16 nieuwe tankautospuiten voor brandweer Amsterdam - Amstelland

Auteur Topic: 16 nieuwe tankautospuiten voor brandweer Amsterdam - Amstelland  (gelezen 66573 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #90 Gepost op: 13 december 2014, 18:28:29


Oke, dankje! O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #91 Gepost op: 14 december 2014, 12:53:15
Citaat van: Piecke link=msg=1314162 date=1418489048
Misschien een domme vraag, maar wie maakt die beslissing welke balk erop komt eigenlijk? Is dat de veiligheidsregio of de leverancier?

Aangezien Amsterdam op ieder nieuw voertuig (als een van de weinige in Nederland) deze balken plaatst kan je er in dit geval van uitgaan dat Amsterdam dat heeft besloten
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #92 Gepost op: 14 december 2014, 13:25:26
Citaat van: Jerommeke link=msg=1314315 date=1418557995
Aangezien Amsterdam op ieder nieuw voertuig (als een van de weinige in Nederland) deze balken plaatst kan je er in dit geval van uitgaan dat Amsterdam dat heeft besloten

Dit is idd een keuze van Amsterdam zelf. En zo ontzettend slecht zichtbaar zijn ze nu ook weer niet. Er wordt bekeken of de balkjes van de nieuwe autospuiten iets omhoog geplaatst kunnen worden zodat ze wat hoger op het voertuig komen te staan. En dat er betere producten op de markt verkrijgbaar zijn mogen duidelijk zijn. Maar gezien de uniformiteit en de daaraan gekoppelde uitwisselbaarheid van onderdelen is de overstap naar iets anders geen goedkope en daardoor een die niet zo snel gezet zal worden. Ik moet zeggen dat er goed wordt nagedacht over de opvallendheid en hoorbaarheid van de Amsterdamse voertuigen en dat er veel ruimte is voor participatie in dat proces vanaf de werkvloer.  Het is te hopen dat een constructie als bij de napo, waarbij voertuigen centraal worden ingekocht en opgebouwd, ons bij de brandweer bespaard blijven, tenzij er daar wel ruimte is om mee te mogen denken en beslissen over de in- en opbouw van de voertuigen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #93 Gepost op: 14 december 2014, 13:45:30
Citaat van: 7131 link=msg=1314323 date=1418559926
Dit is idd een keuze van Amsterdam zelf. En zo ontzettend slecht zichtbaar zijn ze nu ook weer niet. Er wordt bekeken of de balkjes van de nieuwe autospuiten iets omhoog geplaatst kunnen worden zodat ze wat hoger op het voertuig komen te staan.

Het jammere aan de balkjes die er geplaatst zijn, net als op de SB van Amstelveen voor meer als de helft leeg zijn.
Als ze volgestopt worden (of in ieder geval de voor & zijkanten) heb je al een aardige winst.
De bussen van Aalsmeer/Uithoorn, de OVD's en de nieuwe A-wagens zijn wel volgestopt en die zie je aardig.
Ik vraag me oprecht af wat deze balkjes kosten en wat het prijsverschil is met bijvoorbeeld een Hänsch Comet.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #94 Gepost op: 14 december 2014, 14:04:04
Op de sirene hebben ze in ieder geval niet bezuinigd!


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #95 Gepost op: 15 januari 2015, 00:40:59
Om dan toch nog even door te zeuren over de lichtbalken...

Ik heb geen idee of ik mag verwijzen naar webshops e.d. ivm promotie e.d. Mijn intentie is alleen puur informatieve dingen neer te zetten, en heb dan ook totaal geen verband met de webshop ;)!

Hier allereerst een webshop die de megaflash verkoopt in alle varianten.

De duurste variant 208cm (3500 serie)
Met 168 x 1W led kost 2100 euro.
http://www.strobesupply.eu/a-24669383/megaflash-led-lichtbalken/mega-flash-led-lichtbalk-lengte-208-3-cm/

De goedkoopste varianten kosten rond de 400 euro:
http://www.strobesupply.eu/c-1635169/megaflash-led-lichtbalken/

Als je een model aanklikt kan je dat model helemaal configureren met welke kleur leds, welke kleur kap, hoeveel leds (alleen bij de grotere modellen), bediening enz enz.

Hier drie filmpjes van wat grotere megaflash (3500) uitvoeringen onder schemer en onder dag om beeld te krijgen van de lichtopbrengst:
http://www.youtube.com/watch?v=683UI7r0jf0#ws
http://www.youtube.com/watch?v=FnSfdMojxac#
http://www.youtube.com/watch?v=zjKVMDnmiFg#ws

En nog een amerikaanse site met prijzen van whelen:
http://www.strobesnmore.com/Full-Size-Lightbars.html

Als ik het zo beoordeel is het het niet waard om 2000 (of 5000) euro of iets in die trant te besparen op een voertuig wat 300.000 euro?? kost...


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #96 Gepost op: 15 januari 2015, 16:48:25
We hebben het hier over 16 TS'en, dus
16 * €2000,- = €32.000,-,
16 * €5000,- = €80.000,-.

Da's knap geld hoor. Ik vind een blauwe kosmische vlek op een voertuig ook best grappig, maar ik geef toch prioriteit aan hetgeen waar het voertuig voor bedoeld is: brandweerwerk. Voor dat geld kan je heel veel leuke dingen kopen welke mij helpt in hetgeen waarvoor wij prio 1 worden opgeroepen. Jammer voor de foto's en filmpjes, maar alle signalering dat geleverd wordt voldoet aan de gestelde eisen. En deze eisen zijn strenger dan 10 jaar geleden...


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #97 Gepost op: 16 januari 2015, 00:26:14
Ik heb natuurlijk geen verstand van de financiën bij de brandweer... Maar als je het om gaat rekenen in percentages... Is het helemaal niets, misschien sla ik de plank compleet mis, maar even de volgende redenering:

Stel we nemen even de gulden middenweg: stel het prijsverschil is 2500 euro.
De aanschafwaarde (voorbeeld) is 300.000 euro voor de goedkope TS, en 302.500 euro voor de duurdere variant met betere verlichting.

16 x 300.000 = 4.800.000
16 x 302.500 = 4.840.000

4.840.000/4.800.000 x 100 = 100.8% de TS met de duurdere lichtbalk is in het totaal plaatje dus 0.8% duurder (beetje met omweggetje berekend, had ook sneller gekund)

Anderzijds gaat het dus om 40.000 euro. Stel dat de TS'en 10 jaar mee gaan is dat dus 4.000 euro per jaar... oftewel +- het maandsalaris van 1 hoge heer...

Ik snap het niet, maar wie weet beredeneer ik verkeerd...


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #98 Gepost op: 16 januari 2015, 12:57:55
Je gaat er van uit dat er alleen op de lampen is bezuinigd, ga er maar van uit dat jouw berekening ook geldt voor de slangen, pomp, hydraulische schaar, ladderrek, MDT en de rest van de auto.


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #99 Gepost op: 16 januari 2015, 20:55:13
Daar heb je gelijk in, ik neem aan dat de nieuwe voertuigen net zo goed presteren als de oude voertuigen... Er is ook wel geinvesteerd namelijk, zo zijn de voertuigen uitgebreid met de hydraulische dompelpomp, en die zat niet op de oude voertuigen. Maar we wachten af! Ik Ben benieuwd wanneer er meer foto's en informatie komt over de voertuigen.