duik en Demonteergroep van de marine. alleen die Mercedes-Benz Jeeps zijn volgens mijn van de EOD (Landmacht). dit is te zien aan de kentekens. LM nummers zijn van de Luchtmacht en KM nummers zijn van de Marine. daarnaast zijn KV nummers veelal voor de Marechaussee en alle andere nummers die een K in het nummer hebben zijn van de Landmacht. het is maar dat je het weet, vele weten dit dan ook niet. vandaar dat ik dat even meld.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #84 Gepost op: 24 juli 2005, 20:15:27
Bedankt Louis!

Een beetje vreemd wel dat die mercedes G-klasse wagens dan op het marineterrein staan, bij het gebouw van de marine duik-en demonteergroep ::)
Het is trouwens ook te verklaren, door dat de wagens van de duik- en demonteergroep blauw zijn (of in ieder geval een egale kleur), dan waren ze blijkbaar op visite...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #85 Gepost op: 24 juli 2005, 22:32:19
Maarten

of ze op visite waren. heb ik zo mijn twijfels over. het kan zijn dat de EOD een deel van de taken van de Marine Duik en demonteer groep overneemt. een andere mogelijkheid is dat deze voertuigen naar een crisis gebied gaan en dat het transport via het marine bevoorradingsschip of het landingsondersteuningsvaartuig gaat gebeuren. daarnaast vind ik het opmerkelijk dat het hier om Mercedes-Benz G-serie jeeps gaat. zover ik weet heeft alleen de opruimingsdienst van de Luchtmacht er een paar. deze twee versies heb ik nog niet eerder gezien. het gaat om de hardtop versie van de jeep en om een verbouwde verbindingswagen (zelfde model als de ambulance). daarom gaat ik zelf steeds meer denken aan een missie in het buitenland. in verschillende voormalige oorlogsgebieden liggen nog steeds veel oud en gevaarlijke explosieven en niet te vergeten veel niet opgeruimende landmijnen. maar misschien is er iemand anders op het forum die iets meer weet. dan horen we het van zelf wel. tenzijn het niet vrij gegeven mag worden i.v.m. de huidige situatie in de wereld.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #86 Gepost op: 24 juli 2005, 23:03:54
Het blijft speculeren natuurlijk, ze stonden er vast niet voor niets.
Ik heb trouwens achter op het terrein ook nog een unimog zien staan, hierover werd ooit gesproken in een topic over eod/eoc voertuigen welke ik niet meer kan vinden. Het terrein van de duik- en demonteergroep was helaas afgesloten, ik kon geen foto nemen van het voertuig, stond te ver weg. Wie weet komt ie nog een keer voor de lens ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #87 Gepost op: 25 juli 2005, 12:41:24
Maarten

die Topic stond of staat onder Vraag en aanbod als fotos wagens eod
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #88 Gepost op: 25 juli 2005, 20:11:59
OK, dankje, kijk ik daar nog even.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #89 Gepost op: 30 juli 2005, 01:09:52
Die 2e die je gaf doet het bij mij helaas niet.
Ik vind het wel een hele mooie wagen!

Waarom eigenlijk een 4x4 en niet een busje ofzo?

Omdat we hem voor een nette prijs van de politiekonden overnemen. Is een demo model geweest met full options. heb mij laten vertellen dat deze enig in zijn soort is in Nederland. Maar dat zeggen we allemaal van onze voertuigen. ;D

En nog maar eens de link proberen:

VSAZ ambulancezorg