Opbouw en prijs van LAPV (politie) voertuigen

Auteur Topic: Opbouw en prijs van LAPV (politie) voertuigen  (gelezen 18392 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #30 Gepost op: 31 december 2013, 14:58:29
Citaat van: HIT link=msg=1232825 date=1388497763
Waren die net als de oude T2 en T3 opgebouwd door Wiegel?

Nee, zover ik weet waren dat gewoon een producten afkomstig van Honac.

Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1232829 date=1388497976
De welbekende KMar versie van de Whelen Centurion, 2 draaiers en als er nog wat budget was konden er nog 2 spiegeltjes bij ..

De enige Transits welke voorzien waren/zijn van extra flitsers waren de verhoogde Transits tbv arrestantenvervoer, VOA e.d. Flitsers op de spiegels is pas gekomen bij ingebruikname van de Vito en Astra.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 31 december 2013, 15:02:48
Citaat van: blauwblauw link=msg=1232626 date=1388453966
Je legt een aantal individuele gevallen onder een vergroot glas.

Wat betreft de Hänsch Movia Sl, jij weet toch helemaal niet wat Honac daarvoor moet betalen?

Ik leg helemaal geen gevallen onder een vergroot glas, ik zeg waar de werkvloer / eindgebruiker telkens weer tegen aan loopt.
Ik noem slecht een paar voorbeelden omdat ik geen zin heb om elk voorbeeld bloot te gaan leggen.
Feit is dat er bij ons in de regio véél meer storingen in de signalering zitten als met de oude opbouwer, om over de kwaliteit van inbouw/opbouw van de voertuigen nog maar te zwijgen...
Letterlijk een grote rammelkast die van voor tot achter (van het ladenblok tot de maglitehouders) rammelt, piept en kraakt.

Ik weet wat een Hänsch Movia SL bij Hänsch zelf kost, ik weet wat de lamp bij LSV kost en ik weet wat de lamp bij HONAC kost.
HONAC zit bijna op het dubbele van de inkoopwaarde  ::)

Citaat van: blauwblauw link=msg=1232809 date=1388496117
Honac maakt niet alleen gebruik van eigen service monteurs maar heeft door het hele land partners die op werkdagen binnen 24uur storingen dienen te verhelpen als een auto niet ingezet kan worden.

Planning in weken komt eerder. 24 uurs service heeft men via PON (/ANWB) alleen op de voertuigen maar niet op de signalering en aanverwante zaken.

Ik begrijp dat je bij de KMar werkt, daar schijnt het dus kennelijk allemaal anders te liggen als bij Politie Nederland. Zoals jij de situatie schetst klomt het simpelweg niet overeen met de werkelijkheid.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #32 Gepost op: 31 december 2013, 15:22:55
Citaat van: Jerommeke link=msg=1232834 date=1388498568
Ik begrijp dat je bij de KMar werkt, daar schijnt het dus kennelijk allemaal anders te liggen als bij Politie Nederland. Zoals jij de situatie schetst komt het simpelweg niet overeen met de werkelijkheid.

Ook de KMar(S'hol iig) heeft geen 24 uur service meer. In mijn tijd belde je 's middags voor een storing en de volgende dag stond er een monteur van HONAC. Nu moeten ze bellen en met wat mazzel staat er binnen 3 dgn een monteur om te helpen. Ook bij de KMar is het dus geen rozengeur en maneschijn meer. Sterker nog toen ik nog bij de politiedienst zat en er was bijv spoed bij een reparatie aan een motor, belde je en reed je al laagvliegend naar A'doorn. Daar werd het direct gerepareerd.

Maarja dat was vroegâh en toen was alles beter.  :-X


sylvester1986

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 31 december 2013, 15:29:23
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1232829 date=1388497976
De welbekende KMar versie van de Whelen Centurion, 2 draaiers en als er nog wat budget was konden er nog 2 spiegeltjes bij ..
(4:54)
https://www.youtube.com/watch?v=uusp4GXiU4E
Sander Koenen


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 31 december 2013, 16:54:56
Comsec Geleen....dus externe servicepartners....
Dan doen wij het toch niet anders dan Honac....

Enige verschil is dat wij als servicepartners veelal merkdealers hebben, zodat problemen in interface (tussen voertuig en opties) sneller opgespoord kunnen worden.
Concreet betekent dit, als er een Volkswagen binnenkomt, zij de service verzorgen, bij Mercedes, de service via Mercedes verloopt etc.

Zeker met het oog op steeds complexer wordende systemen en basisvoertuigen (denk aan hybride techniek) geen overbodige luxe.

Op deze manier heeft de klant één :) aanspreekpunt en wordt er niet met verantwoordelijkheden heen en weer geschoven. Mocht er een defect optreden bij een voertuig dat via fleetsales is verkocht, wordt dit op de garantiekaart vermeld, en wordt het verholpen wanneer het voertuig voor regulier (motor-) onderhoud binnenkomt. Zit er spoed achter, wordt er direct op geacteerd.

De daadwerkelijke reden dat er een eigen product als pendant voor de Movia is ontwikkeld is tweeledig:

-Het distributeurschap van Hänsch in Nederland is naar een dochteronderneming van Ziegler brandweertechniek gegaan. Dezelfde firma die nu de ANWB wegenwacht gaat voorzien van nieuwe daksets....


-De Comet en de Movia SL in 2 kleuren uitvoering was af fabriek niet als opsteekversie leverbaar. Dit is oorspronkelijk voor het eerst door W&G geleverd als ombouw.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #35 Gepost op: 31 december 2013, 18:03:40
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1232841 date=1388499775
Ook de KMar(S'hol iig) heeft geen 24 uur service meer. In mijn tijd belde je 's middags voor een storing en de volgende dag stond er een monteur van HONAC. Nu moeten ze bellen en met wat mazzel staat er binnen 3 dgn een monteur om te helpen. Ook bij de KMar is het dus geen rozengeur en maneschijn meer. Sterker nog toen ik nog bij de politiedienst zat en er was bijv spoed bij een reparatie aan een motor, belde je en reed je al laagvliegend naar A'doorn. Daar werd het direct gerepareerd.
Maarja dat was vroegâh en toen was alles beter.  :-X

Bij ons op de Veluwe is dit nog wel zo. Nu zitten wij ook dichterbij Apeldoorn natuurlijk maar bij een defect, ongeacht het type merk dakset kunnen we zonder afspraak naar Honac en wordt het defecte deel direct vervangen. Het wegbrengen van auto's naar Honac gebeurdt in de praktijk door het burgerpersoneel omdat wij andere dingen te doen hebben maar het kan dus nog steeds hier. Goeie service !


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #36 Gepost op: 31 december 2013, 18:22:10
Citaat van: Jerommeke link=msg=1232834 date=1388498568
Ik leg helemaal geen gevallen onder een vergroot glas, ik zeg waar de werkvloer / eindgebruiker telkens weer tegen aan loopt.
Ik noem slecht een paar voorbeelden omdat ik geen zin heb om elk voorbeeld bloot te gaan leggen.
Feit is dat er bij ons in de regio véél meer storingen in de signalering zitten als met de oude opbouwer, om over de kwaliteit van inbouw/opbouw van de voertuigen nog maar te zwijgen...
Letterlijk een grote rammelkast die van voor tot achter (van het ladenblok tot de maglitehouders) rammelt, piept en kraakt.
Ik weet wat een Hänsch Movia SL bij Hänsch zelf kost, ik weet wat de lamp bij LSV kost en ik weet wat de lamp bij HONAC kost.
HONAC zit bijna op het dubbele van de inkoopwaarde  ::)
Planning in weken komt eerder. 24 uurs service heeft men via PON (/ANWB) alleen op de voertuigen maar niet op de signalering en aanverwante zaken.
Ik begrijp dat je bij de KMar werkt, daar schijnt het dus kennelijk allemaal anders te liggen als bij Politie Nederland. Zoals jij de situatie schetst klomt het simpelweg niet overeen met de werkelijkheid.

Ik hoor juiste hele andere verhalen van collega's die eerder met TM-CS reden. Dakset: veel minder windgeruis. Aansturing van OGS: veel duidelijker en overzichtelijker te bedienen, helaas geen afstandsbediening meer maar dat was luxe geen noodzaak. Geluid: Veel duidelijker hoorbaar, ook de claxon functie werkt beter en past zich aan de gebruiker aan. Nogmaals jij weet niet wat Honac moet betalen voor die Hänsch lamp, komt bij dat de ECU aangepast moet worden aan deze lamp omdat op alles controle bewaking zit en blackbox systeem alles moet registreren waardoor je niet 1op1 even een andere lamp erop zet, dat zijn dus aanpassingen die gedaan moeten worden, dus extra tijd en extra kosten. Waarom maakt Honac dan gebruik van die ingewikkelde en duren (ECU) electronica voor o.a. de Politie??? Omdat de klant dit wilt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 31 december 2013, 18:27:28
Citaat van: blauwblauw link=msg=1232917 date=1388510530
Ik hoor juiste hele andere verhalen van collega's die eerder met TM-CS reden. Dakset: veel minder windgeruis. Aansturing van OGS: veel duidelijker en overzichtelijker te bedienen, helaas geen afstandsbediening meer maar dat was luxe geen noodzaak. Geluid: Veel duidelijker hoorbaar, ook de claxon functie werkt beter en past zich aan de gebruiker aan. Nogmaals jij weet niet wat Honac moet betalen voor die Hänsch lamp, komt bij dat de ECU aangepast moet worden aan deze lamp omdat op alles controle bewaking zit en blackbox systeem alles moet registreren waardoor je niet 1op1 even een andere lamp erop zet, dat zijn dus aanpassingen die gedaan moeten worden, dus extra tijd en extra kosten. Waarom maakt Honac dan gebruik van die ingewikkelde en duren (ECU) electronica voor o.a. de Politie??? Omdat de klant dit wilt.

