Zichtbaarheid van signalering op voorrangsvoertuigen

Auteur Topic: Zichtbaarheid van signalering op voorrangsvoertuigen  (gelezen 60236 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #60 Gepost op: 28 december 2013, 13:48:08
Bij ons in het district waren we al redelijk verwend met een dashboard flitser, ingebouwde sirene en stop/volgborden, Avls en c2000 communicatiemiddelen in onze onopvallende auto. Eindelijk wil men nu ook de auto op gaan bouwen zoals de burgerauto van Assen, dus met flitsers in de grille en zelfs in het stopbord achter of hoofdsteunen. Ik heb ze geadviseerd om ook de 'kk' functie in te laten bouwen.

Ze beweren dat dit niet mag en sowieso te duur is. Het is op onze nieuwe opvallende auto's sindskort uitgeschakeld tot grote on tevredenheid.

Nu is mijn vraag: klopt het dat 'kk' niet meer mag? En is er iemand (lsv?) die offerte kan geven voor opbouw zoals genoemd? 'Ze' twijfelen nu nog ivm hoge inbouwprijs...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #61 Gepost op: 28 december 2013, 15:37:27
Citaat van: tcf link=msg=1231983 date=1388234888
Bij ons in het district waren we al redelijk verwend met een dashboard flitser, ingebouwde sirene en stop/volgborden, Avls en c2000 communicatiemiddelen in onze onopvallende auto. Eindelijk wil men nu ook de auto op gaan bouwen zoals de burgerauto van Assen, dus met flitsers in de grille en zelfs in het stopbord achter of hoofdsteunen. Ik heb ze geadviseerd om ook de 'kk' functie in te laten bouwen.

Ze beweren dat dit niet mag en sowieso te duur is. Het is op onze nieuwe opvallende auto's sindskort uitgeschakeld tot grote on tevredenheid.

Nu is mijn vraag: klopt het dat 'kk' niet meer mag? En is er iemand (lsv?) die offerte kan geven voor opbouw zoals genoemd? 'Ze' twijfelen nu nog ivm hoge inbouwprijs...

KK mag wel. mits simultaan. kosten niet veel. relais-verhaal.
De blauwe lampen achterin bij de kopsteunen mag formeel niet. daarom zijn ze in Assen ook niet "af fabriek" ingebouwd.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #62 Gepost op: 30 december 2013, 17:00:56
Men (wagenparkbeheers binnen de Nederlandse politie) beweren inderdaad dat de knipperende koplampen in burgervoertuigen niet zijn toegestaan... En dat alleen de AT's daarvan af mogen wijken. Ik heb hoog en laag gesprongen, onze nieuwe burgerauto is er ook niet mee uitgerust  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #63 Gepost op: 30 december 2013, 18:59:43
Bij ons is er niet eens genoeg geld om de burgerauto's überhaupt uit te rusten, meer dan een stopbord voor en achter zit er niet in. Geen blauw lampje, toeter of zelfs een mob te bekennen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #64 Gepost op: 30 december 2013, 19:20:51
Citaat van: silque link=msg=1232427 date=1388426383
Bij ons is er niet eens genoeg geld om de burgerauto's überhaupt uit te rusten, meer dan een stopbord voor en achter zit er niet in. Geen blauw lampje, toeter of zelfs een mob te bekennen.

Sjees man, das toch bijna onwerkbaar. Hoe is het mogelijk :-\ :-\ :-\
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #65 Gepost op: 30 december 2013, 19:33:14
Er wordt door het blauw ook bar weinig gebruik van de auto's gemaakt. Jammer, want je kunt er veel meer uithalen!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #66 Gepost op: 30 december 2013, 22:09:57
Citaat van: silque link=msg=1232442 date=1388428394
Er wordt door het blauw ook bar weinig gebruik van de auto's gemaakt. Jammer, want je kunt er veel meer uithalen!
Is dat door door onderaf, of van bovenaf. Want vaak wil de werkvloer wel graag (en zien zij ook de mogelijkheden ervan) maar heeft de "gestudeerde" groep daar een andere mening over.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #67 Gepost op: 3 januari 2014, 15:34:20
Nieuwste wagen van de matrialendienst VRR. Leuk is dat hier gekozen is voor LED-Draaipitten.



Foto : Jeffrey van Buuren
 As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aau


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #68 Gepost op: 5 januari 2014, 12:05:43
Waar ik nu wel eens benieuwd naar ben is hoe de advocaten omgaan met de opmerkingen dat een voorrangsvoertuig met OGS te laat opgemerkt was en dat daardoor de aanrijding ontstaan is.

Er moeten toch inmiddels al zat onderzoeken en rechtzaken geweest zijn waarbij een medeweggebruiker opgemerkt heeft dat hij het voorrangsvoertuig nooit gezien had of hoorde aankomen?

En wat zal dan de uitspraak van de rechter zijn. Die heeft inmiddels ook wel uit het veld vernomen dat de OGS soms onder de maat is toch?

Ik neem tenminste niet aan dat alleen hier op het forum dit meerdere malen aan de orde is geweest en dat er nergens anders dan hier de meesten wel op de hoogte zijn van dit probleem.

Gezien de vele ongevallen met OGS voertuigen lijkt mij dat er wel wat info over deze kant van het verhaal naar voren te halen is.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
Reactie #69 Gepost op: 5 januari 2014, 12:39:47
is het niet iets van: wij hadden alles aanstaan, dat je het dan niet hoort of ziet is jouw probleem..? Is even heel kort door de bocht; ik benijd de hulpverleners niet die dergelijke gevallen meemaken, zeker niet als de gevolgen letsel of fatale afloop met zich meebrengen.