Demonstratie Brandweer Brussel loopt uit de hand

Auteur Topic: Demonstratie Brandweer Brussel loopt uit de hand  (gelezen 22639 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #10 Gepost op: 14 december 2013, 03:19:46
Citaat van: Sylvester link=msg=1228332 date=1386965789
Schandalig dat je dit als hulpverlener doet, lijkt mij totaal niet goed voor de onderlinge relatie.

Nu ook niet overdrijven, in België is dit alles niet abnormaal. Los van het geweld van vandaag (dat voor mij ook een brug te ver is), is het onderspuiten van ingepakte ME'ers met schuim of poeder onschuldig. Wees maar zeker dat niet weinig van die jongens er achteraf mee konden lachen en het een goede training vonden. In Brussel moet je méér gewoon zijn dan dat.

6 jaar geleden heeft men trouwens een TS voor de barricaden geparkeerd en laten spuiten op de ME'ers erachter waarop het waterkanon van de federale politie heeft terug 'geschoten'. Resultaat: voorruit van de brandweerwagen weg geknald, interieur van die rode wagen volledig vernield en enkele brandweermannen groggy naar het ziekenhuis. Business as usual, werd niet om gemaald.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 14 december 2013, 10:41:44
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1228395 date=1386987586
Nu ook niet overdrijven, in België is dit alles niet abnormaal. Los van het geweld van vandaag (dat voor mij ook een brug te ver is), is het onderspuiten van ingepakte ME'ers met schuim of poeder onschuldig.
Pardon!!!!
Schuim, en zeker bluspoeder zijn zeker niet zo onschuldig als je hier wilt doen geloven. Schuim in de ogen we weten allemaal wat voor een uitwerking dat heeft prikkende ogen, blusschuim is gewoon troep. Perfect middel om mee te blussen, maar krijg het niet in de ogen.
Bluspoeder is helemaal troep, ik mag hopen dat dat geen nader uitleg behoeft.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 15 december 2013, 13:00:44

Milquet heeft begrip voor onrust, maar wil brandweermannen geruststellen

13/12 Binnenland Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (cdH) heeft begrip voor de onrust die bij de brandweer leeft over de hervorming van hun statuut, maar benadrukt dat de voorstellen die ze vrijdag heeft ingediend bij de ministerraad, een grote vooruitgang inhouden voor alle brandweerlui.

Wat de verworven rechten betreft, zijn er al verschillende maatregelen voorzien in de tekst, maar zullen er nog preciseringen worden voorgesteld bij de ontmoetingen die vanaf dinsdag op de agenda staan over de overgangsmaatregelen. Na afloop van de ministerraad zei Milquet dat ze een beetje verbaasd was door de manifestatie van de brandweermannen. Ze benadrukt dat het eenheidsstatuut een "evenwichtig compromis" is tussen de wensen van de steden en gemeenten, de federaties en de vakbonden. "Het is het resultaat van meer dan 80 werkvergaderingen. Ze hebben de laatste vijf maanden praktisch op mijn kabinet gewoond", aldus Milquet.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #14 Gepost op: 15 december 2013, 20:04:26
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1228395 date=1386987586
Nu ook niet overdrijven, in België is dit alles niet abnormaal. Los van het geweld van vandaag (dat voor mij ook een brug te ver is), is het onderspuiten van ingepakte ME'ers met schuim of poeder onschuldig. Wees maar zeker dat niet weinig van die jongens er achteraf mee konden lachen en het een goede training vonden. In Brussel moet je méér gewoon zijn dan dat.

6 jaar geleden heeft men trouwens een TS voor de barricaden geparkeerd en laten spuiten op de ME'ers erachter waarop het waterkanon van de federale politie heeft terug 'geschoten'. Resultaat: voorruit van de brandweerwagen weg geknald, interieur van die rode wagen volledig vernield en enkele brandweermannen groggy naar het ziekenhuis. Business as usual, werd niet om gemaald.

Ik ben het met Astrix900 eens, de klappen die gevallen zijn kunnen echt niet door de beugel maar voor de rest moet je er vooral niet al te zwaar aan tillen.
Het is een vorm van "standpunt duidelijk maken, potje duwen en trekken en elkaar daarna de hand schudden".
In Nederland zijn we deze vorm van actie voeren niet gewoon, in Belgie laten de bonden zich niet als een voetveeg gebruiken!
In tegenstelling met Nederland hebben de bonden in Belgie en Frankrijk gewoon heel veel macht, en 1 voor allen en allen voor 1 staat hier hoog in het vaandel.

Dat schuim en poeder niet echt gezond zijn dat weten we,  moet je het ook niet omschrijven als een dodelijk wapen net zoals een stroomstootwapen of een honkbalknuppel
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #15 Gepost op: 4 januari 2014, 20:33:19
en als je 1 van de video's bekijkt van de demonstratie, zie je dat, wanneer de boel uit de hand loopt, en er 1 agent blijft liggen vanwege een verwonding, een aantal brandweermannen bij hem blijft en hem gewoon helpt zoals een hulpverlener dat zou doen. Dat toont maar weer aan dat wat Firefighter Robert al zegt, het een kwestie van duwen, trekken en de handen schudden is. Ja, dat het een pittige demonstratie van de brandweer is, is duidelijk, maar ze doen dat niet zomaar lijkt me.