Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken

Auteur Topic: Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken  (gelezen 58609 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #10 Gepost op: 6 december 2013, 18:22:52
Red, strikt genomen heb je gelijk, geen spelt tussen te krijgen maar, (ik ga heel nederlands denken) regels zijn er om vanaf te wijken  98uiye

Een overheid stelt wetgeving vast in die zelfde wetgeving regelt ze uitzonderingsposities, laten we er daarom vanuit gaan dat de wil er best wel is, alleen zijn er gedelegeerden die niet genegen zijn om door de regels heen te lezen of te kijken. In het topic betreffende de ontheffingen rond de KLF is hier ook veelvuldig over heen en weer getikt, voorstanders, tegenstanders en ieder met argumenten die over een weer gerust steekhoudend zijn.

Natuurlijk moet je wilt groei voorkomen, denk aan de golfjes met een blauwe pit, maar ik ben ook van mening dat de overheid in haar (in dit geval door dravende) handhaving ook de onderliggende reden in overweging dient te nemen net als dat een diender zijn discretionaire bevoegdheden heeft, kan de IFV dat ook doen. Het grote probleem in ons "tolerante" landje is dat er ten aanzien van de uitzonderingen op de regels geen eenduidig beleid is. Elke ambtenaar (hoog of laag) doet maar iets naar eigen goeddunken.

Als ik alleen al kijk naar mijn eigen ontheffingen, en de redenen van afwijzing en op wiens advies een afwijzing tot stand komt dan krommen je tenen, de ene keer is het de lokale politiefunctionaris die vind dat het niet maag de volgende keer de brandweercommandant en ik heb zelfs een afwijzing omdat de provincie er tegen was terwijl die zelfde provincie wel een ontheffing afgeeft. En dan hebben we het nog niet over de inmenging van de RDW, VNG tot zelfs advocaten van de gemeente.....
Uit eindelijk zou ik dus, zoals een precendent werkt, elke weigering kunnen aanvechten omdat een hogere overheid, zelfs de hoogste (RWS) al een ontheffing hebben verleend (risico dat ze allemaal ingetrokken worden bestaat daarbij ook als je hoog genoeg blijft vechten)

Mijn mening is in deze dat de almachtige overheid niet alleen een uitzoderingspositie mogelijk behoort te maken (in het kader van het bewaren van je erfgoed) maar ook duidelijkkheid behoort te schappen wanneer er van die uitzonderingspositie gebruik mag worden gemaakt en welke voorwaarden daar bij horen.

Al met al weer een heel betoog  :) maar het komt er kort op neer dat niet alles stuk geregeld moet worden of in dit geval stuk gehandhaafd....deze actie maakt meer kapot dan respect goed kan maken..... ik hoop ook dat de jongens van de limo niet bij de pakken neer gaan zitten en de strijd aan durven gaan om dit initiatief te bewaren / behoeden van een ondergang door over ijverige regeldrift
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 6 december 2013, 22:11:33
Brandweerlimousine moet van de weg af


EEMNES - De vier vrijwillige brandweerlieden van het korps Eemnes moeten hun brandweerlimousine van de weg halen. Volgens het Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid lijkt de limo te veel op een echte brandweerauto. Het voertuig moet daarom uiterlijk 26 december gestript zijn.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #12 Gepost op: 7 december 2013, 10:29:37
Nogmaals het zou pas mooi zijn als de vru er een dienstauto of pm nr op zou plakken maak er een preventie voertuig van maar de hoge heren is dit voertuig een doorn inn t oog al vanaf begin hadden ze weinig steun van het management en zoals gezegd is dit voertuig inmiddels bekend bij vele korpsen/ goede doelen dit zou juist iets moeten zijn waar de hoge heren trots op zouden moeten zinn... Zou het komen omdat t een vrijwillig initiatief is en niet door het management bedacht/ besloten is. Dit voertuig laat zien hoeveel enthousiaste vrijwilligers we bij Brandweer Nl hebben die van het vak houden! Kappen nu met overal je plasje over doen brandweermanagers! Dit voertuig doet geen vlieg kwaad en tast de naam van brw niet aan!


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #13 Gepost op: 7 december 2013, 11:37:40
Ik heb er nog wat tijd aan geofferd om eens te bekijken wie er nu welke verantwoording heeft ten aanzien van de huisstijl en het beeldmerk van de brandweer dit heeft best wel wat lichtpuntjes voor de brandweerlimo opgeleverd !!
Mits de juiste weg gelopen wordt is de strijd nog niet verloren !!!


Citaat
Eigenaar van de auteursrechten op de stripping is het ministerie van justitie (V en J) volgens de info op de website stripping.nl is dit ministerie ook de overheid die toestemming verleent voor het gebruik en dus niet IFV. deze zijn slechts de handhaver !!!
  
