16 nieuwe tankautospuiten voor brandweer Amsterdam - Amstelland

Auteur Topic: 16 nieuwe tankautospuiten voor brandweer Amsterdam - Amstelland  (gelezen 66039 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #40 Gepost op: 3 januari 2014, 14:56:43
De voertuigen rijden geruime tijd ( meer als ene jaar) al rond met dit systeem  098uo
Het gaat om het BOS / MDT systeem dus niks nieuws op de nieuwe voertuigen na dan.

Volgens mij word de BEHEER ts de ruil ts voor de regio vanaf de pier en niet voor het BOCAS
De 9233 is namelijk de ruil ts wanneer er voertuigen in onderhoud gaan!
ACH & HBT


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #41 Gepost op: 3 januari 2014, 15:14:11
Citaat van: Fire shark link=msg=1233845 date=1388757403
De voertuigen rijden geruime tijd ( meer als ene jaar) al rond met dit systeem  098uo
Het gaat om het BOS / MDT systeem dus niks nieuws op de nieuwe voertuigen na dan.
Een systeem wat dus al redelijk wijd gebruikt wordt in het land. ::)
Ook Utrecht gebruikt alweer de nodige jaartjes het BOS/MDT systeem. ;)


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #42 Gepost op: 4 januari 2014, 16:05:46
Iemand enig idee hoe dat precies gaat werken, die dompelpompjes die op de nieuwe TS'en komen?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #43 Gepost op: 4 januari 2014, 16:39:25
Citaat van: Djseb link=msg=1234067 date=1388847946
Iemand enig idee hoe dat precies gaat werken, die dompelpompjes die op de nieuwe TS'en komen?

Ongeveer het zelfde als de DPU maar dan in een handzamer formaat.
Dompelpomp gooi je bijvoorbeeld in de gracht en via 75 mm persslangen en verzamelstuk zal het water in de bluspomp gepompt worden.


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #44 Gepost op: 4 januari 2014, 17:26:21
Dan snap ik hem helemaal, ik had al zo'n flauw vermoeden dat de dompelpomp ook nog aangesloten moest worden op de normale pomp. Bedankt voor de uitleg! Ben ook erg benieuwd hoe de verlichting het gaat doen onder lichte omstandigheden (zomerdag), maar dat zal de praktijk vanzelf uitwijzen! :) Persoonlijk vind ik de balk die nu op de TS'en van de vorige serie (Uithoorn, Aalsmeer, Ouderkerk enz.) mooier.
http://www.kazerneaalsmeer.nl/?page_id=1088


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Reactie #45 Gepost op: 5 januari 2014, 13:13:53
Of die van de generatie daarvoor, waar oa de autospuit van Hendrik mee rijdt.

TS Brandweer Amsterdam Kazerne Hendrik


samabith

  • Jeugdleider jeugdbrandweer Tiel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 154
  • Jeugdbrandweer Tiel
Reactie #46 Gepost op: 5 januari 2014, 14:00:05
Mij lijkt het dat de dompelpomp standaard aangesloten staat aan de pomp. Hier in de regio (Gelderland-Zuid) rijden ze ook rond met dompelpompen op de voertuigen. Deze staan boven de pomp op een grote rol. Gewoonweg de dompelpomp eruit trekken en in het water gooien en je hebt gelijk water. Deze zijn met invoering van de betuweroute ingebouwd in de voertuigen.


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #47 Gepost op: 5 januari 2014, 14:03:38
leuk de nieuwe voertuigen maar het ogs is niet goed aangesloten oranje en blauw gelijk aan mag volgens mij niet
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #48 Gepost op: 5 januari 2014, 14:03:48
Citaat van: Djseb link=msg=1234081 date=1388852781
Dan snap ik hem helemaal, ik had al zo'n flauw vermoeden dat de dompelpomp ook nog aangesloten moest worden op de normale pomp. Bedankt voor de uitleg! Ben ook erg benieuwd hoe de verlichting het gaat doen onder lichte omstandigheden (zomerdag), maar dat zal de praktijk vanzelf uitwijzen! :) Persoonlijk vind ik de balk die nu op de TS'en van de vorige serie (Uithoorn, Aalsmeer, Ouderkerk enz.) mooier.
http://www.kazerneaalsmeer.nl/?page_id=1088

De dompelpomp gaat op de normale pomp van de autospuit worden aangesloten met persslangen ipv de zuigslangen wordt het water nu gewonnen via de dompelpomp.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #49 Gepost op: 5 januari 2014, 14:04:46
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1234075 date=1388849965
Ongeveer het zelfde als de DPU maar dan in een handzamer formaat.
Dompelpomp gooi je bijvoorbeeld in de gracht en via 75 mm persslangen en verzamelstuk zal het water in de bluspomp gepompt worden.
Bijna goed, wij hebben ook een dompelpomp op onze TS, de dompelpomp voed inderdaad de bluspomp maar dan wel met een 150mm slang en zonder broekstuk.  Ook is het mogelijk om zelf water te trekken met je zuigslang en evt een andere TS welke niet bij de waterkant kan komen ( om wat voor reden dan ook ) te voeden met je dompelpomp.  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid