Reddingsvesten

Auteur Topic: Reddingsvesten  (gelezen 10437 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Gepost op: 10 juni 2005, 22:46:53
Hoi ik heb een vraag naar aanleiding van de aanbieding van de Aldi komende woendag 15 juni.

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_24/OFF07.HTM

Daar worden reddingsvesten in de aanbieding gedaan voor € 19,99. kan iemand van jullie vertellen of dit a goede vesten zijn en waar je op moet letten bij de aanschaf van een reddingsvest..

Groet Arend




Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2005, 22:54:56
Tsja...er zit een CE-keur op,dus je zou zeggen dat het dus eengoed vest moet zijn.
Je moet opletten dat er alleen in de nek en aan de voorkant drijfvermogen zit ivm met het automatisch op de rug draaien van een drenkeling.
En dat er een band aan zit die tussen de benen door gaat,meer punten zou ik eigenlijk niet weten te noemen!
  Ta


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2005, 04:38:38
Hoi ik heb een vraag naar aanleiding van de aanbieding van de Aldi komende woendag 15 juni.

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_24/OFF07.HTM

Daar worden reddingsvesten in de aanbieding gedaan voor € 19,99. kan iemand van jullie vertellen of dit a goede vesten zijn en waar je op moet letten bij de aanschaf van een reddingsvest..

Groet Arend

Dat er een CE keurmerk op staat is in principe genoeg, maar dat hangt er vanaf wat je er mee wilt gaan doen. Als het voor leuk spelevaren is, is dit type vest van de Aldi een aanradertje, maar voor de wat serieuzere watersporter schieten die Aldi vesten toch op een paar puntjes tekort. Laat eerst maar even weten wat je van plan bent te doen met die vesten....


KNRM-veere

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2005, 13:05:47
Toevallig is er onlangs een veiligheidstip uitgegeven op de KNRM-site over reddingsvesten. Zie onderstaande link.


http://www.knrm.nl/zeevast/01knrm_veiligheidstip/default.asp?TheArticle=5201


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2005, 15:18:34
Bij de wat betere watersportwinkel geven ze meestal ook goede adviezen over reddingsvesten.

Toevallig is er onlangs een veiligheidstip uitgegeven op de KNRM-site over reddingsvesten. Zie onderstaande link.


http://www.knrm.nl/zeevast/01knrm_veiligheidstip/default.asp?TheArticle=5201


Toch weer goed dat de KNRM weer bezig is met het voorlichten van de watersporters. Ook het Zeevast programma vind ik van die goeie initiatieven. Als ik een kijk hoe sommige mensen het water op durven te gaan  ::).
Bewapend met hun ANWB wegenkaart en boot vol mankementen....


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2005, 17:09:27
Bij de wat betere watersportwinkel geven ze meestal ook goede adviezen over reddingsvesten.


Niet over Aldivesten ben ik bang...

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2005, 17:47:40
Bij de wat betere watersportwinkel geven ze meestal ook goede adviezen over reddingsvesten.

Toch weer goed dat de KNRM weer bezig is met het voorlichten van de watersporters. Ook het Zeevast programma vind ik van die goeie initiatieven. Als ik een kijk hoe sommige mensen het water op durven te gaan  ::).
Bewapend met hun ANWB wegenkaart en boot vol mankementen....

nou als je drie weken met de boot op vakantie gaat zie je inderdaad dingen :-X zijn geen woorden voor, mensen die het ijsselmeer over steken met 10 liter benzine in de tank en 3 a 4 jerrycans bij zich hebben :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Albert Dijkstra

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2005, 21:01:18
Mag er van uit gaan dat het een (voor de particuliere gebruiker) goed reddingsvest is, en vindt het een goede zaak dat deze zo voordelig op de markt worden gezet. Dit draagt bij aan de veiligheid voor de watersporter, waar adequate reddingsmiddelen vaak op een tweede plaats komen...


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2005, 21:44:28
denk er ook aan dat het CE keurmerk maar een poppenkast is.
 Staar er niet blind op, dagenlijks worden er nog velen artikelen uit winkels gehaald waar een CE keurmerk op zit wat achteraf niet veilig is of aan de eisen voldoet.


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2005, 16:06:38
Jongens en meiden nartuurlijk  ::)

Hartstikke bedankt voor julie tips en aanwijzingen. Het gaat idd om spelevaren en dus niet om gigantische grote (zee)trips. Meer voor op de meren  8)


Bedankt Arend