Nieuwtjes bewapening politie

Auteur Topic: Nieuwtjes bewapening politie  (gelezen 25124 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #10 Gepost op: 8 januari 2014, 10:50:09
Bedankt broeder1986 voor de uitleg! Er staat wel dat de gemiddelde Nederlander bij 1000 eenheden een liter water erbij pakt (of melk, dat werkt beter), dan zou je zeggen dat de minimale dosis pepper (zelfs 2000x zo hoog) je direct naar de grond gaat..
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #11 Gepost op: 8 januari 2014, 11:04:01
Weer bijzonder dat er pas een nieuwe aanbesteding gemaakt wordt nadat het contract is afgelopen. Regeren is vooruitzien toch? :-X
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #12 Gepost op: 8 januari 2014, 11:11:48
Dit is vooruitzien, want er is dermate veel voorraad dat het makkelijk nu pas kan. Anders zitten we met grote hoeveelheden oude voorraad die eerst op moet, terwijl de nieuwe voorraad langzaam aan het wegkwijnen is het magazijn.
Het glas is niet altijd halfleeg Dinozzo  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #13 Gepost op: 8 januari 2014, 11:25:20
Als ze nou ook een voorraad hadden van sportschoenen... Die zijn om die reden al langere tijd niet leverbaar meer.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #14 Gepost op: 8 januari 2014, 11:26:44
Het schijnt dat Vts helemaal niets meer gaat leveren tot het nieuwe uniform beschikbaar is......
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Reactie #15 Gepost op: 8 januari 2014, 12:54:12
Citaat van: silque link=msg=1235198 date=1389176804
Het schijnt dat Vts helemaal niets meer gaat leveren tot het nieuwe uniform beschikbaar is......
Dat hoorde ik ook. Vts lijkt helemaal op zijn gat te liggen door de nieuwe contracten, reorganisatie en verhuizing..
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #16 Gepost op: 8 januari 2014, 13:14:23
Het schijnt dat ze alles op orde willen hebben voordat de nieuwe uniformen worden uitgeleverd, opzich begrijpelijk. In uitzonderlijke gevallen zijn er vast zaken te bestellen, ook bijzondere zaken zoals motorpak e.d. zal gewoon te bestellen zijn.
Nu maar weer ontopic.  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


R

  • Groene BOA
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Reactie #17 Gepost op: 8 januari 2014, 18:22:21
Citaat van: silque link=msg=1234868 date=1389095765


- Het contract met de huidige leverancier van de pepperspray is afgelopen, dat betekent dat er nu een nieuwe aanbesteding komt en tot die tijd de huidige voorraad wordt opgemaakt. Bijzonder is dat de dosering werkzame stof verhoogd gaat worden om de spray nog effectiever te maken, schijnbaar waren er veel klachten van een late of zelfs geen reactie. Kortom, de 'nieuwe' pepper gaat meer pijn doen.


Niet te hopen dat we tijdens IBT die effectiviteit zelf ook weer aan den lijve mogen ondervinden, één keer vond ik wel genoeg  ;D


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2014, 20:19:59
Citaat van: DiNozzo link=msg=1235196 date=1389176720
Als ze nou ook een voorraad hadden van sportschoenen... Die zijn om die reden al langere tijd niet leverbaar meer.

Nou ook dat liever niet, een collega was met een van dienst wegen verstrek paar schoenen naar een hardloop zaak gegaan, kreeg te horen dat het spul al verstraft was maw jaren oud... Dus aub nieuwe schoenen leveren ipv oude meuk :-)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #19 Gepost op: 8 januari 2014, 21:19:48
Citaat van: R link=msg=1235307 date=1389201741
Niet te hopen dat we tijdens IBT die effectiviteit zelf ook weer aan den lijve mogen ondervinden, één keer vond ik wel genoeg  ;D

Ik ben bij diverse oefeningen toch al echt gepepperd. Heeft mij alleen maar geholpen in de situaties dat er in de praktijk gebruik van gemaakt is. :)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein