Nieuwe aanbesteding Defensie; Volkswagen Amarok

Auteur Topic: Nieuwe aanbesteding Defensie; Volkswagen Amarok  (gelezen 91131 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #40 Gepost op: 11 december 2013, 19:43:22
Citaat van: Maarten link=msg=1227702 date=1386787069
Ik moet mijzelf corrigeren zie ik..
bron: http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2013/12/09/46209917/Nieuwe_terreinwagens_voor_Defensie

en toch zullen ze pers moeten opleiden. Gok er op dat er in Mali en Afghanistan geen dealers zitten van PON


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #41 Gepost op: 11 december 2013, 20:22:25
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1227108 date=1386614056
De aftakeling van de krijgsmacht in beeld. Van echte werkpaarden naar tweederangs renpaardjes  :-\

Volledig mee eens.

Erg mooie wagens, maar beslist geen werkpaarden. Hang er maar standaard een aanhanger achter met allerlei reserveonderdelen, olie, vloeistoffen, etc.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #42 Gepost op: 11 december 2013, 20:38:23
Citaat van: Dinges link=msg=1227710 date=1386789745
Volledig mee eens.

Erg mooie wagens, maar beslist geen werkpaarden. Hang er maar standaard een aanhanger achter met allerlei reserveonderdelen, olie, vloeistoffen, etc.

Ga vervolgens ook niet proberen om het terrein ermee in te gaan...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #43 Gepost op: 11 december 2013, 20:45:31
Citaat van: -Joost- link=msg=1227717 date=1386790703
Ga vervolgens ook niet proberen om het terrein ermee in te gaan...

Met de 4*4 ben ik dat niet eens met je. Wij zijn met een Amorak het terrein in geweest en het is verbazend maar hij kwam even ver als de Navara. O0

Alleen wel lullig dat de Crafter 4*4 meer kon dan de Amorak.  >:D
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #44 Gepost op: 11 december 2013, 20:47:39
Plus het feit dat zachtjesaan heel de parate Overheid op VW/Pon draait. Lijkt mij ook geen verstandige beslissing..


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #45 Gepost op: 11 december 2013, 20:54:45
Citaat van: BlackHawk link=msg=1227604 date=1386759123
Waarom kunnen ze niet gewoon vervangen worden voor de gemoderniseerde G-klasse met de V6 motor? Deze ''Tank'' heeft zich al dubbel en dwars bewezen in de decennia dat Defensie ze inzet. En waarom is er niet gekozen voor bijvoorbeeld de Toyota Landcruiser of Mitsubishi Outlander?
De voertuigen die vervangen gaan worden, de Mercedes G klasse, is een oud voertuig met een ouderwetse dieselmotor en niet veel extra's. Ik geloof niet dat Steyr-Daimler-Puch de G klasse op dit moment nog in deze staat kan leveren, naar mijn mening is de G klasse een erg kostbaar voertuig geworden, en niet meer te vergelijken met de basis versie uit de jaren 70 die nu nog rondrijd bij defensie.
( de Mercedes G klasse is een in licentie gebouwde Steyr-Daimler-Puch, en word in Graz Oostenrijk gebouwd.)

Mitsubishi en Toyota staan erom bekend dat zei erg kostbaar in de aanschaf zijn.

Ik denk dat VW, ook gezien het grote aantal voertuigen, voor een veel kleiner bedrag kan leveren dan de eerder genoemde merken, en dan is de keuze via openbaar inschrijving snel gemaakt.  ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #46 Gepost op: 11 december 2013, 21:10:39
Voor de personen die zouden kunnen beweren dat steyr puch alleen een compleet voertuig voor Mercedes produceerd..... :)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/90/Puch_G.JPG
Puch G

http://img.petites-annonces-fr.net/photos/7/0/2/0/1/702015a1,peugeot+++p4+xd3te+1983+102300+kms.jpg
Peugeot P4


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #47 Gepost op: 11 december 2013, 21:13:11
Dit is net zoiets als Gordon Ramsay een Ikea-messenset geven.

Zeker zal Toyota aanschaf duurder zijn.. Mitsubishi betwijfel ik. Maar als je kijkt naar het intensieve gebruik van alle voertuigen....goedkoop is duurkoop gaat in deze wel op, vrees ik.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #48 Gepost op: 11 december 2013, 21:20:05
Citaat van: mark hes link=msg=1227729 date=1386791685
De voertuigen die vervangen gaan worden, de Mercedes G klasse, is een oud voertuig met een ouderwetse dieselmotor en niet veel extra's.

De 280CDI is recent naar aanleiding van de behoefte in het uitzendgebied nieuw aangeschaft en grondig verbouwd. Je moet tegenwoordig zelfs een vrachtwagenrijbewijs hebben om met dat ding op stap te mogen geloof ik, door alle verstevigingen/beugels/uitbouwen die zijn aangebracht. Ik vermoed dat deze niet vervangen zullen worden, want ik zie een Amarok nog niet ergens onder een Chinook diep achter de linies verdwijnen met een stel mariniers aan boord ;)
Bijdragen op persoonlijke titel.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #49 Gepost op: 11 december 2013, 21:24:09
Citaat van: Dinges link=msg=1227739 date=1386792791
Dit is net zoiets als Gordon Ramsay een Ikea-messenset geven.

Zeker zal Toyota aanschaf duurder zijn.. Mitsubishi betwijfel ik. Maar als je kijkt naar het intensieve gebruik van alle voertuigen....goedkoop is duurkoop gaat in deze wel op, vrees ik.
Ik zou niet weten waarom een Volkswagen minder zou zijn dan een Toyota of Mitsubishi, een paar berichten terug word er aangegeven dat een VW gewoon net zover komt als een Nissan jeep. De VW is echt wel een doorontwikkeld voertuig.

Volkswagen maakt gebruikt van pompverstuivers, in plaatst van de common rail techniek bij Mercedes, ik denk dat VW ook met onderhoud stukken goedkoper gaat zijn dan Mercedes omdat VW een minder onderhoudsgevoelige techniek heeft.

Ik heb ooit bij Toyota stage gelopen, dat viel me erg tegen, moesten regelmatig D4D diesels gereviseerd worden, en als je dan tegenwoordig al die terugroepacties leest op het nieuws  ???