Nieuwe aanbesteding Defensie; Volkswagen Amarok

Auteur Topic: Nieuwe aanbesteding Defensie; Volkswagen Amarok  (gelezen 91113 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #50 Gepost op: 11 december 2013, 21:27:07
Citaat van: Highfield link=msg=1227740 date=1386793205
De 280CDI is recent naar aanleiding van de behoefte in het uitzendgebied nieuw aangeschaft en grondig verbouwd. Je moet tegenwoordig zelfs een vrachtwagenrijbewijs hebben om met dat ding op stap te mogen geloof ik, door alle verstevigingen/beugels/uitbouwen die zijn aangebracht. Ik vermoed dat deze niet vervangen zullen worden, want ik zie een Amarok nog niet ergens onder een Chinook diep achter de linies verdwijnen met een stel mariniers aan boord ;)

Je weet het nooit bij MinDef. Ik heb een hoop vreemde beslissingen meegemaakt in 15 jr tijd.


Verder als ik eens door het www vlieg en dan specifiek op de bekenste rally ter wereld zoek, de Dakar. Hierin rijdt de VW Amarok al sinds 2011 rond. Zowel als serviceauto van de organisatie en als wedstrijdauto. In beide gevallen hebben ze heelhuids de finish gehaald. op zich moet hij dus wel wat aankunnen met de nodige aanpassingen.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #51 Gepost op: 11 december 2013, 21:31:03
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1227744 date=1386793627
...

op zich moet hij dus wel wat aankunnen met de nodige aanpassingen.

Ik denk dat daar de kneep gaat zitten.. Ik heb nergens gelezen dat het voertuig echt volledig aangepast gaat worden. Diegene in de Dakar zijn geen toonbankmodellen en die heeft defensie wel gekocht.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Madmedic

  • AVK-ACH-OvDG (Duitsland)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
    • Wunsch-Ambulance e.V.
Reactie #52 Gepost op: 11 december 2013, 21:33:05
Citaat
... met de nodige aanpassingen....

En dan word Ie weer heel duur... één van de reden waarom de Amarok het bij de Bundeswehr niet verder heeft gehaald... daar rijden ze met NISSAN Patrol...

Gr.
Marinus


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #53 Gepost op: 11 december 2013, 21:58:27
Citaat van: mark hes link=msg=1227742 date=1386793449
Ik zou niet weten waarom een Volkswagen minder zou zijn dan een Toyota of Mitsubishi, een paar berichten terug word er aangegeven dat een VW gewoon net zover komt als een Nissan jeep. De VW is echt wel een doorontwikkeld voertuig.

Volkswagen maakt gebruikt van pompverstuivers, in plaatst van de common rail techniek bij Mercedes, ik denk dat VW ook met onderhoud stukken goedkoper gaat zijn dan Mercedes omdat VW een minder onderhoudsgevoelige techniek heeft.

Ik heb ooit bij Toyota stage gelopen, dat viel me erg tegen, moesten regelmatig D4D diesels gereviseerd worden, en als je dan tegenwoordig al die terugroepacties leest op het nieuws  ???

Ik reageer puur op eigen ervaringen met vrijwel alle genoemde merken. De gebruikte technieken interesseren mij persoonlijk erg weinig. Het is, in de werksfeer, een stuk gereedschap waar je op moet kunnen vertrouwen.  Het voertuig moet voldoen aan de (soms extreme) eisen die we eraan stellen.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #54 Gepost op: 11 december 2013, 22:03:19
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1227744 date=1386793627
Je weet het nooit bij MinDef. Ik heb een hoop vreemde beslissingen meegemaakt in 15 jr tijd.


Verder als ik eens door het www vlieg en dan specifiek op de bekenste rally ter wereld zoek, de Dakar. Hierin rijdt de VW Amarok al sinds 2011 rond. Zowel als serviceauto van de organisatie en als wedstrijdauto. In beide gevallen hebben ze heelhuids de finish gehaald. op zich moet hij dus wel wat aankunnen met de nodige aanpassingen.
De civiele versie van de Amarok wordt geleverd, met wat kleinschalige aanpassingen gericht op militair gebruik. Daarbij o.a. ook de hijsogen, wapenvoorzieningen, communicatie, en wat aanpassingen voor gebruik in meer extreme omstandigheden, maar in de basis blijft het een civiele versie van de Amarok. Want goedkoop, want service bij de dealer. En ja, het ding kan net als een MB onder een Chinook of Cougar geknoopt worden, dus het zou me niet verbazen als ze er een paar in Mali in de frontlinie parkeren.

En ja, er zijn ook Amaroks die wel wat kunnen, mits zo'n beetje volledig aangepast. Zie de Rheinmetall Militär-versie. Ongetwijfeld zijn de Amaroks in de Dakar ook aangepast aan de omstandigheden. Als de KNRM er al moeite mee heeft op een Nederlands strand, denk ik dat je ze niet door een Zuid-Amerikaanse woestijn kunt jagen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #55 Gepost op: 11 december 2013, 22:08:41
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1227761 date=1386795799
De civiele versie van de Amarok wordt geleverd, met wat kleinschalige aanpassingen gericht op militair gebruik. Daarbij o.a. ook de hijsogen, wapenvoorzieningen, communicatie, en wat aanpassingen voor gebruik in meer extreme omstandigheden, maar in de basis blijft het een civiele versie van de Amarok. Want goedkoop, want service bij de dealer. En ja, het ding kan net als een MB onder een Chinook of Cougar geknoopt worden, dus het zou me niet verbazen als ze er een paar in Mali in de frontlinie parkeren.

En ja, er zijn ook Amaroks die wel wat kunnen, mits zo'n beetje volledig aangepast. Zie de Rheinmetall Militär-versie. Ongetwijfeld zijn de Amaroks in de Dakar ook aangepast aan de omstandigheden. Als de KNRM er al moeite mee heeft op een Nederlands strand, denk ik dat je ze niet door een Zuid-Amerikaanse woestijn kunt jagen.

Daarom schreef ik al met de nodige aanpassingen anders zie ik hem het niet lang volhouden in Mali of ergens in Afghanistan. Het is dan alleen te hopen dat de collega's hun kisten goed hebben ingelopen.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #56 Gepost op: 11 december 2013, 22:18:44
De nieuwe Meindl kisten zijn uitermate geschikt om te wandelen. De "burger-versie" van die kisten is één van de favoriete typen schoen voor de Nijmeegse Vierdaagse. Dus kennelijk is het op elkaar afgestemd...!  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #57 Gepost op: 11 december 2013, 22:20:09
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1227768 date=1386796724
De nieuwe Meindl kisten zijn uitermate geschikt om te wandelen. De "burger-versie" van die kisten is één van de favoriete typen schoen voor de Nijmeegse Vierdaagse. Dus kennelijk is het op elkaar afgestemd...!  >:D

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  Kan geen toeval zijn dit. 998765


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #58 Gepost op: 11 december 2013, 22:32:07
Citaat van: Thor link=msg=1227201 date=1386627272
PON krijgt wel steeds meer merken in het assortiment !

Hoe bedoel je ???
De Volkswagen in alle vormen is al zo'n 65 jaar in het assortiment.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #59 Gepost op: 11 december 2013, 22:47:15
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1227768 date=1386796724
De nieuwe Meindl kisten zijn uitermate geschikt om te wandelen. De "burger-versie" van die kisten is één van de favoriete typen schoen voor de Nijmeegse Vierdaagse. Dus kennelijk is het op elkaar afgestemd...!  >:D

oooh nu snap ik meteen waarom ik winter en zomer model meindels heb kregen  O0