Nou is het verschil in windruis nauwelijks merkbaar op de Touran, mede omdat die niet harder gaat als pakweg 180. In de oude auto stond de radio aan en die hebben we nu niet meer...
Aansturing van de OGS is nagenoeg het zelfde als die van de Federal Signal systemen, met als nadeel dat HONAC dubbelfunctie's op knoppen heeft zitten. Het enige waar we op vooruit gegaan zijn is de witte werkverlichting, die dan helaas weer niet net als bij de KMar onder een hoek geplaatst is, maar dat is klantspecifiek en niet de schuld van de opbouwer.
Ik weet inderdaad niet wat HONAC moet betalen voor die lamp en heb het ook niet over voertuigspecifieke opbouw maar over de prijs voor een losse lamp (gewoon met een sigarettensnoertje en een magneet aan de onderzijde).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #38 Gepost op: 31 december 2013, 18:35:59
Citaat van: Jerommeke link=msg=1232921 date=1388510848
Nou is het verschil in windruis nauwelijks merkbaar op de Touran, mede omdat die niet harder gaat als pakweg 180. In de oude auto stond de radio aan en die hebben we nu niet meer...
Aansturing van de OGS is nagenoeg het zelfde als die van de Federal Signal systemen, met als nadeel dat HONAC dubbelfunctie's op knoppen heeft zitten. Het enige waar we op vooruit gegaan zijn is de witte werkverlichting, die dan helaas weer niet net als bij de KMar onder een hoek geplaatst is, maar dat is klantspecifiek en niet de schuld van de opbouwer.
Ik weet inderdaad niet wat HONAC moet betalen voor die lamp en heb het ook niet over voertuigspecifieke opbouw maar over de prijs voor een losse lamp (gewoon met een sigarettensnoertje en een magneet aan de onderzijde).

De bediening van TM-CS had ook dubbele functies, o.a. voor Alley-light, de verlichting was rood en niet overzichtelijk. De bediening van Honac heb ik altijd duidelijker en overzichtelijker gevonden dan die van de concurrenten en dat geld helemaal voor de huidige. Prima kastje met duidelijke verlichting.
Als jij bij Honac losse lampjes (met sigarettensnoertjes) wil bestellen dan behoor je helemaal niet tot hun doelgroep, ik snap daarom dus best waarom zijn duurder zijn in jou vergelijking. Andere; zoals LSV, kunnen daar weer prima op in spelen en zo heeft een ieder zijn eigen segment waarin men goed in is en in wil onderscheiden.



Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #39 Gepost op: 1 januari 2014, 19:21:03
Citaat van: blauwblauw link=msg=1232925 date=1388511359
De bediening van TM-CS had ook dubbele functies, o.a. voor Alley-light, de verlichting was rood en niet overzichtelijk. De bediening van Honac heb ik altijd duidelijker en overzichtelijker gevonden dan die van de concurrenten en dat geld helemaal voor de huidige. Prima kastje met duidelijke verlichting.
Als jij bij Honac losse lampjes (met sigarettensnoertjes) wil bestellen dan behoor je helemaal niet tot hun doelgroep, ik snap daarom dus best waarom zijn duurder zijn in jou vergelijking. Andere; zoals LSV, kunnen daar weer prima op in spelen en zo heeft een ieder zijn eigen segment waarin men goed in is en in wil onderscheiden.

De dubbele functie's van TM/CS waren inderdaad ook aanwezig, 1 keer drukken voor links, 2 keer drukken voor rechts en 3 keer drukken voor de links en rechts samen.
Dat werkt ff prettiger als een knopje kort indrukken voor de grill-flitsers uitschakelen en lang indrukken voor knipperend groot licht.

Zo'n beetje ieder onopvallend dienstvoertuig wordt toch uitgerust met een losse magneetlamp? Dat dit dan kennelijk niet de doelgroep is van HONAC (???) klopt volgens mij niet, aangezien zij ook diverse onopvallende voertuigen voor allerhande diensten inbouwen.

Maar goed, je bent kennelijk een groot fan van HONAC en daar is niets mis mee, ik ben een fan van Whelen, alleen niet van de huidige keuze op/in de dienstvoertuigen van de Nationale Politie en het bedrijf die zich daar mee bezig houdt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !