GRIP 1 Ongeregeldheden na brandstichting auto Grotestraat - Veen (NB) 31-12-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Ongeregeldheden na brandstichting auto Grotestraat - Veen (NB) 31-12-2013  (gelezen 47918 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Citaat van: Nickvm link=msg=1232672 date=1388481850
Las in het AD onderstaand stuk en werd daar eerlijk gezegd niet vrolijk van.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3569982/2013/12/31/Huisarrest-voor-slechts-13-van-1100-vandalen.dhtml

Huisarrest is op papier een "leuk idee" en ik begrijp dat iedereen er om roept, maar ik vraag me af of men er ook over nadenkt. Zo heeft niemand het erover hoeveel van die 1.098 verdachten het strafbare feit in hun eigen woonomgeving gepleegd hebben. Dan klinkt huisarrest leuk, maar betekent het nog niets. Bovendien hoe wil men het controleren? De reclassering 1.098 enkelbandjes laten uitdelen? Zijn die enkelbandjes zo nauwkeurig dat men het onderscheid kan maken of iemand in de voortuin, op straat of in de woonkamer staat?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dan doet men er beter aan om deze personen gewoon voor de jaarwisseling op te bergen in een cel. Net zoiets als een meldplicht voor hooligans - alleen mag men dan meteen een nachtje blijven slapen.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
En op vrijwillige basis een avondje meekijken op de SEH. Ik weet zeker dat er lieden tussen zitten die best open staan voor een stukje hands-on opvoeding. Deze ervaring verspreid zich dan in de groep, en hopelijk levert het positieve effecten op.
Bijdragen op persoonlijke titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Vraag ik me gelijk af waar ze 65 van die figuren laten. Geen arrestantenhuis die zoveel plekken vrij heeft, zeker gezien oudjaarsdag/nacht wil je ook nog extra ruimte vrijhouden.  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Brantho

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 131
Citaat van: André Welten link=msg=1232664 date=1388479214
En dan te bedenken dat Veen middenin de zg "Bible-belt" ligt; je zou verwachten dat men daar toch wat gezagsgetrouwer was...
In het streng christelijke Krabbendijke (Zeeland) is het ook vaak onrustig met oudjaarsdag.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Citaat van: silque link=msg=1232713 date=1388488302
Vraag ik me gelijk af waar ze 65 van die figuren laten. Geen arrestantenhuis die zoveel plekken vrij heeft, zeker gezien oudjaarsdag/nacht wil je ook nog extra ruimte vrijhouden.  ;D

Meerdere op een cel? ;)


sylvester1986

  • Gast
Veen is dit jaar wel vaak negatief in het nieuws voor een dorp dat in 2010 nog 2.469 inwoners had (Bron).
Citaat van: Nick link=msg=1191752 date=1376434290
Spectaculaire aanhouding winkeldief in Veen
User: Hans Verbeek
Citaat van: Mahad link=msg=1192378 date=1376596505
Geen telegraaf , maar officiële persbericht van de politie Veen.

Veen - Een tragische afloop van een vechtpartij tussen twee honden heeft woensdag 14 augustus 2013 voor veel tumult gezorgd. De zoon van de eigenaar van de hond die doodgebeten werd, een 41-jarige man uit Veen, ging verhaal halen bij de eigenaar van de andere hond, een 42-jarige man uit Veen, uitte daar bedreigingen en pleegde vernielingen. Bij zijn arrestatie verzette hij zich, familieleden bemoeiden zich er mee.

Citaat van: Blauwe-motormuis link=msg=1192578 date=1376663535
Arrestatie 'militair' in Veen met veel geschreeuw.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Meerdere op een cel? ;)
Zijn meer arrestaties geweest 80+


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Citaat van: silque link=msg=1232713 date=1388488302
Vraag ik me gelijk af waar ze 65 van die figuren laten. Geen arrestantenhuis die zoveel plekken vrij heeft, zeker gezien oudjaarsdag/nacht wil je ook nog extra ruimte vrijhouden.  ;D
Zijn volgens het bericht van Omroep Brabant verdeeld over de cellencomplexen in Breda en Tilburg.