Reddingsvesten

Auteur Topic: Reddingsvesten  (gelezen 10442 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wicher

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 9 februari 2006, 22:55:38
Nee hoor, daar is niet alles mee te verklaren.
Ik ben er zelfs best wel trots op dat Huizen een KNRM station krijgt! En Joost gun ik het zeker van harte dat ie de schipper wordt. Maar moet ik het daarom toe juichen dat ze in de winterdag zonder reddingsvesten aan door de haven varen met gasten?

Henk


tja je kan ook op ieder slakje wat zout leggen he ? :P


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 10 februari 2006, 01:10:30
tja je kan ook op ieder slakje wat zout leggen he ? :P


Als jij vindt dat reddingsvesten, veiligheid en goed voorbeeld slechts van ondergeschikt belang (slakjes) zijn, respecteer ik jou mening daarover. Ik heb een andere mening, ik vind dat hoofdzaken. De tijd dat reddingsdiensten zich alleen met verdronken kalveren en niet met putdempen bezig hielden beschouwde ik als voorbij.

Het is niet een op zichzelf staand gegeven, er zijn inderdaad meer collega's die met jou denken over het water te kunnen lopen als de tijd daar is.
Niet zo lang geleden waren wij zelf nog overtuigd dat een overlevingspak met drijfvermogen voldoende was. Ongelijk moet je kunnen bekennen, want zelfs dan is een reddingsvest onontbeerlijk bleek. Zelfs voor eventuele gasten (fotograven, cateraars, agenten, bruidsparen enz. die meewillen) horen opblaasbare vesten aanwezig te zijn op de boot. En bedenk dan eens een goede reden die niet aan te laten trekken op een winterdag aan boord. Ik denk zelfs dat je een goede indruk achter laat als je voor je passagiers een vest te voorschijn trekt. "trekt U deze even aan, het is voor Uw eigen veiligheid" zal eerder waardering oogsten dan spot.

En denk je dat het veiligheid een slakje is zou dat slakje nog wel eens een staartje kunnen hebben...

Henk   

   


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #22 Gepost op: 10 februari 2006, 07:24:38
Ik ben er van overtuigt dat een reddingsvest heel belangrijk is en dat er ook een voorbeeld functie vanReddingsbrigades uit gaat. Dus dat je dit vest gewoon moet dragen.  Maar waar zijn we mee bezig om als er een foto ergens op het net verschijn. Gelijk er op te duiken met een hoop commentaar. Want zo begin het echt een beetje te lijken op zout leggen op elke slak. Want deze discusie over het gebruik van reddingsvest en andere persoonlijke veiligheids middellen is volgens mij al een keer eerder gevoerd.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 10 februari 2006, 08:12:00
Ik ben er van overtuigt dat een reddingsvest heel belangrijk is en dat er ook een voorbeeld functie vanReddingsbrigades uit gaat. Dus dat je dit vest gewoon moet dragen.  Maar waar zijn we mee bezig om als er een foto ergens op het net verschijn. Gelijk er op te duiken met een hoop commentaar. Want zo begin het echt een beetje te lijken op zout leggen op elke slak. Want deze discusie over het gebruik van reddingsvest en andere persoonlijke veiligheids middellen is volgens mij al een keer eerder gevoerd.

"ergens op het net" is in dit geval de KNRM site, niet zo maar een site. Die beoordeel ik ook op inhoud. Als hetgeen dat hier al een keer de revue gepasseerd is daarna niet meer op het forum besproken mag worden, wordt het wel erg stil.
Het dragen van reddingsvesten blijf ik actueel vinden. Maar ik heb mijn punt naar voeren gebracht, ik vind het goed zo.
 
Er is immers ook veel goeds te melden over de opening van het KNRM station in Huizen: het onderkomen van de reddingsbrigade wordt gesloopt om plaats te maken voor een mooi gebouw voor de KNRM èn de reddingsbrigade, waar de boten overdekt in kunnen liggen. Bang voor enige competie tussen de reddingsbrigades en de KNRM ben ik niet, alle bemanningsleden komen uit één nest en zullen goed met elkaar kunnen blijven opschieten. Het is nu duidelijk wie de leiding heeft hier op de zuidelijke Randmeren. En toch zal ik een en ander kritisch blijven volgen, op het gevaar af dat alles wat ik zeg als jalouzie zal worden uitgelegd. Als ik mij dat zou aantrekken zou ik dus niets meer mogen zeggen, want zo kun je alles wel in een kwaad daglicht stellen.

Henk