Zichtbaarheid van signalering op voorrangsvoertuigen

Auteur Topic: Zichtbaarheid van signalering op voorrangsvoertuigen  (gelezen 60056 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 17 december 2013, 09:56:44
Citaat van: HIT link=msg=1229186 date=1387262936
Die vind ik juist te laag zitten vallen vanuit een hoger voertuig alweer minder goed op, terwijl in de gril ze op een veiligere plaats zitten voor steenslag en ze beter opvallen in de spiegels.  O0
Daarom zeg ik ook:
Iets wat ik niet graag zie ;)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #41 Gepost op: 17 december 2013, 10:06:43
Het is mij in de afgelopen jaren opgevallen dat Dash flitsers véél beter opvallen dan grill-flitsers of zoals bij de 13-704 bodemflitsers. En het gaat om opvallen en zichtbaarheid. En met deze combinaties is er altijd een moment waarop de signalering van een voorrangsvoertuig van zowel het daklicht als de grill of bodemflitsers wegvalt uit de achteruit kijkspiegels van de voorligger. Een Dashboard flitser blijft (net als zijspiegel flitsers) keurig in beeld.

(en néé je mag niet te dicht op de voorganger rijden! U dient ter aller tijden tijdig uw voertuig tot stlstand te kunnen brengen zonder daarbij een ander schade of letsel toe te brengen)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


sylvester1986

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 17 december 2013, 10:11:50
@Mopper,

Dit zou dus nog beter zijn 8)
Citaat van: Jeffrey161616 link=msg=997677 date=1329586657
De 'Nieuwe' Rapid Responder Voor ADZHZ


A1 Rapid 18-340 ADRIAAN VOLKERSINGEL SLIEDRECHT RITNR 5255


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #43 Gepost op: 17 december 2013, 10:12:03
Citaat van: Sylvester link=msg=1229207 date=1387270604
Daarom zeg ik ook:
Iets wat ik niet graag zie ;)
Oeps  e050 e050
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #44 Gepost op: 17 december 2013, 10:14:11
Wat ik vooral bijzonder vind zijn de regionale verschillen van de voertuigen, ondanks de LAPV gaat dit nog een paar jaar zo blijven voordat alles gelijk is. Zo lees ik dat sommige collega's liever een dashboard flitser hebben dan grill-flitsers.... Ik zou willen dat wij dit dilemma hadden! Wij hebben op de noodhulp voertuigen niet eens grill-flitsers en moeten het doen met puur en alleen de lichtbak op het dak.
Ook hebben we nog bussen staan met ouderwetse 'draaiers', deze gaan voorlopig nog niet weg want er staat nog maar zo'n 55.000km op de teller en niemand wil er nog in rijden behalve studenten.
De onopvallende auto's hebben stopborden, maar verder geen enkele signalering. De dienstmotoren van de wijkbureaus hebben alleen flitsers aan/naar de voorzijde, maar niets aan de achterzijde....

Kortom, waar de één blij mee is op dit moment is voor de ander alweer ouderwets.  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #45 Gepost op: 17 december 2013, 10:16:39
Laat ik dit dan een goede zichtbaarheid vinden hebben, alleen wigwag neemt wel de zichtbaarheid van de gril weg vind ik.

Citaat van: Jerommeke link=msg=1050072 date=1339798122
Klopt. Flitsers in de grill, flitsers tussen de spiegels en knipperend groot licht  998765

http://www.youtube.com/watch?v=cXfAQidvEN0#ws

Kabdani1990
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #46 Gepost op: 17 december 2013, 11:39:45
Citaat van: HIT link=msg=1229217 date=1387271799
Laat ik dit dan een goede zichtbaarheid vinden hebben, alleen wigwag neemt wel de zichtbaarheid van de gril weg vind ik.

Knipperend groot licht zou in mijn ogen verplicht moeten worden op alle hulpverleningsvoertuigen. Ik ben er zéér tevreden over.
Ik zag recent een (nieuw) AT-voertuig met xenon knipperend groot licht, in het ''ouderwetse'' links-rechts-links-rechts-tegelijk-tegelijk patroon  O0

Toevallig de laaste dagen regelmatig met een onopvallende auto gereden, standaad uitgerust met alleen een strobe daklamp. Ergens een dash-flitser opgesnort en getest... Ook dat werkt geweldig  e050 Komt denk ik mede omdat die echt op de hoogte van de binnenspiegel (in het midden van het voorrangsvoertuig) hangt.

Citaat van: silque link=msg=1229214 date=1387271651
Wat ik vooral bijzonder vind zijn de regionale verschillen van de voertuigen, ondanks de LAPV gaat dit nog een paar jaar zo blijven voordat alles gelijk is.

Een paar jaar is denk ik wat overdreven? Misschien moet de regio eens een besluit gaan nemen om mensen te verplichten ''het oude'' eerst op te maken? Gewoon wachten met het uitleveren van nieuwe auto's bijvoorbeeld. Is toch belachelijk dat men auto's niet gebruikt omdat men ''er niet in wil rijden''.  ::) ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #47 Gepost op: 17 december 2013, 12:30:36
Ik snap wel waarom ze er niet in willen rijden, je moet als werkgever voor deugdelijk materiaal zorgen dan gaan ze er vanzelf in rijden. Die paar jaar zou overigens heel goed kunnen, ondanks de LAPV is veel afhankelijk van een budget. Het is niet dat er jaarlijks een heel wagenpark wordt vervangen......
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #48 Gepost op: 17 december 2013, 13:38:51
Citaat van: silque link=msg=1229214 date=1387271651
Wat ik vooral bijzonder vind zijn de regionale verschillen van de voertuigen, ondanks de LAPV gaat dit nog een paar jaar zo blijven voordat alles gelijk is.

Dat gaat nooit en te nimmer gebeuren! Voordat alles daadwerkelijk vervangen is, loopt de aanbesteding af en gaat er weer het nodige (hopelijk) vervangen worden. Misschien gaan we wel naar MB of BMW. Of komt FIAT met een leuke aanbieding. En wat er dan op het dak en daaronder geschroeft wordt is aan godsgratie overgelaten.

Tot op heden is men er nooit ingeslaagd om het vervangen van materiaal in meer of mindere mate goed te laten verlopen dus in de lijn van de verwachtingen ......rijden jullie met een VW Houran 2014 opzet tegen de tijd dat wij in geheel ander vehicle rijden  :D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #49 Gepost op: 17 december 2013, 16:43:57
Citaat van: silque link=msg=1229214 date=1387271651
Wij hebben op de noodhulp voertuigen niet eens grill-flitsers en moeten het doen met puur en alleen de lichtbak op het dak.

Ook niet in de voertuigen van na de ingang van de LAPV?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein