Toch punten van verbetering bij politie

Auteur Topic: Toch punten van verbetering bij politie  (gelezen 5978 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rob dierenambulanc

  • Gast
Gepost op: 9 juni 2005, 23:13:13
Ik heb vanavond gekeken naar het programma van Peter R de Vries. In de uitzendingen kwamen een aantal punten naar voren waar de politie toch wat steken laat vallen. Nu vind ik het parkeerincident bij de KLPD nog niet zo erg, had zelfs wat komische.
Ernstiger is natuurlijk dat er gevoelige informatie achter blijft in een gehuurde bus. En dat met gevoelige informatie naar een verkeerd adres wordt gestuurd.

Nu is mijn vraag hoe de doorsnee politie omgaat als een doorsnee burger voor een lullige parkeerovertreding wordt verbaliseert en dan de genoemde blunders voor de voeten wordt gegooid.

Wat ik wil zegen dat door dit soort praktijken de gelovigheid en de voorbeeldfunctie van de politie toch wel een beetje zoek is

Hopelijk kan er bij alle regio's een plan van aanpak komen om dit soort dingen de kop in te drukken en bij schade van de regels passende maatregelen worden genomen. Bijvoorbeeld zag ik zelf van de week een politieagent druk bellend zonder handsfree in een pittenauto. Overtreding al goed voor 140 euro.

Maar goed de tijd zal het leren.




jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2005, 23:50:07
Als je mij vraagt of ze bij die parkeergarage iets fout doen....zeg ik nee... zou ik zelf ook doen...ligt aan de exploitant van de garage...3 uur is te lang....

En bellen in een politieauto is niet netjes inderdaad, maar voor hetzelfde geld is dat even nodig... en dan staat het bellen gelukkig ook in het RVV waar je indien nodig vrijstelling van hebt...is een carkit natuurlijk beter... maar ja...geld ::)

Gevoelige informatie is inderdaad jammer dat het achterblijft... is een kwestie van discipline..tellen wat je uitgeeft en aan wie..
foutje met een faxnummer is ook jammer.. en als je dan de politie op schiphol gaat bellen....die bestaat niet volgens mij.... dat is namelijk de Kmar ::) als je dan een verhaal gaat ophangen over de politie is het natuurlijk vreemd als ze je niet snappen bij de receptie....en dan is het natuurlijk logsich om met die hele gevoelige informatie naar Peter R de vries te hollen...die kan dat namelijk dan 6 keer laten zien zodat het hele land weet wie er in de CIE zitten in amsterdam ::)


Vind het trouwens allemaal wel erg opgeblazen door Peter R...hij heeft ook best af en toe gelijk, maar ik zie in 1 uitzending 3 x dezelfde beelden terug...vrij zinloos...maar ja...je moet toch je tijd vullen denk ik dan...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2005, 09:17:24
Als je mij vraagt of ze bij die parkeergarage iets fout doen....zeg ik nee... zou ik zelf ook doen...ligt aan de exploitant van de garage...3 uur is te lang....

En bellen in een politieauto is niet netjes inderdaad, maar voor hetzelfde geld is dat even nodig... en dan staat het bellen gelukkig ook in het RVV waar je indien nodig vrijstelling van hebt...is een carkit natuurlijk beter... maar ja...geld ::)


over dat parkeren ben ik het wel met je eens, er staat tenstlotte nergens dat het niet mag ;D

en over die carkit, ja dat is wel leuk, maar met al die verschillende mobieltjes kun je toch niet een carkit in de autos bouwens want dan past het mobieltje der toch niet in
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2005, 11:01:58
Tja, mensen die om dat soort redenen een eigen partij willen oprichten zoals Peter R. kan ik ook niet echt serieus nemen. Gewoon met een korreltje zout nemen wat ie allemaal beweert.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2005, 11:43:20
Dat ik het ook zou doen met die garage.....?? Ik denk het wel! Maar is het integer??? Je boort iemand geld door z'n neus... je staat er wel de gehele dag!!

