SIGMA midden- en west brabant zoekt nieuwe vrijwilligers in 2014

Auteur Topic: SIGMA midden- en west brabant zoekt nieuwe vrijwilligers in 2014  (gelezen 18933 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bryanvisser

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
Reactie #20 Gepost op: 17 december 2013, 10:16:25
Sowieso is er tot de einddatum een verplichting vanuit de overheid dat er een bepaald criterium van vrijwilligers binnen de GE moet zijn. Als hier niet aan voldaan kan worden moet dit aangevuld worden.
Verpleegkundige Rode Kruis Medische Dienst


tnkdriver82

  • Ambulance chauffeur / Het NL Rode Kruis / SIGMA-lid / ex-DBBO en Militair
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #21 Gepost op: 18 december 2013, 12:48:41
Wanneer de datum wel of niet afloopt vind ik nog niet eens zo belangrijk. We hebben nu nog de verplichting om te kunnen leveren. Door diverse omstandigheden zijn er wat leden weggevallen. Om inzetbaar te blijven moeten er dus weer mensen bij. Ik zit ook bij deze club. Is erg gezellig! Ook voor een paar jaartjes! En hierna is het ook nog niet afgelopen het krijgt alleen een andere vorm van inzet.


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #22 Gepost op: 19 december 2013, 16:21:54
GNK-c blijft tot eind 2015 operationeel

De geplande invoering van het nieuwe model voor Grootschalige Geneeskundige Bijstand op 1 januari 2015 wordt uitgesteld tot het einde van dat jaar. Dat is op voorstel van de stuurgroep GGB besloten in de Raad van DPG’en van 2 november jl. en onderschreven door de bestuursadviescommissie GHOR van het Veiligheidsberaad. Het ontwikkelen en invoeren voor een nieuw model grootschalige bijstand kost meer tijd, zoals blijkt in het bericht daarover. De stuurgroep GGB heeft op 18 oktober 2013 alle mogelijkheden voor het verlengen van de inzetperiode op een rij gezet. Uiteindelijk is gekozen voor een verlenging van de operationele inzet van de GNK-c met maximaal een jaar. Hoewel een langere verlenging technisch mogelijk is en inpasbaar te maken is in het vervangingscyclus van de gebruiksmaterialen, is die optie niet gekozen. De organisatorische en huisvestelijke problemen voor stalling van beheer van het materiaal en de inspanningen om het aantal Sigma-leden op peil te houden gaan anders zwaar wegen. Een jaar wordt voldoende geacht om de ambitie voor het nieuwe inzetconcept neer te kunnen zetten. Dat betekent dat het nieuwe model voor GGB eind 2015 ingevoerd kan worden. Voor de regio’s heeft dit tot gevolg dat ze de GNK-c een jaar langer in moeten zetten voor grootschalige geneeskundige bijstand. In de Raad van DPG’en is opgeroepen om de benodigde middelen in de begroting beschikbaar te houden. Wel is opgemerkt, dat daar waar organisatorische knelpunten ontstaan, voorkomen moet worden dat onevenredige inspanningen nodig zijn om de inzetbaarheid op peil te houden. Gevraagd is om in samenwerking tussen regio’s dan te zoeken naar pragmatische oplossingen voor de operationele inzetbaarheid. De Klankbordgroep GNK is gevraagd om eventuele regionale knelpunten in kaart te brengen en oplossingen te zoeken.

Bron:

Nieuwsbrief GHOR Nederland
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Michiel

  • EHBO-er BHV-er Hulpverlener
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
  • Ik ben op de wereld om een ander te helpen.
Reactie #23 Gepost op: 26 januari 2014, 13:26:44
Beste mensen,
 
Ik zou heel graag bij een Sigma team willen werken. Ik heb meer dan 20 jaar EHBO en BHV ervaring, met 2 reanimaties een een beademing op mijn conto. Nu hoor ik dat er bij Sigma MWB een vacature is. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij een e-mail adres toe te zenden, zodat ik weer een stapje verder kom? Alvast hartelijk bedankt. Michiel.
Met vriendelijke groet,  Michiel Eijgenhuijsen


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #24 Gepost op: 27 januari 2014, 22:30:23
Misschien met een account op hun site?
Want zonder account geen mogelijkheid tot reageren zie ik... 98uiye

http://www.sigmamwb.nl/

Succes,
Theo.
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.