'Traumatainer' op Vlissingse strand

Auteur Topic: 'Traumatainer' op Vlissingse strand  (gelezen 5723 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #10 Gepost op: 8 juni 2005, 11:05:38
wat is dat voor ambulance?

geen gewone zo te zien aan het bord bij de zwaailampen

op het bord staat: "buiten dienst" en deze ambu is helemaal leeg. Maar kan wel gevuld worden met eerste hulp materiaal, zoals verband middelen, geen defibrillator, uitzuiging, beademing.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 8 juni 2005, 14:13:23
Het idee traumatainer is trouwens niet nieuw. Rotterdam Rijnmond heeft er ook één.


Als je die grijze buis weghaalt, kan je de container ook nogverplaatsen dmv een wiellader met lepels.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Albert Dijkstra

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 8 juni 2005, 15:44:35
SBS 6 heeft vandaag wat TV opnamen gemaakt voor het programma aktie-nieuws. Voor diegene die hem willen zien even om 19.15 uur schakelen naar SBS..

En anders kan deze tot eind september worden bezocht te Vlissingen!


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #13 Gepost op: 8 juni 2005, 21:30:15
Ik vind het wel mooi,maar of het nou veel meer bied dan een strandpost... De standaard post is ook voorzien van een ehbo ruimte,in het ene geval wat ruimer dan het andere,en de meeste posten zijn ook op hoogte gebouwd,met uitkijk...
De ruimte is wat groter,maar ik heb nog nooit een volle ehbo-post gehad op het strand..
  Ta


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 8 juni 2005, 22:28:22
Ik vind het wel mooi,maar of het nou veel meer bied dan een strandpost... De standaard post is ook voorzien van een ehbo ruimte,in het ene geval wat ruimer dan het andere,en de meeste posten zijn ook op hoogte gebouwd,met uitkijk...
De ruimte is wat groter,maar ik heb nog nooit een volle ehbo-post gehad op het strand..

Annemiek,

met dergelijke eenheden ben je flexibeler en ben je minder statisch en kan je de functie van dergelijke containers veranderen. Naar mijn mening kan je dergelijke containers zeer goed inzetten voor evenementen, zoals al eerder aangegeven.

En wat de EHBO capaciteiten betreft, voor de structureele dingen is er altijd plaats, maar voor dagen met extreeme warmte of grote evenementen zijn de reddingsposten minder goed uitgerust.
Voor bijvoorbeeld Beachbop wordt de gehele boten berging leeg geruimd zodat daar 10 bedden kunnen staan. En dat terwijl de normale EHBO ruimte gebruikt wordt als triage ruimte.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #15 Gepost op: 8 juni 2005, 22:35:25
Annemiek,

met dergelijke eenheden ben je flexibeler en ben je minder statisch en kan je de functie van dergelijke containers veranderen. Naar mijn mening kan je dergelijke containers zeer goed inzetten voor evenementen, zoals al eerder aangegeven.

En wat de EHBO capaciteiten betreft, voor de structureele dingen is er altijd plaats, maar voor dagen met extreeme warmte of grote evenementen zijn de reddingsposten minder goed uitgerust.
Voor bijvoorbeeld Beachbop wordt de gehele boten berging leeg geruimd zodat daar 10 bedden kunnen staan. En dat terwijl de normale EHBO ruimte gebruikt wordt als triage ruimte.

Ja,maar dan kijk je naar de traumatainer op zich,ik kijk er in dit verhaal naar als hij op het vlissingse strand staat,waar het over gaat.

Want als traumatainer op zich is hij hartstikke inzetbaar,maar voor nu in de zomer krijgt hij toch een vaste stek lijkt me.
  Ta


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #16 Gepost op: 9 juni 2005, 08:46:48
zitten er ook vensters of dakramen in?
Lijkt me anders een broeierig ding op het strand.

Kees  8)


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #17 Gepost op: 9 juni 2005, 09:25:39
zitten er ook vensters of dakramen in?
Lijkt me anders een broeierig ding op het strand.

Kees  8)

Ja Kees,

er zitten dakramen in die bevinden zich onder de uitkijktoren en zijn open te zetten. De onderste container heeft dat natuurlijk niet, maar hoe daar de temperatuur geregeld wordt is mij niet duidelijk.

In de container van de GNK zit een grote airco, die de inhoud op 21 graden houdt. Zou geen slechte oplossing zijn voor een dergelijke inzet.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #18 Gepost op: 9 juni 2005, 09:53:17
Ja Bleij wij zijn uniek,

Je krijgt wel hoge verwachtingen als je deze units ziet, hoe staat het met de opleidingen van de jongeren die er in werken.
En met de uitrusting ? deze was tot voor kort nog niet super !

Vlissingen bruisend als de branding ! Ik hoop dat appie en zijn mannen  het niveau met deze hulpmiddelen nog een stukje naar boven kunnen krikken


Peter_730

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 9 juni 2005, 10:17:38
Ziet er wel mooi uit alleen tijdens concerten en dance- events lijkt het mij niet handig. Door de harde  muziek en vooral de bass wordt zo'n container een soort klankkast waardoor je nog meer lawaai ervaart als erbuiten. Tenzij je weer een rij containers voor deze container zet of achter een gebouw plaats .......maarja dan is de bereikbaarheid van de post een probleem