GRIP 1 Ongeregeldheden na brandstichting auto Grotestraat - Veen (NB) 31-12-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Ongeregeldheden na brandstichting auto Grotestraat - Veen (NB) 31-12-2013  (gelezen 47920 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Ik vraag mij af of diegenen die daadwerkelijk met zwaar vuurwerk naar hulpverleners/politie-agenten hebben gegooid niet vervolgd kunnen worden wegens poging tot doodslag subsidiair zware mishandeling; lijkt me een zwaardere sanctie op te leveren dan openlijke geweldpleging.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
TSH Oost-Brabant
‏@TSHOostBrabant
FL: Ivm het gooien van glaswerk heeft #DH-Rex met zijn beschermende schoenen gewerkt! #Veiligheid voor de hond! #Veen pic.twitter.com/lZgKoVeirb


guest12562

  • Gast
Citaat van: Arie link=msg=1232771 date=1388493452
Ook maar hopen dat de rechter eens meegaat in de hogere eisen. Want je kan als OM en politie wel steeds roepen dat er strenger gestraft wordt c.q. dubbel geëist, maar als de rechter daar steeds (ver) onder zit, sta je als autoriteiten op een gegeven ook in je hemd.

En dit is waar het allemaal om gaat en wat dus voor meerdere partijen van belang is, goed punt Arie!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Jongeren bekogelen politie in Veen
Jongeren bekogelen politie in Veen
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 30 dec 2013
Citaat
In Veen zijn in de nacht van maandag op dinsdag 65 jongeren aangehouden na ongeregeldheden. Dit gebeurde nadat een auto in brand werd gestoken in de Grotestraat en de situatie uit de hand liep. Bij aankomst werden direct enkele voertuigen van de politie en brandweer bekogeld met flessen en vuurwerk.

Tientallen jongeren aangehouden na rellen in Veen
Tientallen jongeren aangehouden na rellen in Veen
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 30 dec 2013
Citaat
In Veen zijn in de nacht van maandag op dinsdag 65 jongeren aangehouden na ongeregeldheden. Dit gebeurde nadat een auto in brand werd gestoken in de Grotestraat en de situatie uit de hand liep. Bij aankomst werden direct enkele voertuigen van de politie en brandweer bekogeld met flessen en vuurwerk.

Tientallen jongeren opgepakt na rellen in Veen
Tientallen jongeren opgepakt na rellen in Veen
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 31 dec 2013
Citaat
De politie heeft maandagnacht in Veen 65 jongeren opgepakt na ongeregeldheden. Op de Grotestraat werd een auto in brand gestoken, waarna de situatie uit de hand liep. Toen agenten ter plaatse kwamen, werden direct enkele voertuigen van de politie en brandweer bekogeld met flessen en vuurwerk. Volgens een ooggetuige gingen de jongeren flink tekeer in Veen.

100 arrestaties na rellen in Veen
100 arrestaties na rellen in Veen
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 31 dec 2013
Citaat
De politie heeft maandagnacht in Veen 100 jongeren opgepakt na ongeregeldheden. Op de Grotestraat werd een auto in brand gestoken, waarna de situatie uit de hand liep. Toen agenten ter plaatse kwamen, werden direct enkele voertuigen van de politie en brandweer bekogeld met flessen en vuurwerk. http://brabantn.ws/IMa
Samen sterk in de hulpverlening!


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Jongeren in Veen boos op politie: 'Auto in brand steken is nou eenmaal traditie'

Laatst gewijzigd: dinsdag 31 december 2013 - 15:38  |  Auteur: Twan Spierts  

VEEN - Jongeren uit Veen vinden dat de politie veel te hard heeft opgetreden tijdens de rellen maandagnacht. Jongeren staken toen bij een café een auto in brand. "Het is nu eenmaal traditie in Veen dat met oudjaar een auto in brand wordt gestoken", zegt de 15-jarige Joeri. "Bovendien hadden de jongens de auto zelf gekocht op de sloop. Er is dus niemand de dupe van geworden."

Bij de rellen in Veen werden maandagnacht honderd mensen opgepakt, vooral jongeren.

'Gemeente moet voor auto zorgen'
De 15-jarige Ton is het helemaal met hem eens. Hij vindt eigenlijk dat de gemeente een auto beschikbaar zou moeten stellen om in brand te steken. "Dan krijg je ook geen problemen."

Plaatsgenoot Yentel heeft een broer die bij de rellen is opgepakt. Die heeft gehoord dat hij pas woensdagavond vrijkomt. Zij laat weten dat er ook een heleboel mensen ten onrechte zijn opgepakt. "Ook mensen die stonden te kijken, zijn aangehouden."

Slechte reputatie
Veen heeft een slechte reputatie als het gaat om jaarwisselingen. De afgelopen vijftien jaar werd het een traditie om autowrakken en caravans te prepareren en in brand te steken. Regelmatig liep dat uit de hand en moest de ME worden ingezet.

De afgelopen jaren was het relatief rustig in Veen, tot afgelopen nacht dus.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/204570692/Jongeren+in+Veen+boos+op+politie+Auto+in+brand+steken+is+nou+eenmaal+traditie.aspx


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: André Welten link=msg=1232775 date=1388493719
Ik vraag mij af of diegenen die daadwerkelijk met zwaar vuurwerk naar hulpverleners/politie-agenten hebben gegooid niet vervolgd kunnen worden wegens poging tot doodslag subsidiair zware mishandeling; lijkt me een zwaardere sanctie op te leveren dan openlijke geweldpleging.

Probeer het maar eens te bewijzen... Dat is in veel gevallen het gedoe hier in Nederland. Aanwezig zijn op een plek waar door anderen de openbare orde wordt verstoord is niet strafbaar, evenals het niet mee doen aan vernielingen. Dan houd je alleen het ''niet voldoen aan bevel of vordering'' over  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
En in dit geval is de APV van de gemeente Aalburg daar ook nog eens geschikt voor ;)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Citaat van: voske83 link=msg=1232850 date=1388500929
VEEN - Jongeren uit Veen vinden dat de politie veel te hard heeft opgetreden tijdens de rellen maandagnacht....blaatblaatblaat

Goh..  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht

Citaat van: Arie link=msg=1232771 date=1388493452
Zullen best wel weer ouders en sympathisanten komen met opmerkingen als 'de politie trad veel te hard op' en 'mijn kind doet zoiets niet'.

Citaat van: Arie link=msg=1232863 date=1388502658
Goh..  ::)
Vooruitziende Blik Arie?  8) ^-^


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Ja joh is toch iedere keer hetzelfde. Nu ook, verontwaardigd lopen doen dat 'ze niet eens een auto in de brand mogen steken op de openbare weg'.

Die sporen echt niet die lui.  :-X
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)