16 nieuwe tankautospuiten voor brandweer Amsterdam - Amstelland

Auteur Topic: 16 nieuwe tankautospuiten voor brandweer Amsterdam - Amstelland  (gelezen 66348 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #50 Gepost op: 5 januari 2014, 14:49:10
Waar ik wel heel erg benieuwd naar ben is de werking van deze dompelpompen in slootjes met een laag niveau.
Op de spuiten van oa. Uithoorn en Aalsmeer liggen nu platte zuigbakken om uit ondiepe sloten water te kunnen halen.
Hoe gaat dit met de DPU's? Iemand ervaring?
ACH & HBT


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #51 Gepost op: 5 januari 2014, 14:59:07
Citaat van: Fire shark link=msg=1234263 date=1388929750
Waar ik wel heel erg benieuwd naar ben is de werking van deze dompelpompen in slootjes met een laag niveau.
Op de spuiten van oa. Uithoorn en Aalsmeer liggen nu platte zuigbakken om uit ondiepe sloten water te kunnen halen.
Hoe gaat dit met de DPU's? Iemand ervaring?
Tot nu toe heb ik er nog geen problemen gehad met de waterwinning. Je kan al best snel terecht met je unit. Maar als er echt weinig water staat of als er veel begroeiing is heb je daar ook last van met je normale zuigslang.( wel moet ik vermelden dat wij de pompelpomp hebben ivm de betuweroute, daar worden de sloten door het waterschap goed op diepte gehouden voor de waterwinning).   Om dit probleem voor te zijn hebben we 'de hulk' (groene buis  ;D) op het voertuig liggen. Een idee uit de tuinbouw/fruitteelt. Dit is een pvc buis welke vol zit met horizontale sleufjes over de volle lengte, hierbij heb je geen last van de vele begroeiing in sloten en kan je ook bij laag water al snel terecht in open water.  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #52 Gepost op: 5 januari 2014, 18:47:32
Citaat van: nrkvbdnh link=msg=1234252 date=1388927018
leuk de nieuwe voertuigen maar het ogs is niet goed aangesloten oranje en blauw gelijk aan mag volgens mij niet

Amsterdam heeft wat dat betreft lak aan de regels. Ook diverse andere nieuwe voertuigen beschikken (in het totaal) niet over amber signalering.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #53 Gepost op: 5 januari 2014, 21:51:55
Citaat van: pompbediende link=msg=1234254 date=1388927086
Bijna goed, wij hebben ook een dompelpomp op onze TS, de dompelpomp voed inderdaad de bluspomp maar dan wel met een 150mm slang en zonder broekstuk.  Ook is het mogelijk om zelf water te trekken met je zuigslang en evt een andere TS welke niet bij de waterkant kan komen ( om wat voor reden dan ook ) te voeden met je dompelpomp.  O0

Dit wilde ik inderdaad net opmerken, dat is dan nog sneller dan dat je 2x 75mm slangen moet uitrollen en een verzamelstuk op de pomp moet plaatsen. Hoewel je het verzamelstuk natuurlijk ook op de pomp kan laten zitten als je toch geen zuigbuizen meer hebt.

En over wat voor dieptes praten we dan waaronder je DPU niet meer goed kan gebruiken? 30/40/50cm?

Ik vind het op zich wel grappig dat Amsterdam wel altijd alles anders doet dan de rest van Nederland (ik kom zelf uit de regio Amsterdam 098uo). Maar dat de amber signalering niet op bepaalde nieuwe voertuigen zit snap ik niet helemaal, net zoals die (zielige) pitten die op het dat van de nieuwe TS'en zit. Wil natuurlijk niets zeggen over de lichtopbrengst, maar uit een compleet gevulde balk zal ongetwijfeld meer licht komen. Nu heb ik niet echt heel veel zicht op de kosten van de diverse soorten blauw blauw (lichtbalk, pit, etc) maar het lijkt me dat wanneer je dit optelt bij de totale kosten van de tankautospuit dit bedrag bijna weg valt?!


BRW4120

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
  • Beheerder Meldkamer
Reactie #54 Gepost op: 5 januari 2014, 23:45:18
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1233368 date=1388596447
Weet iemand wat er bedoelt word met de TS van beheer? Waarvoor is dit voertuig, en de functie daarbij?.. kan het niet helemaal plaatsen

Beheer is Pier Afrika,
Deze voertuigen zullen worden ingezet op de kazernes als het originele voertuig van deze kazerne onderhoud nodig heeft.
Dit kan zijn regulier onderhoud, of storing.
Alle voertuigen van beheer beginnen met 92xx , voertuigen van Bocas, zijn bedoeld voor opleidingen en oefeningen. Deze beginnen met 94xx


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #55 Gepost op: 25 januari 2014, 09:36:59
Citaat van: Jerommeke link=msg=1234320 date=1388944052
Amsterdam heeft wat dat betreft lak aan de regels. Ook diverse andere nieuwe voertuigen beschikken (in het totaal) niet over amber signalering.

Nou nou nou, wat een negativiteit. Het kan ook gewoon een aansluit-foutje zijn van de opbouwer, toch ?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #56 Gepost op: 25 januari 2014, 10:57:31
Citaat van: Djseb link=msg=1234391 date=1388955115

Ik vind het op zich wel grappig dat Amsterdam wel altijd alles anders doet dan de rest van Nederland (ik kom zelf uit de regio Amsterdam 098uo).

De dompelpomp als waterwinner wordt al jaren gebruikt bij bijvoorbeeld de korpsen lang de grote rivieren waar het water soms over wat langere afstanden en/of grotere hoogten moet worden gewonnen.
Daarnaast ben je veel flexibeler met de opstelling van de autospuit, autospuit neerzetten en dompelpomp met slang snel uitlopen in plaats van passen en meten voor de zuigbuizen.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #57 Gepost op: 16 februari 2014, 23:32:29
Is er inmiddels al nieuwe info over deze Tankautospuiten? Zijn er bijvoorbeeld al auto's helemaal afgebouwd? Ben wel nieuwsgierig!
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #58 Gepost op: 17 februari 2014, 00:18:41
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1244674 date=1392589949
Is er inmiddels al nieuwe info over deze Tankautospuiten? Zijn er bijvoorbeeld al auto's helemaal afgebouwd? Ben wel nieuwsgierig!

Nee, nog geen nieuws van dat front.


mcwoofer

  • ICT Projectmamanger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #59 Gepost op: 9 maart 2014, 12:01:29
Kwamen afgelopen vrijdag vlak voor vijf uur in colonne over de A 10 West. Waarschijnlijk onderweg naar pier Afrika.  Voorop en achteraan een busje van logistiek. Had geen foto toestel bij de hand helaas. Wel mooi gezicht