bhv instructeur

Auteur Topic: bhv instructeur  (gelezen 15651 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

helm

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 31 juli 2005, 09:28:13
Het wordt voer voor juristen.
En als die juristen, net als ik gedaan heb, het navragen bij het Ministerie van SZW, dat krijgen zij te horen dat het uitsluitend geldt voor de genoemde opleidingen. Dus niet voor BHV.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #21 Gepost op: 31 juli 2005, 12:23:44
En als die juristen, net als ik gedaan heb, het navragen bij het Ministerie van SZW, dat krijgen zij te horen dat het uitsluitend geldt voor de genoemde opleidingen. Dus niet voor BHV.

Als goed instructeur zal ik natuurlijk nooooit toegeven dat je gelijk hebt   :( :(


fantus

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 2 november 2005, 21:57:53
Ik vind het allemaal wel een heel interressant verhaal al die bepalingen en regeltjes die er hier zo mooi boven water komen maar ik ben zelf zeer actief in het bhv wezen in de vorm van assistent instructeur.
Nu heb ik al met veel istructeurs gewerkt en ik begin zelf in het voorjaar aan de cursus voor instructeur en heb daarom uiteraard zelf eens uitgezocht welke vooropleiding ik nodig heb en zowel het NIBRA en RISC (de meest bekende instructeursopleiders van nederland) verlangen dat je minimaal bent aangenomen als hoofdbrandwacht bij een brandweerkorps en de module sociale vaardigheden van onderbrandmeester op zak hebt om aan deze cursus deel te mogen nemen.
In mijn ogen is dit toch wel de enige goede manier om instructeur te worden anders kan elke jandoedel zich maar istructeur noemen en daar krijgt de BHV in zijn algemeenheid nou niet echt een goede naam van.
Bovendien ben ik van mening dat elk zichzelf respecterend BHV opleidingsinstituut met minder geen genoegen zou moeten nemen.
Dus bepalingen of niet, ik denk dat de eisen die de voorgenoemde opleiders stellen aan nieuwe instructeurs heel realistisch zijn.