Brandblusser in politievoertuigen

Auteur Topic: Brandblusser in politievoertuigen  (gelezen 21238 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #20 Gepost op: 18 december 2013, 09:00:17
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1229043 date=1387219976
Wij hebben in de Volvo wel een grote brandblusser zitten. Welke overigens 7 v/d 10x ook niet toereikend is.

Kom een dagje langs vriend, dan zal ik je bijscholen in de schone kunst van brandbestrijding !


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #21 Gepost op: 19 december 2013, 12:17:01
Citaat van: Breathe link=msg=1229244 date=1387281720
En uit betrouwbare bron weet ik ook dat die blusser bedoelt is voor eigen veiligheid en niet om autobrandjes oid te blussen, waarom staat hierboven ook al een aantal keer. Schoenmaker blijf bij je leest  O0
Precies heb zelf al een keer meegemaakt dat een hoestende  politieagent uit de brandende woning kwam lopen met een 2 kg blusser in zn hand. Nadat hij door de ambu was onderzocht maakte onze bv ook direct de opmerking, Waarom deed je dat? Ik ga toch ook geen boeven vangen :)

Maar probleem bij dit soort autobranden is dat wil je echt effect hebben je de motorkap open moet maken en kan me voorstellen dat de politie dat niet zo snel doet. Als je van buitenaf blust staat na 2 min de auto weer volledig in lichterlaaie omdat hij onder de kap blijft branden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #22 Gepost op: 19 december 2013, 12:49:49
Citaat van: wjr307 link=msg=1229861 date=1387451821
Maar probleem bij dit soort autobranden is dat wil je echt effect hebben je de motorkap open moet maken en kan me voorstellen dat de politie dat niet zo snel doet. Als je van buitenaf blust staat na 2 min de auto weer volledig in lichterlaaie omdat hij onder de kap blijft branden.

Maar laten we dat ook alsjeblieft niet gaan doen. Het openen van de kap zorgt er voor dat alle warmte ineens weg kan, en er meer zuurstof is. De kap zomaar openen kan best wel letsel veroorzaken.

Het beste is gewoon de kap dicht laten. Auto op de handrem en uit de versnelling en eventueel blussertje leegspuiten in de grill heb ik altijd geleerd.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


guest12562

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 19 december 2013, 12:53:12
Citaat van: Defender link=msg=1229292 date=1387289009
Dat ben ik niet met je eens. De burger mag best wat meer zelfredzaam zijn. Zeker in deze tijd zijn wanneer er heel veel kleine buitenbrandjes zijn. De burger kan er zo een emmer water over heen gooien en de brand is uit. Die paar honderd euro gemeenschapsgeld kunnen ze veel beter ergens anders voor gebruiken.

Zelfredzaam is wel het toverwoord deze dagen ook om te bezuinigen, helaas is de mentaliteit niet meer zo, andere helpen is een zeldzaamheid.
Ik ben het met je eens dat je best zelf wat kan doen, maar helaas blijkt de praktijk weerbarstiger, sterker ik denk dat de burger steeds meer van de overheid gaat verwachten ivm stijgende kosten. Maar mss zie ik het te donker in.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #24 Gepost op: 20 december 2013, 11:48:16
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1229870 date=1387453789
Maar laten we dat ook alsjeblieft niet gaan doen. Het openen van de kap zorgt er voor dat alle warmte ineens weg kan, en er meer zuurstof is. De kap zomaar openen kan best wel letsel veroorzaken.

Het beste is gewoon de kap dicht laten. Auto op de handrem en uit de versnelling en eventueel blussertje leegspuiten in de grill heb ik altijd geleerd.

Geef ook aan dat de politie de kap niet moet openen. Als je hem dus naar jouw voorbeeld in de grill leegspuit brand die na 2 min weer (als die goed brand) dus vandaar altijd ons bellen en niet teveel zelf gaan kloten


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #25 Gepost op: 20 december 2013, 12:12:32
Citaat van: wjr307 link=msg=1230198 date=1387536496
Geef ook aan dat de politie de kap niet moet openen. Als je hem dus naar jouw voorbeeld in de grill leegspuit brand die na 2 min weer (als die goed brand) dus vandaar altijd ons bellen en niet teveel zelf gaan kloten

Nee, top! Als je in de grills spuit zal die ongetwijfeld wel weer verder gaan branden, maar als je hem daardoor weer 2 minuten terug dringt wint de brandweer weer tijd. Dat kan er voor zorgen dat de cabine nu net niet uitbrand.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 20 december 2013, 16:38:09
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1230211 date=1387537952
Nee, top! Als je in de grills spuit zal die ongetwijfeld wel weer verder gaan branden, maar als je hem daardoor weer 2 minuten terug dringt wint de brandweer weer tijd. Dat kan er voor zorgen dat de cabine nu net niet uitbrand.  :)
Dat maakt toch geen verschil meer uit, na een brand onder de motorkap en een blussing met poeder is een beetje auto al snel totall-los verklaard. Dus maakt die cabine ook niks meer uit.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #27 Gepost op: 20 december 2013, 16:52:50
Citaat van: Peter71 link=msg=1230275 date=1387553889
Dat maakt toch geen verschil meer uit, na een brand onder de motorkap en een blussing met poeder is een beetje auto al snel totall-los verklaard. Dus maakt die cabine ook niks meer uit.

Is dat zo? Iets met persoonlijke spullen, verkoop van materialen aan de autosloop en het milieu.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 20 december 2013, 17:00:34
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1230281 date=1387554770
Is dat zo? Iets met persoonlijke spullen, verkoop van materialen aan de autosloop en het milieu.  :)
Voor de verzekering is een auto die in de brand heeft gestaan al erg snel totall-los, de eigenaar krijgt nog wat geld terug afhankelijk van de dagwaarde en kan opzoek naar een andere auto. Een autosloop haalt zijn wrakken bij een berger op, en bekijkt zelf wat hij er nog van kan gebruiken. Als we het millieu willen sparen kun je beter de blusser ook niet gebruiken 0098


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,327
Reactie #29 Gepost op: 20 december 2013, 17:02:56
Bluspoeder is de kift voor de electronica in de auto ( en Monnex-poeder schijnt ook niet best te zijn voor je gezondheid..).