Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken

Auteur Topic: Brandweerlimo mag geen BZK-striping en OGS meer gebruiken  (gelezen 58454 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #40 Gepost op: 7 december 2013, 16:25:56
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1226517 date=1386429286
Mag ik opmaken dat je bedoeld dat het IFV aan het langste eind gaat trekken, zoals je nu schrijft gaat de limo dit geintje winnen en ik vrees......... :-X en hoop  098uo
nou daar heb je me ;D

Citaat van: Peter71 link=msg=1226519 date=1386429437
Wellicht is een gang naar de rechter een goede optie om  eens en voor altijd een einde aan te maken aan dit soort discussies, en het LFR ook in gaat zien dat er toch weldegelijk speling moet zijn in hun eigen opgestelde regeltjes.
En blijft het verbod op tafel, tja dan gaat het LFR een zeer druk 2014 tegemoet.
Dit winnen de brandweer vrijwilligers nooit, ik zou ze ook adviseren zeker geen rechtzaak aan te spannen, zonde van het geld, maar ik snap het idee wel.
LFR handhaafd en de landsadvocaat zal dit direct overnemen, en dan oordeeld de rechter vrij simpel, het is geen brandweer voertuig dus geen striping.
Als je kijkt naar de collega's van de brandweerlimo, en dan bedoel ik de wens ambulances, dan zouden ze kunnen bedenken dat de strepen er gewoon af moeten van het gezag, en dat dit ook echt gaat gebeuren.

Als ik het omdraai zou ik kunnen stellen, waarom mag een wens ambulance geen ambulance striping voeren, en waarom zou de brandweer limo dit wel mogen.

Mogelijk heb ik in dit topic een duidelijke mening, maar ik ben geen voorstander van brandweer (politie, ambu) striping op prive voertuigen of voertuigen van stichtingen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #41 Gepost op: 7 december 2013, 16:31:03
Citaat van: mark hes link=msg=1226522 date=1386429956
Dit winnen de brandweer vrijwilligers nooit, ik zou ze ook adviseren dit zeker geen rechtzaak aan te spannen, zonde van het geld, maar ik snap het idee wel.
LFR handhaafd en de landsadvocaat zal dit direct overnemen, en dan oordeeld de rechter vrij simpel, het is geen brandweer voertuig dus geen striping.
Als je kijkt naar de collega's van de brandweerlimo, en dan bedoel ik de wens ambulances, dan zouden ze kunnen bedenken dat de strepen er gewoon af moeten van het gezag en dat dit ook echt gat gebeuren.

Nou, het LFR heeft tot nog toe niet of nauwelijks gehandhaafd. Als zij dat nu wel gaan doen, prima. Maar dan mag ik aannemen dat zij alles gaan aanpakken, maar dan ook echt alles wat in strijd is met hun regeltjes. En dan wens ik hun succes. Want je kunt dan ook de vraag gaan stellen waarom het LFR zolang heeft liggen wachten voordat zij uberhaupt iets zijn gaan doen.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #42 Gepost op: 7 december 2013, 16:41:03
Citaat van: Peter71 link=msg=1226523 date=1386430263
Nou, het LFR heeft tot nog toe niet of nauwelijks gehandhaafd. Als zij dat nu wel gaan doen, prima. Maar dan mag ik aannemen dat zij alles gaan aanpakken, maar dan ook echt alles wat in strijd is met hun regeltjes. En dan wens ik hun succes. Want je kunt dan ook de vraag gaan stellen waarom het LFR zolang heeft liggen wachten voordat zij uberhaupt iets zijn gaan doen.
LFR handhaafd wel degelijk, ze hebben de laatste 2 jaar 140 zaken behandeld over oneigenlijk gebruik van overheids striping, een aantal zaken zijn ook door de rechter behandeld. In de eerder genoemde zaak van het beveiligingsbedrijf oordeelde de rechter dat de striping teveel op overheidsstriping leek en eraf moest, het bedrijf kreeg de rekening van 7000 euro proces kosten na.
LFR kan nooit alles handhaven, zei moeten het hebben van tips uit het werkveld. Maargoed je geeft al aan dat het een flinke klus is ;).
Vreemd inderdaad dat de brandweer vrijwilligers nu pas bericht krijgen van de LFR, dit zou mogelijk te maken kunnen hebben dat zei nu pas getipt zijn, of dat een LFR medewerker nu pas een foto van het voertuig is tegengekomen.

(even voor de duidelijkheid, ik heb die LFR melding niet gedaan  998765)


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #43 Gepost op: 7 december 2013, 16:46:14
Maar  is dit het Begin van het Einde?
En het einde van vele leuke, enthousiaste en prettige dingen.
Over MOTIVATIE gesproken.
Bij instappen begint de inzet.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #44 Gepost op: 7 december 2013, 16:51:17
Citaat van: Gijs link=msg=1226528 date=1386431174
Maar  is dit het Begin van het Einde?
En het einde van vele leuke, enthousiaste en prettige dingen.
Over MOTIVATIE gesproken.

Onze overheid kennende ben ik bang van wel.....
- einde limo
- einde wens ambu's
- einde oldtimers
- einde medewerking goodwill....
- einde motivatie
- einde hobby
- einde erfgoed
- einde vele mooie dagen  :'(

Hoewel ik van een medeforumlid via facebook wel een leuke geste kreeg....
Misschien maar een petitie pagina aanmaken en 40000 handtekeningen verzamelen om een einde te maken aan deze doorgeslagen regeldrift (er zouden alles bij elkaar toch wel 400000 HV-ers en anderen zijn te vinden die er net zo overdenken als al die idioten met ex hv voertuigen....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #45 Gepost op: 7 december 2013, 16:52:30
Citaat van: mark hes link=msg=1226527 date=1386430863
LFR handhaafd wel degelijk, ze hebben de laatste 2 jaar 140 zaken behandeld over oneigenlijk gebruik van overheids striping, een aantal zaken zijn ook door de rechter behandeld. In de eerder genoemde zaak van het beveiligingsbedrijf oordeelde de rechter dat de striping teveel op overheidsstriping leek en eraf moest, het bedrijf kreeg de rekening van 7000 euro proces kosten na.
LFR kan nooit alles handhaven, zei moeten het hebben van tips uit het werkveld. Maargoed je geeft al aan dat het een flinke klus is ;).
Vreemd inderdaad dat de brandweer vrijwilligers nu pas bericht krijgen van de LFR, dit zou mogelijk te maken kunnen hebben dat zei nu pas getipt zijn, of dat een LFR medewerker nu pas een foto van het voertuig is tegengekomen.

(even voor de duidelijkheid, ik heb die LFR melding niet gedaan  998765)
Dus... Het LFR bedenkt regeltjes, maar kunnen vervolgens zelf niet alles handhaven. Dan denk ik, LFR niet zeuren als er dus gebruik gemaakt wordt van je stripping. Zij bedenken de regels, zullen zij er zelf ook zorg voor moeten dragen dat daar handhaving op gaat komen. En als zij daar niet de middelen voor hebben kunnen ze zich gaan afvragen of die regeltjes wel goed zijn opgesteld. Zeker als zij dan ook nog eens afhankelijk zijn van figuren die er schijnbaar lol in hebben dit soort zaken te melden aan hun. Ik zie een leuke rechtszaak. ::)


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #46 Gepost op: 7 december 2013, 20:32:42
Sorry maar denk dat als de vru achter ze zou staan er geen lfr moeilijk zou doen zelfde voor de wensambulances als de heren zelf wat verzinnen kan een hoop maar als men onderin wat verzint gaat men naar de regeltjes wijzen. Ik doel dan op jeugdbrw groene preventie voertuigen personeelsbus ede (zijn ook geen uitrukvoertuigen en zullen ook nooit daarvoor gebruikt worden ook alleen voor promotie/goede doelen en  vervoer bij wedstrijden etc gebruikt)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #47 Gepost op: 7 december 2013, 20:43:11
Citaat van: Peter71 link=msg=1226532 date=1386431550
Dus... Het LFR bedenkt regeltjes, maar kunnen vervolgens zelf niet alles handhaven. Dan denk ik, LFR niet zeuren als er dus gebruik gemaakt wordt van je stripping. Zij bedenken de regels, zullen zij er zelf ook zorg voor moeten dragen dat daar handhaving op gaat komen. En als zij daar niet de middelen voor hebben kunnen ze zich gaan afvragen of die regeltjes wel goed zijn opgesteld. Zeker als zij dan ook nog eens afhankelijk zijn van figuren die er schijnbaar lol in hebben dit soort zaken te melden aan hun. Ik zie een leuke rechtszaak. ::)
Onzin, de politie is ook niet in staat om alle verkeersovertredingen te handhaven... Dan zeggen we toch ook niet:  Dan schaffen we de regels maar af?...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #48 Gepost op: 7 december 2013, 20:45:56
Ik denk ook niet dat je het moet zoeken in het niet geheel handhaven maar in de bekende (of minder bekende) bestaande uitzonderingsposities....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #49 Gepost op: 7 december 2013, 21:04:27
Citaat van: wjr307 link=msg=1226592 date=1386444762
Sorry maar denk dat als de vru achter ze zou staan er geen lfr moeilijk zou doen zelfde voor de wensambulances als de heren zelf wat verzinnen kan een hoop maar als men onderin wat verzint gaat men naar de regeltjes wijzen. Ik doel dan op jeugdbrw groene preventie voertuigen personeelsbus ede (zijn ook geen uitrukvoertuigen en zullen ook nooit daarvoor gebruikt worden ook alleen voor promotie/goede doelen en  vervoer bij wedstrijden etc gebruikt)

De vergelijking met de wensambulance gaat moeilijk op volgens mij. Deze valt namelijk onder het kopje incidenteel vervoer, zoals in de  (Tijdelijke) wet ambulancezorg. Heb ik mij laten vertellen.  Daarbij is bij de stichting in het oosten wel de striping aangepast.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)