Serious Rescue 2013 (Reddingsbrigade in actie voor #SR13)

Auteur Topic: Serious Rescue 2013 (Reddingsbrigade in actie voor #SR13)  (gelezen 13177 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Gepost op: 9 december 2013, 23:18:44
Volgende week is het zo ver, SR 2013 O0. Vanavond ben ik bij het overleg geweest in Utrecht voor de teamleiders. Wie gaat er mee dit jaar. En wat vinden jullie van de actie in zijn totaliteit. Uit meerdere hoeken hoor je namelijk dat het te veel geld kost, en de opbrengst niet rendabel is vergeleken met de inspanningen van vrijwilligers en medewerkers. Graag jullie mening over Serious Rescue.




guest11765

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 10 december 2013, 12:14:46
Mijn puur PERSOONLIJKE mening is niet alleen gericht naar SRescue, maar naar het hele evenement van 3fm.

IK WALG ER VAN.

Waarom geven mensen alleen als ze daarvoor in de spotlight worden gezet? Want het is 1 groot media circus. 1 groot reclame bord. We zetten een paar zielige 3de wereld landen op de foto en de hele westerse maatschappij maakt er misbruik van.

We moeten bezuinigen als de pest in dit land. We betalen 21% btw inmiddels (en de rest van alle belastingen) en we kunnen niet eens voorkomen dat we zelf een mega groep mensen hebben die naar de voedselbank moeten.
Dan kan je natuurlijk zeggen: je hoeft in dit land geen honger te hebben of naar de voedselbank, als je maar werkt.
Prima, maar al die mensen die vrijdag te horen krijgen dat ze maandag niet terug hoeven te komen. Omdat hun werkgever ook moet inkrimpen?

Als we nou eens al dat geld, in onze eigen economie pompen, die weer gezond maken en hier mensen aan een baan helpen, dan komt er meer geld vrij voor de 3de wereld, voor ziektes, voor andere dingen.

En mijn gerichte mening over SR?
Een goed doel wat zelf geld dient op te halen om zijn hoofd boven water te houden gaat zich ineens inzetten voor een ander goed doel??????????????????? Heel vreemd!
Want ook dat is een poppenkast.......
Ook dat is alleen maar: Kijk RB die is er bij, RB zo is er ook bij, kijk mij foto hier, foto daar, kijk mij met de fakkel voor op de boot............

En begrijp me niet verkeerd hoor, het gaat mij er echt niet om dat het de Reddingsbrigade is, want dat maakt me echt geen zak uit. Maar ik vind de insteek echt verkeerd!

Als de RB nou mensen zou beveiligen die iets zouden doen om geld op te halen zou ik het nog begrijpen. Nou is het alleen maar een poppenkast. Even met zijn alle in de vitrine staan.

owwwwwwwwwww wacht, vandaar het glazen huis............. kijk mij kijk mij, ik red de wereld omdat ik E1000,- stort.........

 98uiye 98uiye 98uiye 98uiye


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #2 Gepost op: 10 december 2013, 13:08:17
Citaat van: Kapitein Haeck link=msg=1227272 date=1386674086
Als de RB nou mensen zou beveiligen die iets zouden doen om geld op te halen zou ik het nog begrijpen.

Naast lid van de Leeuwarder Reddingsbrigade ben ik ook lid van de plaatselijke EHBO vereniging.

Je wilt niet weten hoeveel aanvragen voor EHBO-ers de laatste weken binnen stromen. En allemaal vragen ze of het in verband met het goede doel gratis kan.
Normaal gesproken krijgen wij (de vrijwilligers) via de vereniging een kleine onkostenvergoeding en wordt de rest van het in rekening gebrachte bedrag gebruikt voor het aanvullen en vervangen van materiaal.

Hoe goed bedoeld allemaal, als onze vereniging overal op in zou gaan zouden we na SR2013 een actie moeten starten om onze koffers weer gevuld te krijgen.
Dit nog even afgezien dat sommige aanvragen pas één dag voor het evenement bij ons binnen komen..... We werken wel met vrijwilligers die het meestal als hobby naast hun normale baan doen.
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #3 Gepost op: 12 december 2013, 20:28:56
Ik doe dit jaar ook mee. Ik zal er ook heel eerlijk in zijn dat ik meer meedoe omdat ik het zelf een erg leuk evenement vind. Ik deel voor de rest de mening van kapitein haeck namelijk wel een heel klein beetje. Vind het wel goed dat er bij stil gestaan wordt maar het gaat nu wel op een bijna schijnheilige manier.  :-X


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #4 Gepost op: 13 december 2013, 10:24:43
Waar het aan de ene kant vreemd klinkt om voor een goed geld te verzamelen waar je aan de andere kant geld nodig hebt. Echter heeft het ook training waarde, de logistieke operatie, het samenwerken, vaar uren maken op druk water ( zijn wel brigade boten maar wel druk water), pr oefening, voor de brigades heeft het ook meerwaarde. Zo snel is er niet de kans om drie dagen te oefenen in lgostiek.

9910001
9910001


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 13 december 2013, 16:02:48
Ik vind SR2013 een goed idee, ook voor de promotie is het idd goed.  ;D Oefening voor logistiek, samenwerkingen is zeker ook een pluspunt hier in. Geeft ook een hoop samenhorigheid.

Het doel vindt ik ook te betwijfelen, zie liever een NL doel zoals idd de voedselbank. Zo'n zelfde mening heb ik bij Giro 555, in NL hebben we een behoorlijk tekort aan financie maar het rijk doet er gelukkig nog een paar miljoen bij  98uiye

Ook wij zijn als reddingsbrigade aan het kijken om eventueel volgend jaar mee te doen! Gewoon om het is mee te maken en voor de ervaring. En ja ook om te gebruiken om onze vereniging te promoten. Oh ja ik help er ook nog een goed doel mee!  :-X
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #6 Gepost op: 16 december 2013, 23:50:29
Misschien een beetje onderbelicht in mijn post is het feit dat ik absoluut ook wel de trainingswaarde ervan in zie. Het stukje publiciteit wat erbij komt is uiteraard ook heel mooi meegenomen. Het is alleen zoals in bovengenoemde berichten voor mij alleen nogal vreemd dat een hulpverleningsdienst die zelf op vrijwilligers draait ineens grof geld richting een goed doel op gooit voor de media aandacht. Dat is een beetje hoe het op mij over komt. Ik heb er hoe dan ook wel heel veel zin in. Ik hoop ook tegen een aantal van jullie tot vrijdag te kunnen zeggen  O0


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #7 Gepost op: 17 december 2013, 11:07:45
Ook ik wil iedereen heel veel succes maar vooral veel plezier wensen komende dagen en ga het zeker volgen!
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #8 Gepost op: 17 december 2013, 17:57:02
Tot vrijdagavond dan maar!

 :)


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #9 Gepost op: 17 december 2013, 22:13:56
Ben het wel eens met de reacties. Natuurlijk is het steunen van een goed doel belangrijk. Maar als we zien met welke financiële middelen sommige brigades het moeten doen, hebben ze het in Afrika beter e050.

Losgezien van het goede doelen verhaal is het natuurlijk ook wel een logistieke operatie. Ieder team heeft twee auto's en twee trailers. Materiaal van RedNed, en de auto's voor de op en afbouw van de slaapzalen. Hiernaast zal er voor een klein gedeelte gewerkt worden op C2000, terwijl de rest nog analoog gaat.

Tot vrijdag!