Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken

Auteur Topic: Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken  (gelezen 58552 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #140 Gepost op: 5 september 2014, 16:25:48
Citaat van: mark hes link=msg=1293632 date=1409926841
Tsjah daar heb je me.  :-\ De wens ambulance stichtingen hebben ook allemaal een verzoek tot aanpassing gehad van het IFV, dat was bij de verschillende stichtingen binnen korte termijn en allemaal in dezelfde periode geregeld.

Een nieuw ontwerp is zo gemaakt lijkt me, waarom zou het IFV een eigen huisstijl goed moeten keuren, zei verzoeken alleen de overheids striping te verwijderen.  ;)

Waarschijnlijk zal de brandweerlimo zo dicht mogelijk bij de BZK huisstijl willen blijven en dan is het wel handig als je de goedkeuring van IFV hebt.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #141 Gepost op: 5 september 2014, 16:27:20
Citaat van: mark hes link=msg=1293632 date=1409926841
Tsjah daar heb je me.  :-\ De wens ambulance stichtingen hebben ook allemaal een verzoek tot aanpassing gehad van het IFV, dat was bij de verschillende stichtingen binnen korte termijn en allemaal in dezelfde periode geregeld.

Een nieuw ontwerp is zo gemaakt lijkt me. Inderdaad staat er in het laatst bericht dat ze de limo in aanloop naar de aanpassing mogen blijven gebruiken, maar dat duurt wel lang.  ;)

Ik heb trouwens zelf geinformeerd bij de heren van de brandweer limo, maar kreeg geen bericht terug. Ik ben gewoon benieuwd hoe de limo eruit gaat zien.  998765
Ik denk dat het weinig nut heeft om met een belerend vingertje richting de brandweerlimo te gaan wijzen. Toevallig weet ik dat de onderlinge contacten tussen de eigenaren en het IFV goed zijn, en dat er door beide partijen erg goede afspraken zijn gemaakt.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #142 Gepost op: 5 september 2014, 16:32:05
IFV gaat alleen over de stripping, dat even voorop.
Ten aanzien van de OGS worden er inmiddels ook, welliswaar kleine, stappen gezet voor de oldtimers, de OGS (al of niet werkend) zijn geen APK punt meer. Hiermee is de RDW buitenspel gezet aangezien deze zich op het standpunt stelde dat een ontheffing afgegeven door de aangewezen instanties (wegbeheerders) toch APK afkeur was, dit verhaaltje is nu derhalve niet meer toepasbaar.

Toevallig net een APK op de KLF gedaan met een steekproef en de keurmeester vond de schakelbare OGS niet leuk maar moest alles wel goedkeuren (oke de achterremmen niet die waren voor de herkeuring een week later)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #143 Gepost op: 5 september 2014, 16:33:13
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1293634 date=1409927148
Waarschijnlijk zal de brandweerlimo zo dicht mogelijk bij de BZK huisstijl willen blijven en dan is het wel handig als je de goedkeuring van IFV hebt.
Je hebt helemaal gelijk, je verhaal word ook bevestigd in het laatst nieuws artikel in dit topic O0

Citaat van: Peter71 link=msg=1293636 date=1409927240
Ik denk dat het weinig nut heeft om met een belerend vingertje richting de brandweerlimo te gaan wijzen. Toevallig weet ik dat de onderlinge contacten tussen de eigenaren en het IFV goed zijn, en dat er door beide partijen erg goede afspraken zijn gemaakt.
Ik heb de mensen van de brandweer limo, kort geleden een mailtje gestuurd, gewoon uit interesse over het project. Ik kreeg geen reactie.
Net was ik weer wat aan het googlen en toen was ik inderdaad verbaasd dat ze nog zo rond reden, ik had er dus inderdaad zo mijn bedenkingen bij.  ;)

Ik had ook echt verwacht dat de striping direct verwijderd zou moeten worden na tussenkomst van het LFR, dit is ook zo gebeurt in andere zaken, dus ik begrijp niet waarom de brandweer limo langer door mag rijden.
Maargoed het LFR wil dus niet met geweld een stichting om zeep helpen maar geeft ze wat meer tijd en ruimte. O0