SIGMA midden- en west brabant zoekt nieuwe vrijwilligers in 2014

Auteur Topic: SIGMA midden- en west brabant zoekt nieuwe vrijwilligers in 2014  (gelezen 18929 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
De SIGMA in midden en west brabant zoekt nieuwe vrijwilligers. In januari wordt de intake gedaan en in februari start de HOC opleiding.

Ik vind het een bijzondere ontwikkeling, vandaar dat ik het met jullie deel. per 1-1-'15 stopt de sigma en er lopen als 2 topics over de toekomst er van omdat het zo onduidelijk is. Het lijkt mij een beetje zonde om voor zo'n korte termijn extra mensen op te gaan leiden als je niet weet wat de toekomst brengt. Of zouden ze in Brabant meer weten dan wij?


Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #1 Gepost op: 12 december 2013, 06:52:33
Hoi Jim, medio januari 2014 start GHOR  midden en west Brabant een nieuwe HOC opleiding.
Mocht de interesse er nog zijn stuur me dan ff een pb dan houd ik je op de hoogte vwb de aanmeld procedure.
Rob SIGMA Breda en huidig studiebegleider.


azzardato

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
  • Azzardato
Reactie #2 Gepost op: 12 december 2013, 06:57:55
Ieder weldenkend mens kan hier uit concluderen dat 1-1-2015 niet de datum gaat worden !!!

Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven was 1-1-2015 een streefdatum ... en i.d.d  gaat deze niet gehaald worden !

En ook in de toekomst wordt er in een andere vorm een beroep gedaan op vrijwilligers in de opgeschaalde hulp bij calamiteiten.
Dus heb je hier nog steeds opgeleide mensen voor nodig .

Het betreft een spoedopleiding waarbij het streven is deze mensen medio 2014 te kunnen toevoegen aan de SIGMA teams .
USAR WSAR


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #3 Gepost op: 12 december 2013, 12:52:28
Citaat van: azzardato link=msg=1227828 date=1386827875
Ieder weldenkend mens kan hier uit concluderen dat 1-1-2015 niet de datum gaat worden !!!

Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven was 1-1-2015 een streefdatum ... en i.d.d  gaat deze niet gehaald worden !
Dat is nieuws voor mij, en ik denk ook voor vele anderen. Dan komen er wel gelijk een aantal vragen bij mij naar boven. Ik dacht dat na die datum de geldkraan dichtgedraaid zou worden, is dat uitgesteld? is er ergens anders een potje gevonden? En geld deze uitstel alleen voor MWB of voor alle sigma's? vragen vragen vragen.....

Citaat van: azzardato link=msg=1227828 date=1386827875
En ook in de toekomst wordt er in een andere vorm een beroep gedaan op vrijwilligers in de opgeschaalde hulp bij calamiteiten.
Dus heb je hier nog steeds opgeleide mensen voor nodig .
Er lopen op het forum meerdere discussies hier over. Voor mij is het nog helemaal niet 100% duidelijk dat de sigma vrijwilligers automatisch in dit nieuwe systeem terecht komen....
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #4 Gepost op: 12 december 2013, 19:17:07
Citaat van: azzardato link=msg=1227828 date=1386827875
Ieder weldenkend mens kan hier uit concluderen dat 1-1-2015 niet de datum gaat worden !!!

Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven was 1-1-2015 een streefdatum ... en i.d.d  gaat deze niet gehaald worden !

En ook in de toekomst wordt er in een andere vorm een beroep gedaan op vrijwilligers in de opgeschaalde hulp bij calamiteiten.
Dus heb je hier nog steeds opgeleide mensen voor nodig .

Het betreft een spoedopleiding waarbij het streven is deze mensen medio 2014 te kunnen toevoegen aan de SIGMA teams .

Het ministerie denkt daar toch echt anders over en het sigma convenant loopt echt af op 01-01-2015... Dus ik zou graag willen weten hoe jij aan die wijsheid komt...
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #5 Gepost op: 12 december 2013, 20:38:42
Zou de meest logische reden niet kunnen zijn dat de Sigma-teams te maken hebben met verloop en dat het Rode Kruis wel moet werven om aan haar verplichtingen te kunnen blijven voldoen?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #6 Gepost op: 12 december 2013, 20:48:58
Citaat van: kens62 link=msg=1228029 date=1386877122
Zou de meest logische reden niet kunnen zijn dat de Sigma-teams te maken hebben met verloop en dat het Rode Kruis wel moet werven om aan haar verplichtingen te kunnen blijven voldoen?

Dat is wel de meest logische verklaring in mijn ogen.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #7 Gepost op: 13 december 2013, 06:51:36
Wij blijven zowieso operationeel tot 01-01-2016. Deze opleiding is inderdaad om de teams weer op te vullen van breda, halsteren, tilburg en zeeland doet ook weer mee als ik mij niet vergis.

Betreft wel een verkorte opleiding die van de zomer al klaar moet zijn (hoc-je?)
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #8 Gepost op: 13 december 2013, 08:37:49
Citaat van: Jim link=msg=1228126 date=1386913896
Wij blijven zowieso operationeel tot 01-01-2016. Deze opleiding is inderdaad om de teams weer op te vullen van breda, halsteren, tilburg en zeeland doet ook weer mee als ik mij niet vergis.

Betreft wel een verkorte opleiding die van de zomer al klaar moet zijn (hoc-je?)

Heb jij dit toevallig ergens op papier staan?
De overeenkomsten met de GHOR lopen namelijk op 31-12-2014 af. Dit zou dus formeel moeten inhouden dat je vanaf 01-01-2015 niet meer operationeel ingezet kan en mag worden...
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #9 Gepost op: 13 december 2013, 09:23:54
Tenzij je gewoon samen besluit om nog een jaartje door te gaan, dan heb je dus gewoon een nieuwe overeenkomst...
CN NRK