Rode Kruis ontwikkelt EHBO-pasje voor alle Nederlanders

Auteur Topic: Rode Kruis ontwikkelt EHBO-pasje voor alle Nederlanders  (gelezen 21589 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

helm

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 14 januari 2014, 09:00:38
Citaat van: AndriesNRK link=msg=1236684 date=1389642973
best apart.

Er is in den haag besloten dat wij als hulpverlening niet mogen zoeken naar medicijnen, pasjes of NIET reanimatiepenningen
dus ben benieuwd :-\

Wat bedoel je met "Den Haag"? De overheid?


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #11 Gepost op: 14 januari 2014, 10:45:52
Hoofdkantoor NRK  :P


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2014, 13:29:04
Citaat van: Arno-BN link=msg=1236778 date=1389692752
Hoofdkantoor NRK  :P

Kijken ze wel eens op de kalender? We leven in 2014.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #13 Gepost op: 15 januari 2014, 19:08:29
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1237053 date=1389788944
Kijken ze wel eens op de kalender?

Alleen als die op een pasje zit......
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Kanarie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 283
Reactie #14 Gepost op: 28 januari 2014, 10:09:35
Ik vraag me af hoe wordt besloten wat er op dat pasje moet komen te staan. In het persbericht wordt meteen het donorcodicil genoemd. Geen arts ontkomt eraan om bij overlijden van de patiënt zelf rechtstreeks het donorregister te raadplegen. Een eventuele wilsverklaring van recentere datum overrulet de donorregistratie, maar de registratie zelf, waar het codicil een kopie van is, wordt altijd officieel gecontroleerd. Dat is wettelijk verplicht voor de arts.
Dus waarom wordt nou juist het donorcodicil genoemd als zeer belangrijke informatie op zo'n pas?


beantsje

  • Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2014, 21:56:04
Ik vind het gewoon niet van deze tijd.

Persoonlijk ga ik niet  weer een extra pasje meeslepen. Trouwens, als ik die in mijn portemonnee stop, komt hij tussen een stapel andere pasjes. Ik hoop niet, dat hulpverleners tijd verspillen met het doorspitten van al die pasjes, als ik hulp nodig heb.

Of je moet het al voorzien van een chip, die met een reader eenvoudig uitgelezen kan worden, zonder zoekwerk (zoals bijv. een huisdierchip). Of moeten we gewoon maar zelf gechipt worden?  >:D


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2014, 22:15:09
Citaat van: beantsje link=msg=1240626 date=1390942564
Of je moet het al voorzien van een chip, die met een reader eenvoudig uitgelezen kan worden, zonder zoekwerk (zoals bijv. een (huisdierchip). Of moeten we gewoon maar zelf gechipt worden?  >:D

Je denkt dat dat gaat werken met al die RFID chips in alle vormen van pasjes vandaag de dag? ;)

Nee, een papiertje met relevante telefoonnummers en (indien het geval) relevante informatie achter je ID kaart heeft meer nut O0


beantsje

  • Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #17 Gepost op: 29 januari 2014, 19:59:36
Hier op inhakend:
Je leest nog weleens berichtjes dat je een ICE in je mobiel moet invoeren. Maar gaat politie inderdaad op zoek in mobiele telefoons voor gegevens? Of is dat ook een broodje aap en is een papiertje veel beter?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #18 Gepost op: 29 januari 2014, 20:01:32
Citaat van: beantsje link=msg=1240840 date=1391021976
Hier op inhakend:
Je leest nog weleens berichtjes dat je een ICE in je mobiel moet invoeren. Maar gaat politie inderdaad op zoek in mobiele telefoons voor gegevens?
Het is leuk bedacht.... maar aangezien de meeste telefoons tegenwoordig beschikken over een uitgebreide vergrendeling is het niet echt handig. Je moet namelijk wel eerst in de telefoon zien te komen voordat je een ICE nummer kan vinden. Stop dan liever een noodnummer in je portemonnee.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #19 Gepost op: 29 januari 2014, 22:36:23
Citaat van: Red link=msg=1240842 date=1391022092
Het is leuk bedacht.... maar aangezien de meeste telefoons tegenwoordig beschikken over een uitgebreide vergrendeling is het niet echt handig. Je moet namelijk wel eerst in de telefoon zien te komen voordat je een ICE nummer kan vinden. Stop dan liever een noodnummer in je portemonnee.

Als mijn Android telefoon in de vergrendeling staat kun je altijd op de knop Noodoproepen drukken. Je hebt dan naast 112/911 ook toegang tot de nummers die in het adressenboek als ICE contacten zijn gemarkeerd. Je moet je ICE dus als zodanig markeren en niet (alleen) onder die naam in je adressenboek zetten.

Remco
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !