Middelbrand (heide) Pomphulweg – Hoog Soeren 07-01-2014

Auteur Topic: Middelbrand (heide) Pomphulweg – Hoog Soeren 07-01-2014  (gelezen 13104 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #10 Gepost op: 7 januari 2014, 22:01:01
Luke Beens ‏@LukeBNV 1m
zowel de tankautospuiten van hoog soeren als ugchelen hebben zich vast gereden in het terrein. Brand lijkt echter onder controle.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #11 Gepost op: 7 januari 2014, 23:00:29
Foto via Wouter Huiser



Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #12 Gepost op: 7 januari 2014, 23:05:27
Luke Beens ‏@LukeBNV 5m
Heidebrand verwoest minimaal 2 hectare hei langs Pomphulweg bij Halte Assel. Video volgt. Alvast foto:
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #13 Gepost op: 7 januari 2014, 23:41:44
http://content.omroep.nl/omroepgelderland/items/video/2014/01/WEB_-_Heidebrand_Hoog-Soeren.mp4


Heidebrand bij Hoog Soeren onder controle

HOOG SOEREN - In het bosgebied bij Hoog Soeren heeft dinsdagavond een heidebrand gewoed. Diverse brandweervoertuigen gingen naar de Pomphulweg.

Omdat er geen water in de buurt was, schaalde de brandweer uit voorzorg op. Er zijn vier blusauto's ingezet, evenals een wagen met 18.000 liter water aan boord.
Het terrein was moeilijk begaanbaar. Twee brandweerwagens kwamen vast te zitten. Bij het bestrijden van de brand zijn brandweermensen uit Uddel, Ugchelen en Apeldoorn ingezet.
In het gebied zijn vaker heidebranden. Onderzoek moet uitwijzen wat de oorzaak van de brand is.

Bron : www.gld.nl


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #15 Gepost op: 8 januari 2014, 00:46:39
Het wordt toch eens tijd dat de pyromaan van de pomphulweg eens gepakt wordt.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #16 Gepost op: 8 januari 2014, 00:47:37
Inzet 4x TS (t is gewoon code groen, dus 4x TS lijkt mij zeer groot?)

Tankautospuiten:
7748 - SB-BT - Hoog Soeren (110)
7741 - TS-BT - Apeldoorn-Centrum (120)
7743 - TS-BT - Ugchelen (130)
7749 - TS-BT - Uddel (140)

Tankwagens:
7760 - TW - Apeldoorn-Centrum
7761 - TW - Apeldoorn-Centrum

Coordinatie:
9991 - HOvD - West
7591 - OvD - EVA
7704 - GVK - Apeldoorn

Overig:
7785 - DB - Uddel
9881 - TBO - Regio
9704 - DA - Regio


Citaat van: Diamondback link=msg=1235124 date=1389138399
Het wordt toch eens tijd dat de pyromaan van de pomphulweg eens gepakt wordt.

Zou gaaf zijn. Maar ik gok dat dat er voorlopig niet in zit. De zaak is te gecompliceerd voor een makkelijke oplossing. 'T is echt wachten totdat hij of zij een fout maakt of op Heterdaad gepakt wordt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #17 Gepost op: 8 januari 2014, 00:49:38



Brandweerwagens vast bij bluswerkzaamheden Hoog Soeren
HOOG SOEREN - Dinsdagavond werd er een heidebrand gemeld in het bosgebied bij Hoog Soeren. Diverse brandweervoertuigen gingen naar de Pomphulweg.
 
Omdat er geen water in de buurt was, schaalde de brandweer uit voorzorg op. Er zijn vier blusauto's ingezet, evenals twee tankwagens met 16.000 liter water aan boord. Het terrein is moeilijk begaanbaar. Brandweerwagens van Ugchelen en Hoog Soeren kwamen vast te zitten. Brandweer uit Uddel, Ugchelen en Apeldoorn zijn ingezet bij het bestrijden van de brand.
 
De Pomphulweg in Hoog Soeren is een bekende plek voor heidebranden, de tijd van het jaar is deze keer wel vreemd. Om 22:35 uur was de brand onder controle. Oorzaak is onbekend, dit wordt door de politie en de brandweer onderzocht.

Meer foto's op bronsite.


Bron: http://www.112barneveld.nl/page/Nieuwsdetail/20230/brandweerwagens-vast-bij-bluswerkzaamheden-hoog-soeren
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2014, 02:22:33
Citaat van: Diamondback link=msg=1235124 date=1389138399
Het wordt toch eens tijd dat de pyromaan van de pomphulweg eens gepakt wordt.

Een overzicht van de branden in de jaren 2011, 2012, 2013, en nu ook 2014 is hier te vinden:
https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zCzf26b1yV5c.krNsoMyn7i38

Ik heb nog geen tijd gehad om de oudere branden toe te voegen. Dat is nogal lastig omdat ik van de meeste de exacte locatie niet (meer) weet. Deze branden staan iig allemaal op de juiste plek.

In het overzicht heb ik meldingen weggelaten die loos en nasmeulen. Ook meldingen met duidelijke oorzaak buiten brandstichting heb ik weggelaten.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #19 Gepost op: 8 januari 2014, 11:08:00

Heidebrand Hoog Soeren vreemd na nat weer

HOOG SOEREN - Brandweer en politie gaan vandaag onderzoek doen naar de heidebrand bij Hoog Soeren. Volgens de brandweer is het vreemd dat er brand is uitgebroken na het natte weer van de afgelopen dagen.

Gisteravond werd de brand rond 21.00 uur brand aan de Pomphulweg ontdekt. Omdat er geen water in de buurt was schaalde de brandweer uit voorzorg op. Door de grote inzet bleef de brand beperkt. Twee brandweerwagens kwamen vast te zitten in het moeilijk begaanbare terrein.

Hoewel in het gebied vaker heidebranden zijn was de brand van gisteren toch opmerkelijk. Door de regen van de afgelopen dagen was de heide nat. Of er sprake is van brandstichting kon woordvoerder Renzo de Jonge van de brandweer niet zeggen. Daar wordt vandaag onderzoek naar gedaan.
woensdag 08 januari 2014 | 10:53 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 08 januari 2014 | 10:56

Bron:
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2047415/heidebrand-hoog-soeren-vreemd-na-nat-weer.htm#.Us0jWbRpWUo