persoon in de middenberm van de snelweg

Auteur Topic: persoon in de middenberm van de snelweg  (gelezen 7019 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #10 Gepost op: 13 juni 2005, 21:00:53
Ik heb de eerste gestemd,meer omdat je er verrekte weinig aan kan doen...
Met de politie bellen schiet je niks op,die zal die persoon niet heldhaftig gaan redden maar waarschijnlijk een prent geven omdat hij daar loopt.
Hij is ook nog niet in gevaar,want hij loopt er nog en steekt niet over,misschien is het wel een minder opvallende wegwerker die daar moet lopen? Het kan vanalles zijn,maar het hoeft geen potentieel slachtoffer oid te zijn.
  Ta


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2005, 22:18:20
112, straks steekt ie over, of hij gaat door een autoruit, bestuurder over de kop, tankstation in, ook in de brand, totaal een chaos, maar ook als dat tankstation er niet was, 112 bellen, rijkswaterstaat kruist dan rijbaan af, en KLPD of andere politie gaat er heen, de beste optie
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2005, 22:23:52
own safety first


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 14 juni 2005, 01:54:51
ik bel de politie via 112,en voor de rest moet hij het lekker zelf uitzoeken.Ik ga geen halsbrekende toeren uithalen om of het verkeer te laten stoppen of om die kerel daar vandaan te halen.
daar is de politie voor,die heeft de kennis en middelen om zo,n iemand daar weg te krijgen


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #14 Gepost op: 14 juni 2005, 23:04:28
Alleen al het feit dat daar op een plek waar je niemand verwacht ineens iemand loopt zorgt dat het verkeer wordt afgeleid. De persoon hoeft dus niet eens voor zichzelf een gevaarlijke situatie te creeren alswel voor de andere weggebruikers. In die zin kun je het dus inderdaad zien als levensgevaarlijk.


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2005, 23:39:48
Ik, wat heeft het nou voor zin om de politie te bellen als hij alleen maar wil oversteken? Als hij in de middenberm blijft lopen dan zou ik wel politie (0800 nummer) bellen. Maar zeker niet 112, alleen als hij gevaarlijk gaat oversteken of een ongeluk veroorzaakt.

had de politie maar een 0800 nummers voor de telefoontjes zonder spoed :-X

ik zou ook de politie bellen, want er zou zomaar een ongeluk kunnen gebeuren als hij oversteekt


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2005, 13:27:25
Ik heb de politie gebeld via het 0800 nummer.
De centralist van de LKPD ondernam snel aktie dus 112 zou ook op zijn plaats zijn geweest.

Met name het feit dat hij ongelukken kan uitlokken door zijn aanwezigheid in de middenberm en het feit dat hij  de andere baan al heeft over gestoken vond ik meer dan reden genoeg om oom agent te hulp te roepen.


Bart S

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 16 juni 2005, 20:43:22
Ik heb de politie gebeld via het 0800 nummer.
De centralist van de LKPD ondernam snel aktie dus 112 zou ook op zijn plaats zijn geweest.

De wie? Zal wel KLPD bedoelen ;D

Ik heb ooit een vergelijkbare situatie meegemaakt op de A2 bij Vianen: de bovenkant van een skikoffer was erafgewaaid en lag op de derde rijbaan. Over de vluchtstrook liep de kennelijke eigenaar en die was duidelijk van plan om het deksel zelf van de snelweg af te halen. Leek mij geen goed plan. Ik heb het 0800 nummer gebeld en de situatie uitgelegd en werd onmiddelijk doorverbonden met de meldkamer zodat er gelijk een auto naartoe kon.

@Robin: het is wel degelijk levensgevaarlijk. Wat denk je wat er gebeurt als er iemand op je motorkap komt terwijl jij een kleine 100 km/u gaat?

Groeten,

Bart


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #18 Gepost op: 16 juni 2005, 21:10:08
Ik heb de optie: "proberen te helpen door het verkeer te waarschuwen" gekozen.

En dat waarschuwen van het verkeer doe ik door de alarmlichten aan te zetten net als bij een file en hopen dat anderen dat dan ook gaan doen op het punt waar die man zich bevind. In tweede instantie zou ik misschien gaan bellen, maar dat hangt van de drukte af aangezien ikniet handsfree kan bellen  :)


Gast48368

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 16 juni 2005, 21:25:20
:o Op de snelweg  ???

Lijkt me geen goed plan  :-X Als jij daar stil gaat staan met de alarmlichten aan, dan knalt diegene die achter je rijdt, met een kilometertje of 120 in no time bovenop je. Mocht je "met beleid" tot stilstand willen komen, als je zoiets geconstateerd hebt, ben je al minstens een kilometer verder, en dan heeft dat ook geen zin meer.


Kortom,het is veiliger om ff te bellen zonder hands-free dan stil te gaan staan op een snelweg  ;)