Reddingsvesten

Auteur Topic: Reddingsvesten  (gelezen 10415 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #10 Gepost op: 13 juni 2005, 19:07:56
ze zijn nu ook al bij de lidl in de aanbieding.
Ik moet zeggen ze zien er leuk uit.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #11 Gepost op: 7 februari 2006, 20:42:51
Toevallig is er onlangs een veiligheidstip uitgegeven op de KNRM-site over reddingsvesten. Zie onderstaande link.


http://www.knrm.nl/zeevast/01knrm_veiligheidstip/default.asp?TheArticle=5201


Soms word ik er een beetje moe van:



zie ook http://www.knrm.nl/70reddingstations/huizen/06reddingrapporten/?TheArticle=6520&hm=1


Bron: KNRM.nl

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 7 februari 2006, 21:43:39
eerlijk gezegd heb ik ook niet altijd ene reddingsvest aan, in me eigen boot nooit, in de marshall meestal wel, maar ook niet altijd (zomerse dag, 30 graden geen wind)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


KNRM-veere

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2006, 22:07:27
Soms word ik er een beetje moe van:



zie ook http://www.knrm.nl/70reddingstations/huizen/06reddingrapporten/?TheArticle=6520&hm=1


Bron: KNRM.nl

Henk

Sorry Henk,
Maar ik vind dit wel heel erg kort door de bocht, je weet niet in wat voor situatie deze foto opname is gemaakt. Liggen ze aan de kant? Was het alleen even voor een shot in de boot en dat er geen mensen in beeld kwamen? Zelf dragen wij op het station altijd een vest, welk weer dan ook. En huizen is/wordt een nieuw station, dus misschien zit het er nog niet helemaal ingebakken  ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 8 februari 2006, 00:02:41
Sorry Henk,
Maar ik vind dit wel heel erg kort door de bocht, je weet niet in wat voor situatie deze foto opname is gemaakt. Liggen ze aan de kant? Was het alleen even voor een shot in de boot en dat er geen mensen in beeld kwamen? Zelf dragen wij op het station altijd een vest, welk weer dan ook. En huizen is/wordt een nieuw station, dus misschien zit het er nog niet helemaal ingebakken  ;)

Lees even het bericht (via de link die ik er bij zette: http://www.knrm.nl/70reddingstations/huizen/06reddingrapporten/?TheArticle=6520&hm=1 op de KNRM site. Ze waren bezig met het filmen van objecten vanuit de reddingsboot met "gasten" in opdracht van de gemeente (ze hebben ook nog een zeilboot gered). Nu liggen ze even aan de kant, maar zijn wel aan boord. Zeker als je gasten aan boord neemt vind ik dat ze vesten aan moeten. Altijd, aan boord van een reddingsboot. Ik weet dat de KNRM daar soms wat anders over denkt, maar je hoeft het toch niet altijd eens te zijn? Je weet niets van de zwemcapaciteiten van die camera mensen en als er eentje verzuipt, wie maakt dan die beelden voor op het journaal?  ;D  Voorlopig staan ze al zonder vest op de site van de KNRM.
Ik vind dat geen goed voorbeeld.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 8 februari 2006, 00:15:07
eerlijk gezegd heb ik ook niet altijd ene reddingsvest aan, in me eigen boot nooit, in de marshall meestal wel, maar ook niet altijd (zomerse dag, 30 graden geen wind)

Een partikulier hoeft geen reddingsvest aan, je moet ze alleen bij je hebben. Onzin eigenlijk, want hoe moet je nu als je een ongeluk krijgt van te voren even je reddingsvest pakken. Als je van te voren weet dat je gaat verzuipen, kun je ze aantrekken, maar dat weet je niet altijd bijtijds.

Maar als partikulier hoeft het niet, maar a/b van reddingsboot ligt dat anders, heb je een voorbeeld functie op het gebied van veiligheid. Om maar te zwijgen over het feit dat een vrijwilligers organisatie gewoon onder de arbo wetgeving valt volgens mij. En dan geldt, als je op het water aan het werk bent heb je een reddingsvest aan, zeker 's winters.

Henk


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #16 Gepost op: 8 februari 2006, 11:22:09
eerlijk gezegd heb ik ook niet altijd ene reddingsvest aan, in me eigen boot nooit, in de marshall meestal wel, maar ook niet altijd (zomerse dag, 30 graden geen wind)
Altijd een vest aan......
Ter vergelijking: Als het 30 graden is, met zon, zonder wind zie je een brandweerman dan ook zonder blus overall????
Eigen veiligheid, ook als het warm is.


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #17 Gepost op: 8 februari 2006, 12:39:10
Je hebt altijd uitzonderingen Rob!  ;D

[img]/img]


wicher

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 8 februari 2006, 16:20:09
Soms word ik er een beetje moe van:



zie ook http://www.knrm.nl/70reddingstations/huizen/06reddingrapporten/?TheArticle=6520&hm=1


Bron: KNRM.nl

Henk
Toch enige vorm van " JALOUZIE" ;D ;D :D :D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2006, 00:21:34
Toch enige vorm van " JALOUZIE" ;D ;D :D :D

Nee hoor, daar is niet alles mee te verklaren.
Ik ben er zelfs best wel trots op dat Huizen een KNRM station krijgt! En Joost gun ik het zeker van harte dat ie de schipper wordt. Maar moet ik het daarom toe juichen dat ze in de winterdag zonder reddingsvesten aan door de haven varen met gasten?

Henk