Trainingen en oefeningen kmar

Auteur Topic: Trainingen en oefeningen kmar  (gelezen 6616 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Esse

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2010, 08:16:43
Inderdaad redenen zijn erg divers.

Overigens, op de opmerking over dat oefengebouw, volgens mij ging het erover waar de kmar regulier traint... Nou dat is niet echt daar. :p Over het algemeen train je echt in  gebouwen die er niet voor gemaakt zijn.


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #11 Gepost op: 21 juli 2010, 10:06:42
Nou, ik wil uiteindelijk na de kmar doorstromen richting de politie.De keuring van de kmar schijnt minder streng te zijn en korter dan dan die van de politie.
Ik had  toen ik 17,5 was gesolliciteerd voor de politie.Afgekeurd omdat ik wat meer levenservaring moest opdoen, 2e keer was gewoon dom van me.Ik was toen nog geen half jaar verder en had toen bij een ander korps afgekeurd.Zelfde reden.
Nu ben ik 20(in december 21) en weet niet wat ik het beste kan doen.Kmar en politie lijkt me beide leuk

maar nu weer on-topic.

Het wordt dus in panden geoefend die normaal gesproken daar niet voor bedoeld zijn. ;)
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #12 Gepost op: 21 juli 2010, 11:18:21
Nou, ik wil uiteindelijk na de kmar doorstromen richting de politie.De keuring van de kmar schijnt minder streng te zijn en korter dan dan die van de politie.
Ik had  toen ik 17,5 was gesolliciteerd voor de politie.Afgekeurd omdat ik wat meer levenservaring moest opdoen, 2e keer was gewoon dom van me.Ik was toen nog geen half jaar verder en had toen bij een ander korps afgekeurd.Zelfde reden.
Nu ben ik 20(in december 21) en weet niet wat ik het beste kan doen.Kmar en politie lijkt me beide leuk

maar nu weer on-topic.

Het wordt dus in panden geoefend die normaal gesproken daar niet voor bedoeld zijn. ;)

Als je al weet dat je naar de politie wilt, dan vraag ik me echt af of je er goed aan zal doen om bij de KMar te gaan solliciteren.
Als je al word aangenomen en vervolgens de opleiding doorstaat en dan nog naar de politie wilt, zul je waarschijnlijk bij de politie opnieuw de opleiding in moeten gaan.
En misschien is de keuring minder streng, maar ik vraag me ook af of de eerste vier maanden net zo zwaar zijn bij de politie als bij de KMar :)

En over het in panden oefenen. Je zult wel heel veel casussen draaien, en dat werkt net zo goed in een gebouw wat er niet voor is bedoeld als in een nagebouwd oefendorp.  Overigens lijkt het alsof je je daar erg op verheugt, maar uiteindelijk ga je het toch leren op de straat en niet op het opleidingscentrum.


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #13 Gepost op: 7 september 2010, 11:18:57
Het is niet 1 punt waar ik me op verheug.Het was meer een vraag na aanleiding van een gesprek met iemand.Ik wil dan solliciteren voor de kmar en dan daar doorleren en veel ervaring opdoen.Wanneer mijn contract niet word verlengd, dan wil ik ik bij de politie.Ik spreek overigens mensen die nu bij de kmar werken en die het nog volledig naar hun zin hebben bij de kmar.Sommige zitten er al minimaal 10 jaar bij.Je krijgt binnen de kmar de kans om door  te leren en studies te volgen die in de zelfde richting zitten als de kmar.Hiermee kan je proberen hoger op te komen.Je hebt het dus zelf in de hand(natuurlijk niet altijd).
Overigens hoor ik ook veel mensen binnen de politie die willen stoppen.(vanwege de bezuinigingen binnen de politie bestaat de kans dat er veel dienders eruit zullen moeten(helaas).

gegroet
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


mikespreen

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #14 Gepost op: 19 november 2013, 23:14:06
Hallo lezers, :)
Ik heb een paar vragen.

*Wat voor soort trainingen doet de kmar?
* Kan je de trainingen van de kmar ook thuis doen?

Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben

Met vriendelijke groet,
Mike Spreen


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #15 Gepost op: 20 november 2013, 05:03:14
Ik denk dat je niet geheel op de hoogte bent maar al er even al klappen gaan vallen is dat niet bij de collega's op straat maar bij het ondersteunende persooneel.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #16 Gepost op: 20 november 2013, 12:15:17
Citaat van: mikespreen link=msg=1221406 date=1384899246
Hallo lezers, :)
Ik heb een paar vragen.

*Wat voor soort trainingen doet de kmar?
* Kan je de trainingen van de kmar ook thuis doen?

Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben

Met vriendelijke groet,
Mike Spreen

Welke trainingen bedoel jij en welke je thuis gaan oefenen?

Als je de sporteisen wil gaan trainen, kijk dan eens op de http://werkenbijdefensie.nl/userfiles/fit%20op%20keuring.pdf. In deze brochure staan voorbeelden van oefeningen die je thuis kunt trainen ter voorbereiding op je keuring bij Defensie.