GRIP 1 Ongeregeldheden na brandstichting auto Grotestraat - Veen (NB) 31-12-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Ongeregeldheden na brandstichting auto Grotestraat - Veen (NB) 31-12-2013  (gelezen 47915 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Arie link=msg=1232870 date=1388503913
Ja joh is toch iedere keer hetzelfde. Nu ook, verontwaardigd lopen doen dat 'ze niet eens een auto in de brand mogen steken op de openbare weg'.
De gemeente had het allemaal kunnen voorkomen hè, hadden ze maar een sloopauto ter beschikking moeten stellen.
Citaat van: voske83 link=msg=1232850 date=1388500929

'Gemeente moet voor auto zorgen'
De 15-jarige Ton is het helemaal met hem eens. Hij vindt eigenlijk dat de gemeente een auto beschikbaar zou moeten stellen om in brand te steken. "Dan krijg je ook geen problemen."

Dus, de gemeente is er zelf ook schuldig aan. Tja....Hoe gek wil je het hebben. ::)


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
15 en geboren in een dorp zonder verstand........met teveel geld..........de snotneus.......... 98uiye
1:87 modelletjes:  


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Het dorp Veen staat op z'n kop door rellen: interview met burgemeester Fons Naterop
Het dorp Veen staat op z'n kop door rellen: interview met burgemeester Fons Naterop
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 31 dec 2013
Citaat
En wéér is 't raak in Veen... Maandagnacht werd daar een auto in brand gestoken. Maar daar bleef het niet bij. Er ontstond ook een rel tussen de jongeren en de hulpdiensten.

Kruispunt in Veen na rellen afgezet met betonblokken
Kruispunt in Veen na rellen afgezet met betonblokken
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 31 dec 2013

Het broertje van Yentl van Bergeijk is opgepakt tijdens de rellen in Veen
Het broertje van Yentl van Bergeijk is opgepakt tijdens de rellen in Veen
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 31 dec 2013

Ooggetuige Stijn Cornet over rellen Veen: 'Het leek net oorlog'
Ooggetuige Stijn Cornet over rellen Veen: 'Het leek net oorlog'
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 31 dec 2013

Moeder van opgepakte jongere in Veen: 'Ik vind dat ze hem gewoon moeten vasthouden'
Moeder van opgepakte jongere in Veen: 'Ik vind dat ze hem gewoon moeten vasthouden'
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 31 dec 2013
Samen sterk in de hulpverlening!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dat plan van die heropvoedingskampen...

Waar is dat gebleven?


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Van mij mogen ze al die jong zes maanden cel geven, laat dat duidelijk zijn, maar, als je als gemeente weet dat dit bijna jaarlijks gebeurt, is het misschien handig om al in de zomer eens te gaan praten met de jeugd, en afspraken te maken, desnoods laat je ze een auto ergens in een weiland in brand steken.
Lijkt mij beter en goedkoper dat ieder jaar weer dit gezanik....... :-\


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
En dus ga je ze belonen voor hun achterlijke gedrag
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Net het NOS-Journaal hier over gekeken. Het is toch te gek van woorden dat dit zo (de laatste jaren) uit de hand gelopen is. Wegversperringen van beton in de straten.

Het ergste vind ik echter nog dat eigenlijk de meeste ouders het wel leuk en goed vinden wat door diverse mensen werd bevestigd.

Ik vind het heel goed dat de politie hard opgetreden heeft. Ik zou zeggen met de jaarwisseling 2014/2015 100 man die zich moeten melden op het politiebureau. Helaas staat de volgende generatie al weer klaar om het stokje over te nemen. Waar gaat het heen met dit land. Kind hand kwijt met opblazen van spuitbus, woning uitgebrand door kinderen spelend met vuurwerk e.d.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: Berger link=msg=1232949 date=1388512798
Van mij mogen ze al die jong zes maanden cel geven, laat dat duidelijk zijn, maar, als je als gemeente weet dat dit bijna jaarlijks gebeurt, is het misschien handig om al in de zomer eens te gaan praten met de jeugd, en afspraken te maken, desnoods laat je ze een auto ergens in een weiland in brand steken.
Lijkt mij beter en goedkoper dat ieder jaar weer dit gezanik....... :-\

Idd. regeren is vooruit zien, heb het idee dat er meer aan de hand is als alleen wat de autoriteiten ons willen doen geloven.
Hoe is de politie de groep tegemoet getreden, is het op een provocerende manier door massaal ineens er te staan of is er eerst door bijvoorbeeld een wijkagent op een rustige manier geprobeerd om in gesprek te komen.

Mede gezien het feit dat het in Veen een al tientallen jaren, jaarlijks terugkerend fenomeen is, waarom dan pas op het moment dat de auto brand, de mensen dronken zijn ingrijpen en niet op het moment dat de auto aangevoerd word deze in beslagnemen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Honderd mensen zitten vast na rellen Veen. Advocaat spreekt over razzia
Honderd mensen zitten vast na rellen Veen. Advocaat spreekt over razzia
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 31 dec 2013
Citaat
Alle honderd mensen die maandagnacht tijdens de rellen in Veen zijn opgepakt, blijven zeker tot woensdag in de cel. Dat zegt advocaat Erik Thomas, die veel verdachten bijstaat.
Samen sterk in de hulpverlening!


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1232957 date=1388514369
Net het NOS-Journaal hier over gekeken. Het is toch te gek van woorden dat dit zo (de laatste jaren) uit de hand gelopen is. Wegversperringen van beton in de straten.

Het ergste vind ik echter nog dat eigenlijk de meeste ouders het wel leuk en goed vinden wat door diverse mensen werd bevestigd.

Ik vind het heel goed dat de politie hard opgetreden heeft. Ik zou zeggen met de jaarwisseling 2014/2015 100 man die zich moeten melden op het politiebureau. Helaas staat de volgende generatie al weer klaar om het stokje over te nemen. Waar gaat het heen met dit land. Kind hand kwijt met opblazen van spuitbus, woning uitgebrand door kinderen spelend met vuurwerk e.d.

In steden als Den Haag is het toch heel normaal dat de brandweer de hele nacht onderweg is om dit soort branden te blussen, waarom treed de politie daar niet op vergelijkbare manier op, omdat het te massaal is  ?

Zo'n groep als in Veen kun je nog een mooi mediamoment van maken zonder al te veel risico.