GRIP 1 Ongeregeldheden na brandstichting auto Grotestraat - Veen (NB) 31-12-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Ongeregeldheden na brandstichting auto Grotestraat - Veen (NB) 31-12-2013  (gelezen 47907 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Arrestaties in Veen na bekogelen politie

Gepubliceerd: 31 december 2013 03:06

In de Brabantse plaats Veen zijn in de nacht van maandag op dinsdag tientallen arrestaties verricht, nadat een groep jongeren enkele politiewagens bekogelde met glas.

De politie en de brandweer waren afgekomen op een melding van een autobrand, waarna bij aankomst op de Grotestraat direct enkele voertuigen werden bekogeld. Daarbij sneuvelde een ruit van een politiewagen.
Nadat in eerste instantie zo'n tien jongeren werden opgepakt is de rest van de groep een horecazaak ingevlucht. De politie riep versterking op en heeft de zaak inmiddels omsingeld.

De jongeren die zich in het pand hebben verschanst worden een voor een naar buiten gehaald en met politiebusjes afgevoerd naar cellencomplexen in Breda en Tilburg, zo liet een woordvoerder weten. Het gaat volgens hem om ''enkele tientallen'' arrestaties.

De brand in de Grotestraat is volgens hem aangestoken.

Door: ANP
Samen sterk in de hulpverlening!




JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Hoe lang zitten die jongeren nu vast? Pas nieuwjaarsdag weer vrij? Wordt het vanavond vast een stuk rustiger van. ;D


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
In ieder geval een deel zal vannacht waarschijnlijk vastzitten. De politiewoordvoerder heeft tegenover de NOS gezegd dat een deel van de verdachten in verzekering wordt gesteld, wat betekent dat ze in ieder geval nog drie dagen vastgehouden kunnen worden.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
En dan te bedenken dat Veen middenin de zg "Bible-belt" ligt; je zou verwachten dat men daar toch wat gezagsgetrouwer was...


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: André Welten link=msg=1232664 date=1388479214
En dan te bedenken dat Veen middenin de zg "Bible-belt" ligt; je zou verwachten dat men daar toch wat gezagsgetrouwer was...

Nou, mijn ervaringen zijn anders. Juist op de bible-belt zie je een hogere mate van anarchie, omdat men meer vertrouwd op God dan op de overheid. Ook heeft men vaak lak aan  regels van de overheid, omdat men zich laat leiden door God.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
De oorzaak van dit gedrag is niet heel simpel te geven, daarvoor zou een apart (off)topic te vullen zijn.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ik ga er eerder vanuit dat deze dagen hun variant op Sodom en Gomorra is. Het hele jaar mag men daar niets. Dus op het moment dat mensen zich 1 keer per jaar losrukken uit dat keurslijf is het ook meteen helemaal mis.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Citaat van: voske83 link=msg=1232661 date=1388478214
In ieder geval een deel zal vannacht waarschijnlijk vastzitten. De politiewoordvoerder heeft tegenover de NOS gezegd dat een deel van de verdachten in verzekering wordt gesteld, wat betekent dat ze in ieder geval nog drie dagen vastgehouden kunnen worden.

Ik hoop dat ze vast blijven zitten en volgend jaar ook huisarrest hebben o.i.d.
Las in het AD onderstaand stuk en werd daar eerlijk gezegd niet vrolijk van.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3569982/2013/12/31/Huisarrest-voor-slechts-13-van-1100-vandalen.dhtml


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Ik zeg verschrikkelijk mooie aktie. Gewoon de hele groep naar binnen trekken ! Iedereen horen ga je niet redden in 6 uur. Dus ivm het onderzoek in verzekering stellen ! Helemaal goed ! Dat is nu mooi doorpakken...

Dan mag men nu op de blaren zitten....


Dit zijn nu berichten waar ik vrolijk van wordt !~ O0 O0 O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....