Grote brand (woonboerderij) Mijzerweg - Noordbeemster 31-12-2013

Auteur Topic: Grote brand (woonboerderij) Mijzerweg - Noordbeemster 31-12-2013  (gelezen 4882 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #10 Gepost op: 31 december 2013, 20:35:23
Citaat van: Peter71 link=msg=1233007 date=1388517910
En dus stuur je een post als Avenhorn die maar 1 TS hebben staan buiten hun gebied om bijstand te verlenen? Terwijl het beter is op dagen zoals dit de eigen gemeente gedekt te houden. ::)

Uiteraard doe je dat. De burger heeft recht op de snelste hulp. Je kan het namelijk niet uitleggen dat de dichtstbijzijnde TS niet mag komen vanwege een gemeente- of regiogrens of zoals vandaag de kans dat ze mogelijk een containertje o.i.d. mogen blussen.....

In jouw redenering zou het dus betekenen dat posten met 1 TS NOOIT mogen uitrukken buiten hun verzorgingsgebied, omdat er daar misschien wel brand kan kan komen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 31 december 2013, 20:39:24
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1233014 date=1388518459
Misschien nog wel onhandiger maar ik zat eigenlijk aan de eerste ts te denken gaat toch om een rieten kap en ze kunnen bijna lopend ter plaatse komen peter....
Maar ik kan het verkeerd inschatten maar volgens mij heeft middenbeemster ook maar 1 ts staan.
Het viel mij gewoon op omdat in veel andere zaken de samenwerking veel beter verloopt tussen NHN en ZaWA denk aan inzetten van de HW van P'end in Hoorn en andersom deze brand is echt op de grens van de regio's met een TS in NHN op loop afstand.
Dat een gemeente maar 1 TS heeft staan maakt niets uit. Die draagt zorg voor de eigen gemeente, bij opschaling gaan gewoon buurgemeentes helpen. Nu zou dus die TS ook nog eens uit een andere regio moeten komen, en al is het een grensgeval. Eigen parochie gaat nog steeds gewoon voor. Zeker als die buurgemeente van de andere regio maar 1 TS kan leveren. Is er op dat moment in de eigen gemeente een woningbrand moet die andere TS alweer van verder komen omdat hun eigen brandweer bij de buren zit.


Bolletjewit

  • Belangstellende
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #12 Gepost op: 31 december 2013, 20:42:10
Citaat van: blusvogel link=msg=1233003 date=1388517671
Volgens mij is er een melding vanuit Avenhorn gedaan:

p2kflex
20:05:58 31-12-13GROUP-1Prio 2 OOST MIJZEN 4 a AVENHORN Buitenbrand 5231
0202578BRW Noord-Holland Noord (Avenhorn) (Blusploeg)
0202588BRW Noord-Holland Noord (Avenhorn) (Lichtkrant)
0202589BRW Noord-Holland Noord (Koggenland) (Lichtkrant Gemeente)
volgens mij is dit een ander adres


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #13 Gepost op: 31 december 2013, 20:50:24
Oost mijzen, mijzerdijk en de mijzerweg liggen allemaal bij elkaar komen geloof ik zelf op een t splitsing samen

Aan de andere kant van de Beemsterringvaart ligt avenhorn. Kan dus heel goed dat de melding uit Avenhorn gekomen is
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 3 januari 2014, 00:24:14
Grote brand woonboerderij in Noord-Beemster
Grote brand woonboerderij in Noord-Beemster
112NHN
Gepubliceerd op 1 jan 2014
Citaat
NOORD-BEEMSTER
Een woonboerderij aan de Mijzerweg in de Noord-Beemster is dinsdagavond helemaal afgebrand.
De brandweer kwam massaal. Toen de eerste brandweermannen aankwamen, stond de boerderij al volledig in brand.
De boerderij werd op het moment van de brand niet bewoond. Ze stond volgens omwoners al geruime tijd leeg.
De brandweervoertuigen hadden vanwege de smalle Mijzerweg wat moeite om bij de brand te komen. Voertuigen konden elkaar namelijk niet passeren.

De brandweer heeft het vuur gecontroleerd laten uitbranden. De naastgelegen woning werd nat gehouden omdat het vuur kon overslaan. Er vielen geen gewonden. (NHD.nl)

http://www.noordhollandsdagblad.nl/st...
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 3 januari 2014, 00:54:05
Brand verwoest leegstaande woonboerderij Noordbeemster
Brand verwoest leegstaande woonboerderij Noordbeemster
RTV Noord-Holland
Gepubliceerd op 31 dec 2013
Citaat
Een grote brand heeft dinsdagavond een leegstaande woonboerderij aan de Mijzerweg in Noordbeemster verwoest.
Samen sterk in de hulpverlening!