Het is trouwens onduidelijk gebleven of het personeel ook een parkeervergoeding krijgt?

Peter RRRRrrrrr de Vries gaat er inderdaad met een vergroot glas naar kijken om toch zijn uitzending vol te krijgen!
Het enige schokkend vond in inderdaad de naam en tel van de CIE werknemer.. :-X die kan nu een andere functie gaan zoeken. De rest van de informatie vond ik niet echt schokkend.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2005, 11:47:49
Tjonge jonge wat een ramp,er komt een creatieve manier van parkeren aan bod,die al een tig jaren bestaat wat een wereld ontdekking.

Ik doe het ook,als servicemonteur ben ik op sommige dagen rustig 30 tot 40 euro aan parkeergeld kwijt.Dus als ik bij een parkeergarage zie,dat ik de eerste 2 uur gratis sta.Dan duik ik daar ook in,en vlak voor het verstrijken van de parkeertijd er weer uit te rijden.
Om dan bij de ingang er weer in te gaan.

En iemand geld door de neus boren?Gemeentes verdienen zat  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2005, 12:01:59
Tjonge jonge wat een ramp,er komt een creatieve manier van parkeren aan bod,die al een tig jaren bestaat wat een wereld ontdekking.

Ik doe het ook,als servicemonteur ben ik op sommige dagen rustig 30 tot 40 euro aan parkeergeld kwijt.Dus als ik bij een parkeergarage zie,dat ik de eerste 2 uur gratis sta.Dan duik ik daar ook in,en vlak voor het verstrijken van de parkeertijd er weer uit te rijden.
Om dan bij de ingang er weer in te gaan.

En iemand geld door de neus boren?Gemeentes verdienen zat  ;)

Dit was een particuliere parkeergarage van RoDamCo..... Als je dus aandelen daarin hebt... boren ze jou ook geld door de neus  ;D ;D ;D

Is 9 euro per dag nu echt zoveel voor een parkeergarage? Als iedereen zou betalen zou het misschien daar nog wel iets minder kunnen. Daarnaast kan de politie een contract opmaken met de eigenaar dat zijn personeel een gereduceerd tarief betaalt voor het parkeren (door dat de politie de eigenaar een vast/variabel bedrag betaald). Dus als die 9 euro nog te veel is zijn er wel extra mogelijkheden om dat te drukken op een integere manier  ;).


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #7 Gepost op: 10 juni 2005, 17:07:43
Wat ik wil zegen dat door dit soort praktijken de gelovigheid en de voorbeeldfunctie van de politie toch wel een beetje zoek is

En dat is nou juist waar ik het niet mee eens ben. Je kan niet 50.000 politiemensen afrekenen op fouten die door een klein percentage worden gemaakt. Dus je kan niet alels over één kam scheren. Het zijn juist kortzichtige lieden die na zo'n uitzending DE politie erop aankijken.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 10 juni 2005, 17:15:26
En dat is nou juist waar ik het niet mee eens ben. Je kan niet 50.000 politiemensen afrekenen op fouten die door een klein percentage worden gemaakt. Dus je kan niet alels over één kam scheren. Het zijn juist kortzichtige lieden die na zo'n uitzending DE politie erop aankijken.


Het is jammer dat Peter R de vries alleen maar de politie als voorbeeld stelde,nu ligt de zwarte piet weer bij de politie.Terwijl de gemiddelde burger hetzelfde doet,zeker als je daarmee gratis kan parkeren.

Tja jammer voor de eigenaar van die parkeergarage,maar als je 3 uur lang gratis mag parkeren.Dan kun je erop wachten dat dit gebeurt.
Moet hij toch bij zich zelf afvragen of dat wel zo slim was geweest.
Maar zolang de parkeergelden zo onbeschoft hoog blijven,zal dit wel blijven bestaan


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #9 Gepost op: 10 juni 2005, 17:16:53
Al zouden die lui niet van de KLPD geweest zijn. Zoiets hoort gewoon niet!