Plaats hier foto's van Landrover voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Landrover voertuigen  (gelezen 132844 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #230 Gepost op: 9 augustus 2006, 21:09:02
Dit is sinds gisteren onze 'nieuwe' auto.

http://img309.imageshack.us/img309/4310/landrover012un0.jpg

Heeft er iemand enig idee wat die zwarte 'lampjes' naast de knipperlichten zijn?

Als ik eronder gluur zie ik iets wat op een reflector lijkt--> dus verlichting?? ,en ik heb gehoord over 'oorlogsverlichting' o.i.d.

Maar we hebben het nog niet kunnen ontdekken.


Deze,waar we eerder zijn gaan kijken heeft het er ook op zitten,maar hier zijn ze rood geschilderd.
http://img166.imageshack.us/img166/1951/31585581iw.jpg

Inderdaad dat is den zg. verduisteringsverlichting. Het is ook een typisch legervoertuig. Deze is bij LandRover speciaal voor de strijdkrachten gebouwt.


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #231 Gepost op: 9 augustus 2006, 21:10:31
Citaat
Dit is sinds gisteren onze 'nieuwe' auto

De zwarte kapjes op je "nieuwe" auto zijn de houders van de oorlogsverlichting.
Hier zit een lampje in die door een gaatje naar buiten straalt. De lichtstraal wordt aan de bovenzijde afgedekt zodat alleen een heel klein beetje licht naar beneden schijnt.

Aan de linker achterzijde van je auto zit een rond kunststof houdertje met een rood glaasje: dat is de oorlogs achter verlichting; die geeft nog nider licht dan de verlichting aan de voorzijde.
In mijn diensttijd kon deze verlichting met een speciale schakelaar worden ontstoken: je moest een knopje indrukken voordat de schakelaar "aan"gezet kon worden.

In kolonne rijden op de Luneburgerheide met ontstoken oorlogsverlichting en tussen niet ontplofte granaten kostte me een natte rug!!!. >:(
Maar het was wel leuk. ;D
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Bart S

  • Gast
Reactie #232 Gepost op: 9 augustus 2006, 21:14:24
In kolonne rijden op de Luneburgerheide met ontstoken oorlogsverlichting en tussen niet ontplofte granaten kostte me een natte rug!!!. >:(
Maar het was wel leuk. ;D

Ik heb ook zo'n ervaring..... als bijrijder in een 4-tonner die met oorlogsverlichting aan in een pittig tempo door het bos rost....  :-\ 8)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #233 Gepost op: 9 augustus 2006, 21:57:28
De zwarte kapjes op je "nieuwe" auto zijn de houders van de oorlogsverlichting.
Hier zit een lampje in die door een gaatje naar buiten straalt. De lichtstraal wordt aan de bovenzijde afgedekt zodat alleen een heel klein beetje licht naar beneden schijnt.

Aan de linker achterzijde van je auto zit een rond kunststof houdertje met een rood glaasje: dat is de oorlogs achter verlichting; die geeft nog nider licht dan de verlichting aan de voorzijde.
In mijn diensttijd kon deze verlichting met een speciale schakelaar worden ontstoken: je moest een knopje indrukken voordat de schakelaar "aan"gezet kon worden.


Als ik naar de foto kijk klopt het inderdaad,links zit nog iets,wat nog niet opgevallen was!

Maar hoe het bediend moet worden (als het nog bediend kan worden) moeten we nog uitzoeken!

We zijn al genoeg creatieve functies tegengekomen bij de auto,zoals een schakelaar die ervoor zorgt dat de diesel in 1 tank blijft of overhevelt naar de 2e tank!
  Ta


Medifoto.nl - HVD fotogra

  • Gast
Reactie #234 Gepost op: 11 september 2006, 14:22:24
In de cabine zit je lichtschakelaar.
In het midden van de kop zit een rondje.
Dat palletje druk je in en dan kun je de schakelaar 2 standen naar rechts draaien en moet je oorlogsverlichting het doen.

Groet'n,

Jos

LandRover chauffeur bij  41 tankbat in 1985-86 . Hohne - (West Duitsland toen nog)

Enne : ik heb de LR nog steeds.....


edit jvo: even van HTML naar BBcode omgezet


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #235 Gepost op: 11 september 2006, 14:59:44
Ik heb ook zo'n ervaring..... als bijrijder in een 4-tonner die met oorlogsverlichting aan in een pittig tempo door het bos rost....  :-\ 8)
Is idd best donker..... vorig weekend nog bij schoorl in de nachtdienst zo gereden..... :D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #236 Gepost op: 12 september 2006, 21:54:00
In de cabine zit je lichtschakelaar.
In het midden van de kop zit een rondje.
Dat palletje druk je in en dan kun je de schakelaar 2 standen naar rechts draaien en moet je oorlogsverlichting het doen.

Groet'n,

Jos


Ja,we hebben het inmiddels ontdekt. Maar voor de apk zijn de draden doorgeknipt,dus daar moeten we eerst nog wat aan doen!
  Ta


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #237 Gepost op: 13 september 2006, 02:40:53
Ja,we hebben het inmiddels ontdekt. Maar voor de apk zijn de draden doorgeknipt,dus daar moeten we eerst nog wat aan doen!
Of niet... als je de volgende APK weer goedgekeurd wilt worden :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #238 Gepost op: 13 september 2006, 16:16:35
Ja,we hebben het inmiddels ontdekt. Maar voor de apk zijn de draden doorgeknipt,dus daar moeten we eerst nog wat aan doen!
Of niet... als je de volgende APK weer goedgekeurd wilt worden :P
Kroonsteentje ertussen en dat er voor de volgende APK keuring weer afhalen  :)


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #239 Gepost op: 13 september 2006, 16:32:49

LandRover chauffeur bij  41 tankbat in 1985-86 . Hohne - (West Duitsland toen nog)


http://i2.tinypic.com/2wddl6c.jpg


Die zit er lekker diep in.. is hij daar nog zonder hulp uitgekomen?