Roken onder diensttijd op straat?

Auteur Topic: Roken onder diensttijd op straat?  (gelezen 18268 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #10 Gepost op: 16 december 2013, 20:21:21
Citaat van: DiNozzo link=msg=1229041 date=1387219679
Gelukkig doe ik dat nooit tijdens/voor diensttijd  :-X >:D.

Ik vind roken waar het publiek je kan zien niet professioneel. Ik vind roken in de baas zijn tijd ook niet kunnen. De gemiddelde roker bij ons rookt een keer of 5 per dag (een aantal nog meer) en elke keer een minuut of tien. Dat mag allemaal maar als ik 50 minuten ga darten op het werk heb ik binnen no-time de baas in mijn nek hangen.

Ja , wie gaat er dan ook darten in de baas zijn tijd. IS toch ook te belachelijk voor woorden...... 98uiye 98uiye 98uiye


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #11 Gepost op: 16 december 2013, 20:26:36
Citaat
Ik vind roken waar het publiek je kan zien niet professioneel. Ik vind roken in de baas zijn tijd ook niet kunnen.

Mee eens , wij mogen het ook niet. Is ook lastig hé, sigaret in mond en fluitje blazen... ;D
Rook zelf niet.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 16 december 2013, 20:28:13
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1229053 date=1387221681
Ja , wie gaat er dan ook darten in de baas zijn tijd. IS toch ook te belachelijk voor woorden...... 98uiye 98uiye 98uiye
Die goede 'oude' Luchtmacht tijd e050 >:D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #13 Gepost op: 16 december 2013, 20:37:01
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1228885 date=1387181359
Ach, ik zie de bui alweer hangen. Weer een eindeloze discussie.

Mag een xxxx kauwgom eten op straat, of een boterhammetje? Mag hij/zij lachen of een geanimeerd gesprek voeren met een bekende, terwijl hij/zij wellicht bij een ernstig incident staat? Mag hij zij op straat een keer aan zijn/haar kont krabbelen op straat? Of een scheet laten?

Waar ligt de grens bij het op micronivo zeuren wat iemand in uniform wel of niet mag. Het zijn mensen, met menselijke behoeftes. Geen robotten.

Precies. En iedere tamme eend met uniform aan weet over het algemeen prima wat wel en niet kan in het zicht van ***vul maar in*** (camera's, omstanders, je chef, weet ik wat)

En dan nog; soms is het niet anders. Ieder mens heeft z'n natje en droogje nodig. Als daar een peukie bij hoort, prima. Of je nou een milkshake staat te lurken, je bammetje naar binnen propt of een peuk rookt; zolang zoiets niet gebeurt terwijl je het verkeer staat te regelen of aan het reanimeren bent etc, prima.  ;D
Een beetje uit het zicht staan is voldoende.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #14 Gepost op: 16 december 2013, 20:51:00
Zoals de OVD afgelopen zomer tegen zijn collega's (HG) zei waarmee ik een peuk stond te roken; "Maak gdvrdmme die peuken uit, dat er iemand sterft tijdens jullie reanimatie straks is tot daar aan toe maar dan hoeft dat niet door jullie nicotine damp te komen". Ik vond het wel humor...  0098  Hij rookte zelf trouwens ook.

Zolang dit niet tijdens daadwerkelijk inzet of afhandeling gebeurd lijkt mij dat toch niet zo'n probleem...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


LaurensHaarlem

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • Maakt foto's en video's
    • Laurens Bosch
Reactie #15 Gepost op: 26 december 2013, 02:02:50
Begrijp me zeker niet verkeerd! Ben er niet op uit om een statement te maken van "het kan niet e.d. 98uiye" maar was gewoon geïnteresseerd of er bepaalde richtlijnen voor zijn. Ik vind t prima kunnen eigenlijk, net zoals je niet raar belerend moet gaan kijken als hulpverleners lachend met elkaar praten tijdens reanimantie. Bij ons staat er vaak een ambu idd 's nachts in de stad bij de broodjestent, en gelijk hebben ze! Maar was dus geen intentie tot aanzwengelen discussie, just interrested.
https://twitter.com/BoschLaurens  https://twitter.com/NieuwsFoto_Nu  https://www.facebook.com/NieuwsFoto.nu


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #16 Gepost op: 26 december 2013, 13:02:57
Citaat van: keesvisser link=msg=1231534 date=1388019770
Begrijp me zeker niet verkeerd! Ben er niet op uit om een statement te maken van "het kan niet e.d. 98uiye" maar was gewoon geïnteresseerd of er bepaalde richtlijnen voor zijn. Ik vind t prima kunnen eigenlijk, net zoals je niet raar belerend moet gaan kijken als hulpverleners lachend met elkaar praten tijdens reanimantie. Bij ons staat er vaak een ambu idd 's nachts in de stad bij de broodjestent, en gelijk hebben ze! Maar was dus geen intentie tot aanzwengelen discussie, just interrested.

De meeste werkgevers hebben een regel in de trant van 'representatief uiterlijk en gedrag', maar dat is niet echt duidelijk. Een keiharde regel is er niet altijd. Bij ziekenhuizen soms weer wel. Zo heeft het OLVG een aparte rooktuin voor personeel, uit het zicht van patienten en bezoekers. Daar is het roken in je witte pak voor de deur of in de rooktuin van patienten niet toegestaan. Ik werk tegenwoordig in het VUMC, waar personeel (ook in het wit) vrolijk voor de hoofdingang in de rook abri staat te paffen. Dat vind ik dan weer geen gezicht, maar het ziekenhuis heeft daar geen regels voor (of tegen). Zelf ga ik altijd naar een rook abri aan de achterzijde, waar vrijwel geen patienten komen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #17 Gepost op: 30 december 2013, 13:09:56
Het ligt aan de situatie vind ik, als jij uren bij een lint staat of ergens anders en de omgeving is rustig kun je best een peukje opsteken. Ik vind het anders als mensen in de dienstvoertuigen roken of op drukke plekken staan te paffen, vind het er niet uit zien en zeg er ook wat van.  Een keer met een aanrijding op een drukke weg stond een collega op de vluchstrook te paffen, overal pers en weetikhoeveel auto's die passeren.  :(
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 1 november 2014, 21:10:14
De agent lijkt op de foto's te roken, vinden jullie dit kunnen op deze manier?
http://www.compactmedia.nl/2014/11/01/koperdief-aangehouden-na-diefstal-in-assen/


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #19 Gepost op: 2 november 2014, 20:34:48
Ik vind over het algemeen (niet alleen die situatie) het niet kunnen dat agenten roken op straat. Het ziet vaak niet uit, daarbij vind ik dat je bezig moet zijn met je werk, ookal kan je op dat moment niks betekenen. Dan sta je maar te kijken met armen over elkaar.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel