Discussie over (landelijk) vuurwerkverbod

Auteur Topic: Discussie over (landelijk) vuurwerkverbod  (gelezen 42214 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10 Gepost op: 31 december 2013, 16:41:41
Een geheel vuurwerkverbod? Alsjeblieft niet zeg. D'r mag al zoveel niet meer tegenwoordig.

Ik ben tegen een totaal vuurwerkverbod. Alleen dat illegale vuurwerk zouden ze van mij wel een keer mogen verbieden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 31 december 2013, 16:44:52
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1232879 date=1388504501
Alleen dat illegale vuurwerk zouden ze van mij wel een keer mogen verbieden.
Illegaal vuurwerk is al verboden, daarom is het illegaal. :P :D ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #12 Gepost op: 31 december 2013, 16:48:31
Citaat van: Peter71 link=msg=1232882 date=1388504692
Illegaal vuurwerk is al verboden, daarom is het illegaal. :P :D ;)

Oh toch wel.  ;D Nou, ik kan 't op straat nog niet echt merken.  >:D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 31 december 2013, 16:49:37
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1232883 date=1388504911
Oh toch wel.  ;D Nou, ik kan 't op straat nog niet echt merken.  >:D
Daar heb jij weer gelijk in. ;D


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #14 Gepost op: 31 december 2013, 16:50:46
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1232879 date=1388504501
Een geheel vuurwerkverbod? Alsjeblieft niet zeg. D'r mag al zoveel niet meer tegenwoordig.

Ik ben tegen een totaal vuurwerkverbod. Alleen dat illegale vuurwerk zouden ze van mij wel een keer mogen verbieden.

Ja alleen de schade kost de samenleving ook geld. Ik ben niet gelijk tegen een verbod. Als er een goed alternatief komt en het verbod voor particulier gebruik te handhaven is
zal ik er niet van wakker liggen. Als je ziet dat er bijvoorbeeld in Amersfoort weer een stel gekken een kat afslachten met vuurwerk begin ik echt te twijfelen hoor. Ook als je een jongen van 12 met zwaar letsel aantreft ook. Ik ben niet perse er op tegen dat er als alternatief vuurwerkshows door de gemeenten worden georganiseerd.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #15 Gepost op: 31 december 2013, 17:09:33
Knap stukje vuurwerk door de gemeente, podium ernaast met een lokale band, kroeg van op de hoek zet een tap neer en de snacktent gooit wat frikandellen in het vet... Et voila u heeft een prima feestje, jongeren kunnen daarna gaan stappen en de ouderen borrelen thuis nog even na.. :)


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #16 Gepost op: 31 december 2013, 17:11:33
Citaat van: -Joost- link=msg=1232889 date=1388506173
Knap stukje vuurwerk door de gemeente, podium ernaast met een lokale band, kroeg van op de hoek zet een tap neer en de snacktent gooit wat frikandellen in het vuur... Et voila u heeft een prima feestje ::)

Precies! en nog gezelliger ook! gewoon grote buurtfeesten ervan maken!. Mag bamihapjes ook.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #17 Gepost op: 31 december 2013, 17:26:29
Citaat van: MisterQ link=msg=1232890 date=1388506293
Precies! en nog gezelliger ook! gewoon grote buurtfeesten ervan maken!. Mag bamihapjes ook.
Ga ik gelijk in mee, direct overgang 2014\15 organiseren, zorg wel voor de knakworstjes met mosterd.. :P
Dit laatste wild-west vuurwerk en volgende gepland vuurwerk.
IEDEREEN EEN GEZOND EN VEILIG 2014 GEWENST !!!  0098


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #18 Gepost op: 31 december 2013, 17:32:40
Heb geen moeite met het siervuurwerk maar wel met alle knallers,en in de laatste categorie gaat het niet meer om rotjes en wat duizendklappers maar eerder materiaal waarmee defensie werkt.
Mijn hond is al weken van slag en zit aan de kalmerende pillen,kosten 65 euro.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #19 Gepost op: 31 december 2013, 17:33:34
Citaat van: -Joost- link=msg=1232889 date=1388506173
Knap stukje vuurwerk door de gemeente, podium ernaast met een lokale band, kroeg van op de hoek zet een tap neer en de snacktent gooit wat frikandellen in het vet... Et voila u heeft een prima feestje, jongeren kunnen daarna gaan stappen en de ouderen borrelen thuis nog even na.. :)

Ik wil helemaal geen vuurwerk door mijn gemeente (heeft er toch geen geld en budget voor, de locatie is veel te ver van mijn huis dus totaal onpraktisch. Ik wil oud en nieuw onder mijn eigen regie vieren, dus ook als ik vuur werk zou kopen wil ik het zelf afsteken. Ben niet zo van de sturing uit de gemeenschap. Overlast moet aangepakt worden, het blijkt dat daar nu al te weinig manschappen voor zijn. een totaal verbod is dan ook compleet zinloos en niet de handhaven (je stuurt mensen nog meer naar het illegale circuit)

Citaat van: gignnl link=msg=1232893 date=1388507560
Heb geen moeite met het siervuurwerk maar wel met alle knallers,en in de laatste categorie gaat het niet meer om rotjes en wat duizendklappers maar eerder materiaal waarmee defensie werkt.
Mijn hond is al weken van slag en zit aan de kalmerende pillen,kosten 65 euro.

Dus? Dit is vaak illegaal vuurwerk wat helemaal niets te maken heeft met het gene wat in Nederland verkocht mag worden. Iets wat verboden is kan je niet nogmaals verbieden. Overigens honden zijn prima "hard" te maken tegen knallen.
Nee, een vuurwerkverbod is niet meer dan mensen plagen.....  Gewoon vrij laten en nog beter dan nu overlast bestraffen.