De striping is merken- en auteursrechtelijk beschermd. Het auteursrecht is door de Staat voorbehouden. De Staat der Nederlanden is eigenaar van het auteursrecht, en derden mogen dan ook geen gebruik maken van de striping zonder goedkeuring van de minister van Veiligheid en Justitie. Het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV) houdt in opdracht van de minister van Veiligheid en Justitie toezicht op de uitvoering van de striping en treedt handhavend op bij verkeerd en/of oneigenlijk gebruik.
Bron: http://www.striping.nl/home.htm

Tot zover de beperking voor het IFV die zelf al aangeeft slechts de handhaver te zijn dus mannen van de limo ff in de pen naar het ministerie (via PM help ik jullie graag aan het mail adres van de rechterhand van Teeven  098uo ) Wellicht slim om toestemming te vragen met vermelding dat de stripping gebruikt wordt comform de richtlijnen voor secundaire voertuigen !!

Ten aanzien van het beeldmerk brandweer alleen kunnen vinden dat de rechten hiervan ook bij de staat liggen dus ook hier voor is toestemming voor het gebruik te vragen bij het ministerie....

Voor de OGS weet ik ook de weg....
@Peter71 wellicht ff doorspelen deze info en een eigen topic geven misschien zodat we alles kunnen volgen zonder dit topic verder te vervuilen met dit verhaal
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 7 december 2013, 12:03:05
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1226447 date=1386412660

@Peter71 wellicht ff doorspelen deze info en een eigen topic geven misschien zodat we alles kunnen volgen zonder dit topic verder te vervuilen met dit verhaal
Bij deze. ;)


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #15 Gepost op: 7 december 2013, 12:34:07
Persoonlijk vind ik het jammer dat dit soort initiatieven de nek worden omgedraaid. :'(
Hopelijk komt er toch nog een oplossing voor dit soort (goede) initiatieven.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #16 Gepost op: 7 december 2013, 12:50:37
Citaat van: 6301 link=msg=1226464 date=1386416047
Persoonlijk vind ik het jammer dat dit soort initiatieven de nek worden omgedraaid. :'(
Hopelijk komt er toch nog een oplossing voor dit soort (goede) initiatieven.
Ik snap dit niet zo goed, de limo kan toch gewoon blijven rijden. Maar dan zonder de brandweer striping.
De wensen ambulance stichtingen mogen tegenwoordig toch ook niet meer rijden met de ambulance striping, zei hebben nu aangepaste striping en vervullen nog steeds wensen.
Ik vind de (brandweer)limo overigens een geweldig initiatief, super dat vrijwilligers zich hiervoor in willen zetten  O0. En nu de striping aanpassen of verwijderen en gewoon weer door met wensen vervullen en zieken kinderen rondrijden.  ;)


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #17 Gepost op: 7 december 2013, 13:01:57
Citaat van: mark hes link=msg=1226468 date=1386417037
Ik snap dit niet zo goed, de limo kan toch gewoon blijven rijden. Maar dan zonder de brandweer striping.
De wensen ambulance stichtingen mogen tegenwoordig toch ook niet meer rijden met de ambulance striping, zei hebben nu aangepaste striping en vervullen nog steeds wensen.
Ik vind de (brandweer)limo overigens een geweldig initiatief, super dat vrijwilligers zich hiervoor in willen zetten  O0. En nu de striping aanpassen of verwijderen en gewoon weer door met wensen vervullen en zieken kinderen rondrijden.  ;)

Wat is er nu mooier als ziek kind om in een heuse brandweer (limo) te mogen rijden, om jou ergens een geweldige dag te beleven.

Wat ik niet snap is de persoon die heeft besloten dat het niet mag! En nu niet komen met het antwoord, zo staat het in de wet, want zo zwart/wit is de wereld bij lange na niet.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #18 Gepost op: 7 december 2013, 13:07:21
Citaat van: mark hes link=msg=1226468 date=1386417037
De wensen ambulance stichtingen mogen tegenwoordig toch ook niet meer rijden met de ambulance striping

En dat is imo net zo belachelijk dat er gesteld wordt dat er secundaire stripping gebruikt moet worden prima maar het verbieden .... kijk bijvoorbeeld naar andere diensten, in bijv. evenementen HV daar wordt ook gewoon gebruik gemaakt van primaire stripping en OGS en ik vraag me af of die allemaal een ambu vergunning hebben, of stichtingen die brandweervoertuigen behouden in originele staat, of bedrijven die oude politievoertuigen verhuren voor tv en film...... of die ambu waar we mogen chille... allemaal voorzien van stripping en OGS en dan gaan we de limo aanpakken... gewoon zielig van het IFV
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 7 december 2013, 13:14:05
Inmiddels heb ik van 1 van de mannen begrepen dat er morgenavond een item over de limo op SBS6 Hart van Nederland zal zijn.