Parkeren van een niet-elektrische auto op laadplek voor elektrische voertuigen

Auteur Topic: Parkeren van een niet-elektrische auto op laadplek voor elektrische voertuigen  (gelezen 23069 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Citaat van: TDMdR link=msg=1238150 date=1390162600
Als het onderbord "opladen elektrische voertuigen " luidt kan dit wel. Een onderbord mag een beperking van de doelgroep aangeven.
Dat is geen voertuigcategorie maar een wijze (RVV 24.1.d.2). Dan mag je er inderdaad alleen staan als je een elektrische auto aan het laden bent. Is de accu vol, dan moet je daar weg.

Een E4 met "elektrische voertuigen" eronder betekent dat je er ook mag staan met je Leaf/Tesla/etc als je niet aan het laden bent.
Een E4 met "laadpaal" eronder is een doel. Dan mag je er dus slechts parkeren als die laadpaal je doel is. Mijns inziens mag je er dan ook blijven staan na het laden.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Citaat van: HIT link=msg=1238120 date=1390154905
Wel, volgens de wetgeving hoeft dt dus niet. De verklaring van het bord spreekt alleen van "Parkeergelegenheid ten behoeve van voertuigen met een ( semi )elketriche aangedreven motor". Er staat nergens dat er MOET worden geladen.
Je hebt het over semi electrische auto's. Mijn auto is een Honda civic hybrid en is op de kentekenpapieren electrisch. Dat zou dus betekenen dat ik bij dat bord i.p. Mijn auto mag parkeren? :)